pijn boven litteken keizersnede

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Chantalleke, 7 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Op 9 december is onze zoon geboren via een spoedkeizersnede. Het litteken zelf geneest heel netjes, uiteraard is het er om heen ongevoelig omdat de zenuwen doorgesneden zijn. Maar ik heb een rand van ongeveer 10 cm boven het litteken; dat doet gewoon pijn. Het voelt alsof ik daar verbrand ben, alsof ik echt veel te lang in de zon heb gelegen. De gynaecoloog noemde een naam en dat het een complicatie is van een keizersnede die niet veel voorkomt. Maar ik ben de naam glad vergeten....
    Is er iemand die weet wat ik bedoel?

2. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    sorry geen idee

ik had alleen heel erg last van steken boven me wond en nu nog af en toe!

3. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ha bij mij is t ook ff gevoelig geweest en gync zei dat het neit 1 2 3 weg was toen ik bij haar weg ging maar heb nu nergens last van alleen heel maar dan ook heel af en toe voel je beetje aan zijkanten maar hoort erbijvertelde ze me, de een heeft er meer last van als ander succes

4. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hyperalgesie?
    dat je hypergevoelig bent geworden op die plek, zodat je gewone aanraking als pijn voelt nu.

heeft ook te maken met schade aan je zenuwen, en goed ekans dat het bijtrekt. maar ws. wel pas na ene paar maanden.

sterkte, je kunt er verder helaas weinig aan doen. als het echt erg is, zou je met je gyn kunnen overleggen of fysiotherapie (behandeling met kleine stroomstootjes als pijndemping, klinkt stúkken enger dan het is!) zou kunnen helpen.

groetjes, Lien (zelf fysio)

5. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Hier ervaar ik precies dezelfde pijn! Erg gevoelig boven het litteken alsof het in de brand staat. Erg naar en lastig maar volgens mij hoort dat er gewoon bij.

Deel Deze Pagina