Vanmorgen deed ik de wekelijkse boodschappen. Nadat ik de auto leeg had gehaald en de laatste tas neerzette voelde ik pijn boven mn hart. Kan mij niet heugen dat ik een spier verrekte ofzo. Bij bep houding word de stekende aanhoudende pijn erger, ook straalt het door naar mn linkerarm bij mn oksel. En bij dieper in en uitademen word de pijn ook erger. Voelt ongeveer als dat ik ooit mn ribben had gekneusd. Iemand n idee?
Het kan zoiets zijn als het syndroom van tietze. Maar het kan ook iets heftigers zijn... Het is wel je hartstreek dus dat soort klachten zou ik altijd heel serieus nemen. Even aankijken en als je het niet vertrouwd gewoon even langs de huisarts. Liever een keer teveel dan te weinig.
Ik zou het wel even laten zien bij de huisarts... Vooral omdat het erger werd bij bewegen en het uitstralen. Hoe oud ben je?
Ik vind het wat atypische klachten. Stekende pijn komt in principe niet van het hart, dan denk je eerder aan een drukkend/beklemmend gevoel alsof er een steen op ligt. Doordat de pijn aan de ademhaling vast zit denk je ook niet echt direct aan iets wat van je hart af komt. Dus aan de hand daarvan zou je eerder denken dat het iets van de spieren is. Maar de uitstraling naar de linker arm is dan wel weer typisch een cardiale klacht. daarom vrij atypisch. Het is lastig om je een advies te geven alleen op basis van dit verhaal.
Ik herken het. Bij mij is het 3 weken geleden begonnen. Ik dacht dat ik een hartaanval kreeg! Toevallig moest ik die maandag naar de fysio en ik legde het haar voor. Ik heb een ontstoken spier, die tussen het schouderblad en borstbeen loopt. Zij kon hem zo pakken, zo dik was hij! Mijn fysiotherapeut heeft toen ook een aantal keren die spier meebehandeld (doet super veel pijn!) en ik moest oefeningen doen. Toen ik die pijn kreeg, kon ik me totaal niet voortellen dat die pijn af zou komen van een ontstoken spier, maar zij wist het meteen en ik zat tegen het plafond omhoog toen ze precies op de goede plek kwam op mijn bovenrug.
Niet anders als anders. Was ook niet vermoeider als anders (cvs) Het voelt nog precies hetzelfde als vanmorgen. Blijft aanhouden zeg maar
Ik herken het wel een beetje, bij de eerste zwangerschap had kreeg ik stekende pijn op m'n borst vervolgens ging m'n schouder/bovenarm zeer doen en hoog in m'n rug kreeg ik ook last. De HA zei dat het borstkramp was, dat kan aanvoelen/klachten geven wat lijkt op hartklachten maar dat is het dus niet. Het enige wat hielp was rustig aan doen, ik had ook moeite om diep adem te halen omdat het bij inademen zeer ging doen. Na een paar dagen rustig aan doen en veel liggen/oppervlakkig ademen ging het beter, daarna heb ik het nog een aantal keer gehad maar nu (afkloppen) gelukkig al een hele tijd niet. En bij mij werd het dus ook erger bij inspannen. Waar het vandaan komt kon de HA mij niet precies vertellen, hij dacht vanwege het groeien van de baarmoeder dat er bepaalde spieren bekneld/verdrukt raakten waarschijnlijk in combinatie met stress/mezelf druk maken.
Ik heb een keer verschrikkelijk pijn in mijn borstbeen gehad. Bleek een rib scheef te zitten en daardoor mijn borstkas ook Maar ik had dus geen uitstralen naar de arm.
Weet wel dat mn nek/rug niet soepel is. Had vorige week dan ook zenuwpijn in mn hand. Komt door beknelling ve zenuw. Dat is over. Maar dit voelt heel anders.
Nou begint iedereen weer van alles engs neer te zetten... waarom bel je nou niet meteen met je huisarts? Lees je hier al die berichten, de een nog mooien dan de ander en ga jij je het hele weekend op lopen naaien omdat je huisarts geen weekenddienst heeft....
Nou, ik zet hier helemaal niks engs neer. Ik herken het, en toen ik het kreeg dacht ik ook gelijk aan mijn hart of longen, omdat ik met inademen vooral veel pijn had. Dat bleek dus hartstikke mee te vallen, vandaar dat ik het hier neerzet. Ik was mega- opgelucht.
Als ik oppervlakkig ademhaal en een bep houding aan neem heb ik er vrijwel geen last van. Voor de rest wel. Ik laat mij niet zo maar gek praten hoor. Had ik het echt niet vertrouwd had ik gebeld, maar dit voelt niet als spoed.
Het kan vanalles zijn, inderdaad ook een (onopgemerkte) verrekte spier. Ook een overbelaste spier kan het geval zijn (veel tillen enzovoorts). Maar zoals aangegeven ook tietze. Ben ook geen arts, maar heb wel tietze (chronisch ontstoken kraakbeen van de borstkast). Gaat ook met regelmaat richting de oksel tijdens een aanval, maar hier is het dan ook met steken midden op het borstbeen en niet goed kunnen ademen. Even aankijken. Eventueel een pijnstiller innemen/iets warms er op leggen, kijken wat dat doet. Is het een spier, dan 'ontspant' die in de meeste gevallen wat meer. Laatst nog met mn kaak gehad. En is het niet over, dan maandag inderdaad even bellen. Die weten meer dan wij leken met eigen ervaringen. Beterschap.