Bloedverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mom2be, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mom2be

    mom2be Actief lid

    30 jul 2007
    106
    0
    0
    Gisterochtend had ik (na een grote boodschap) wat bloedverlies. Ik heb de verloskundige gebeld, zij zei dat het wel met de grote boodschap te maken mee kon hebben en zo lang ik geen buikpijn had er waarschijnlijk niets aan de hand is. In de loop van de dag had ik alleen nog wat donkerrood/bruin, waterig bloed aan het wc papiertje zitten met afvegen, dit werd in de loop van de avond steeds minder. Vanochtend zat er weer heel veel, wel bruin, bloed aan het wc papiertje. Weet iemand hoelang dit door kan gaan, wat ik en vooral mijn vriend maken ons wel een beetje zorgen. En om nou alweer de verloskundige op te bellen...

    Alvast bedankt!

    XXX
     
  2. Willow

    Willow Actief lid

    31 jul 2007
    339
    0
    0
    Hallo mom2be,

    Bloedverlies wil je gewoon niet zien als je zwanger bent. Het kan goed een gesprongen adertje zijn of innesteling. Het kan ook de andere kant op gaan. Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap gehad en dat liep toen niet goed af, maar toen had ik wel bruin verlies vanaf voor mijn NOD.
    Maar er zijn legio vrouwen met bruin verlies die een pracht van een baby op de wereld zetten.

    Ik zou als je ongerust bent de verloskundige nog een keer bellen en vragen of je langs mag komen. Een echo kan je misschien gerust stellen.

    Koppie op!
     
  3. mom2be

    mom2be Actief lid

    30 jul 2007
    106
    0
    0
    Hoi Willow,
    Bedankt voor je reactie.
    Wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad, maar gefeliciteerd met deze zwangerschap!
    Ik heb sinds mijn laatste menstruatie geen bloed verloren alleen gisteren. De verloskundige zei dat het kan komen doordat de darmwand en de baarmoedermond dicht bij elkaar zitten met een klein velletje ertussen en als je dan 'een grote boodschap' doet, kan dat langs elkaar schuren en iets gaan bloeden. Wat ik alleen raar vind (misschien is dat wel heel normaal) dat het zo lang duurt voordat al het bloed weg is. Ik denk zelf niet dat het een miskraam wordt, omdat ik, nu 24 uur later, nog geen buikpijn heb gehad en het bloeden ook niet erger is geworden. Maar toch ben je er ergens toch bang voor.

    XXX
     
  4. Alida27

    Alida27 Actief lid

    11 mei 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    En ook al bel je je verloskundige vaak op,
    blijf het gewoon doen!
    Tenslotte zijn ze er voor je om je te begeleiden,
    en je gerust te stellen!

    Groetjes,Alida
     
  5. mom2be

    mom2be Actief lid

    30 jul 2007
    106
    0
    0
    Bedankt Alida!
    Ik weet wel dat het niet goed is, maar ik voel me dan gelijk zo bezwaard. Maar je hebt gelijk, daar zijn ze voor.

    Het bloedverlies wordt wel veel minder, dus ik hoop dat het nu helemaal weg gaat en weg blijft.
     
  6. Joyce79

    Joyce79 Lid

    2 apr 2007
    66
    0
    0
    Secretaresse
    Volgens mij zou ik de vk ook nog een keertje bellen. Beter te vaak, dan niet. En, als je heel erg twijfelt, kun je toch vragen om een echo?

    Ik heb ook bloedverlies gehad vlak voor mijn vakantie in juni naar Tenerife. De vk vertelde toen dat je altijd wat bloed kunt verliezen. Geen reden om zorgen te maken. Uiteindelijk is het op Tenerife wel misgegaan..........
     
  7. mom2be

    mom2be Actief lid

    30 jul 2007
    106
    0
    0
    Hoi Joyce,
    Wat erg!
    Hoe lang van te voren had je bloedverlies voordat het echt misging?
    Ik ga vrijdag op vakantie, ik hoop echt dat ik dan geen bloed meer velies en dat ik me voor niets heb druk gemaakt.
     
  8. Joyce79

    Joyce79 Lid

    2 apr 2007
    66
    0
    0
    Secretaresse
    Hoi Mom2be,

    De vrijdag (22 juni) voor ik op vakantie ging kreeg ik voor het eerst bloedverlies, de woensdag erna zat ik in het ziekenhuis op Tenerife. De echte miskraam is pas 5 juli op gang gekomen, 6 juli ben ik gecurriteerd.
    Tussen de vrijdag en de woensdag heb ik een aantal keren een beetje bloedverlies gehad.
    Het wil niet zeggen dat het bij jou misgaat hoor, maar als je op vakantie gaat vrijdag, zou ik er zeker op aandringen een echo te laten maken.

