Hallo, Wie heeft er nog meer ervaring met hartkloppingen vroeg in de zwangerschap? Ik ben nu 9 weken zwanger en heb al 5 weken last van hartkloppingen. De huisarts weet nog niet wat het is. Ik vroeg me af of meer dames hier last van hebben (gehad) en of het over gaat en zo ja, vanaf welke week ging het beter.
Ik heb hier ook erg last van gehad. In combinatie met een lage bloeddruk. Niets ernstigs, wel heel irritant. Ik ben er nu al een hele tijd vanaf, weet niet hoe lang, want heb ook last (gehad) van andere 'kwaaltjes' die net even iets meer aandacht vergen. Ik denk dat ik er rond 3 maand vanaf was.
Ik heb het ook.. Vooral wanneer ik sta en bezig ben! Echt vervelend.. Ik heb trouwens een erg lage bloeddruk..
Het is wel allemaal verschillend. Ik heb geen lage bloeddruk, maar normaal en heb er juist last van als ik in rust ben. Huisarts heeft inmiddels gezegd dat het onschuldig is dus geen afwijking aan mn hart ofzo. Binnenkort moet ik toch bloedprikken dan word er gelijk gekeken naar mn ijzer en schildklier. Huisarts verwacht dat het na week 20 over is. Dat duurt nog wel even voor mij. Afwachten dus
Ik had er vooral last van als ik in bed lag of op de bank zat, dus ook als ik rustig was. Fijn dat er even naar je bloed gekeken wordt, dan voel je je zelf meestal ook wat beter.
Heb het de eerste weken heel erg gehad, nu af en toe bijvoorbeeld wanneer ik in bed lig. Gelukkig steeds minder, maar ik heb begrepen dat het niet veel kwaad kan? Dat het vooral te maken heeft met dat je lichaam extra hard moet werken om het bloed rond te pompen..
Dat het lichaam extra hard moet werken om bloed rond te pompen dat is in de eerste periode nog niet aan de orde. Verderop in de zwangerschap kun je daarom wel hartkloppingen krijgen.