Antibiotica blaastonsteking

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lilya, 21 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik kreeg vandaag van de gyn te horen dat ik een blaasonsteking heb. Het was niet mijn eigen gyn (die werkte niet), maar ze was heel vriendelijk en behulpzaam en zei dat de infectie niet sterk aanwezig was. Als ik er niet te veel last van had, stelde ze voor zelfs niets te nemen. Maar ik moet wel heel erg vaak plassen, heb geen branderig gevoel, maar als ik rechtsta en moet plassen (om het kwartier ongeveer als ik sta) dan doet het vlug pijn. Ik zou er dus graag vanaf zijn, maar nu heeft ze me antibiotica gegeven (monuril). Ik ben van thuis uit homeopathisch opgevoed, ben sowieso al geen voorstander van antibiotica en zeker niet tijdens de zwangerschap. Ik kreeg een dosis die ik zou moeten voor het slapengaan of 's ochtends op een nuchtere maag nemen... Toen ik de gyn vroeg of het kwaad kon voor het kindje, zei ze 'niet noodzakelijk'. Zeer overtuigd was ik dus niet...

Ik ben van plan om morgen eerst langs te gaan bij de apotheek waar ik altijd ga, in de hoop dat ze me iets homeopathisch kunnen geven.

Hoe staan jullie tegenover antibiotica?

2. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ik sta niet negatief tegenover antibiotica maar ik wil wel zeker weten dat WAT ik slik nuttig is en geen kwaad kan voor de beeb. Als ik jou zo hoor twijfel je daaraan..ik zou bij je apotheek eerst even goed informeren wat voor een medicatie je hebt gekregen en of het kwaad kan ivm je zwangerschap.

Heb zelf al vanaf het begin een keer of 3 antibiotica gehad voor blaasontsteking maar herken het middel wat jij noemt niet.

Overigens werkt grandberry sap en tabletten goed preventief tegen blaasontsteking.

3. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    hoi ik heb ook een kuur voor een week en dat mag tijdens de zwangerschap amoxicilline en die mag dus.

Deel Deze Pagina