Hallo allemaal! Ik heb een grote uitgroei en dacht dat ik mijn haar niet mocht verfen tijdens mijn zwangerschap, maar mijn kapster vertelde mij dat dat wel kan met verf op oliebasis (Inoa van l'Oreal). Heeft iemand hier ervaring mee? Ook kreeg ik een PB van een forumlid en zij is kapster! Zij vertelde mij dat je mag verfen met alle soorten verf, omdat geen enkele soort in de bloedbaan komt. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer , maar ik wil niet onvoorzichtig zijn door mijn haar te verven voor ik zeker weet wat nou wel of niet mag. Wat denken jullie/weten jullie/zijn jullie ervaringen? Dank jullie wel alvast! Groetjes, Aily
Ik heb vorige week zaterdag mn haren geblondeerd, wel niet bij de kapper maar gewoon huismerk van de kruidvat. Niets aan t handje hoor en ik had ook nergens last van.
ik heb 2 weken geleden bij de kapper plukken gedaan zover ik gelezen heb kan het geen kwaad alleen pakt je haar minder
Ben zelf ook kapster en het kan echt geen kwaad. De kans bestaat alleen dat een behandeling anders uitpakt dan wat je wilt. Ben nu zelf bijna 17 weken zwanger en blondering pakt slechter bij mij en kleuringen pakken lichter uit dan de wenskleur. Dat is wel iets waar je op voorbereid moet zijn.
Dag Dames, Ja je kan gewoon je haar kleuren, of het nu met een verf is of met een spoeling. Het enigste wat er kan gebeuren is dat de kleur iets ander uit valt. Dit komt door de hormonen. Net als permanent, dan heb je namelijk ook kans dat de krul niet goed pakt. Waar je alleen op moet letten is hoe de conditie van je haar is, sommige krijgen namelijk last van heel droog of dunner wordend haar tijdens zwangerschap. En is dat geval kan je beter kiezen voor een spoeling inplaats van agresieve verf. Aleen kan je geen spoeling gebruiken als je je haar lichter wilt . Maar in ieder geval kan het geen kwaad voor de baby. (ik kan het weten, ben kapster)
Ik blondeer mijn haar eigenlijk ook altijd. Maar sinds ik zwanger ben heb ik mijn haar nog niet weer geverfd of geblondeert. Ik heb destijds bij de kapsalon geinformeerd en ze durven er weinig over te zeggen. De meningen zijn er heel erg over verdeelt. Dus wat doe je dan? Ik laat het maar eerst voor wat het is denk ik. Na de bevalling kies ik een ochtendje uit waar ik mijn haar dan maar weer laat blonderen. Eigenlijk wil ik namelijk het risico niet lopen dat het kan zijn dat het toch niet goed is voor je kindje. Liefs Manuk
Ik heb mijn haar wel gewoon geverfd. Ik denk niet dat het zoveel kwaad kan. Ik verf eens in de 2 a 3 maanden. Alle uitlaatgassen van auto's die je binnenkrijgt zijn waarschijnlijk slechter dan eens in de zoveel tijd verven. Als je wekelijks verft is het misschien een ander verhaal.
Ik merk dat de blondeerverf, ook zonder zwanger te zijn, enorm op mijn ogen en luchtwegen slaat. Al zeggen 100 kappers dat het wel mag, gevoelsmatig effe niet voor mij. Dan maar een uitgroei. Zelfs mijn vriend die het de laatste keer in mijn haren smeerde zei, "wat een chemische zooi zeg", kan toch nooit gezond zijn. Gelijk raam open gezet. Maar moet iedereen zelf weten .
He ladies, thanks voor jullie reacties! Ik ga mn haar lekker laten bijkleuren zaterdag, maar dan wel met de verf op oliebasis i.p.v. amoniabasis. Voel ik me fijner bij en heb inderdaad last van heel droog haar (heb zelfs gespleten puntjes, terwijl ik dat normaal pas na een jaar niet knippen heb!), dus oliebasis lijkt me wel verstandig Groetjes en voor alle zwangere ladies: een goede zwangerschap gewenst!!
Maakt echt niets uit! Heb vorige (en deze ) zwangerschap iedere 4 weken een soort verf/spoeling gebruikt. Niets komt in de bloedbaan, alleen opletten dat een kleur misschien anders uitpakt. Is geloof ik vooral bij blonderen zo. Dus kun je gewoon doen!