    Ik hoop voor je dat het allemaal goed is!
    Ik moet trouwens straks voor een echo, waarschijnlijk ben ik alweer zwanger! Ben echt heeeeeeeeeeeeeeeel erg zenuwachtig!

    Groetjes,
    Joyce
     
  9. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik heb wekenlang af en toe bruinverlies gehad en soms licht bloed. zolang het geen donkerrood bloed is en niet net zoveel als bij een normale menstruatie hoef je je in principe geen zorgen te maken.

    anders gewoon je VK bellen, evt maken ze een echo om je zorgen weg te nemen
     
  10. mom2be

    mom2be Actief lid

    30 jul 2007
    106
    0
    0
    @ Joyce:
    Ik hoop voor je dat je weer zwanger bent! Ik zal voor je duimen.
    Ik heb de laatste keer dat ik naar de wc ben geweest geen bloedverlies meer gehad, dus hoop dat het weg blijft.

    Ik heb vanmorgen nog met de verloskundige gesproken en ik krijg morgen een echo. Ik wacht het gewoon rustig af, hoe moeilijk het ook is.

    Echt heel erg bedankt voor jullie reacties!
     
  11. jes1

    jes1 Fanatiek lid

    26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Ik heb hetzelfde als jij, ben ook erg ongerust, krijg vrijdag een echo. Ben echt bang dat er niks zit!
    Jij ook veel succes!
     
  12. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb met 6 weken een erge bloeding gehad (helder rood en heel veel) , kreeg gelijk een echo (liep toen nog bij de gyn) maar alles was gelukkig goed, het was een innestelings bloeding zei hij en het bloeden heeft nog dik een week aangehouden , wel in kleine hoeveelheid.

    hopelijk stopt jou bloeding snel en als je het niet vertrouwd gewoon weer je vk opbellen daar zijn ze voor
     
  13. mom2be

    mom2be Actief lid

    30 jul 2007
    106
    0
    0
    Ik hoop echt voor je dat het allemaal goed is! Laat je het nog even weten? Ik duim in ieder geval voor je!
    Morgenmiddag heb ik een echo, ik ben net als jij bang dat er niks meer zit. Ik heb met 7 weken een echo gehad, omdat ik uitgedroogd was vanwege het vele overgeven. Ik heb toen al het hartje zien kloppen, dus ik weet dat er wel wat zit, maar ik ben echt bang dat er morgen niks meer te zien is.
    Heel veel sterkte met wachten tot vrijdag!
     
  14. mom2be

    mom2be Actief lid

    30 jul 2007
    106
    0
    0
    Gelukkig is het bij jou wel goed gegaan!
    Maar kun je met bijna 10 weken nog innestelingsbloed hebben?
    Ik hoop dat het bij mij gewoon een gesprongen adertje was, zoals de verloskundige zei. Ik zie het morgen wel op de echo of alles nog goed is. Ik probeer er zo min mogelijk aan te denken.
     
  15. jes1

    jes1 Fanatiek lid

    26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Mom2be: heel veel succes vanmiddag!
     
  16. tinkerbel

    tinkerbel Fanatiek lid

    20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Hoi,

    Ik heb vandaag precies hetzelfde. Begon gisteravond met veegje op toiletpapier licht rose, toen vanochtend beetje bruin, en de rest van de dag beetje drubbel bruin/rood bloed. Nu sinds ik thuis ben niks meer gevallen maar nog wel steeds op toiletpapier. Maar geen krampen (alleen last van buikgriep) misschien komt het daar wel door. Hoop ook zo dat het nu niet meer terug komt. Vorige zwangerschap ook mis gegaan ben nu steeds doodsbang voor herhaling. Ben nog niet eens bij vk geweest voor intake.

    Succes allemaal verder,
    Tinerbel.
     
  17. mom2be

    mom2be Actief lid

    30 jul 2007
    106
    0
    0
    Op de echo vanmiddag was alles goed. Ik heb het hartje zien kloppen en een armpje zien bewegen, dus ik ben helemaal gerust gesteld.
    Wel had ik vanmiddag weer wat bloedverlies bij 'een grote boodschap', dus ik weet nu wel zeker dat het daarvan komt.
    Die vrouw die de echo deed zei ook dat alles er goed uitziet, dus een miskraam hoeven we eigenlijk niet meer bang voor te zijn. Ik hoop maar dat ze gelijk heeft!

    Jes1, ik hoop echt voor je dat je vrijdag net zo goed nieuws krijgt als ik!
     
  18. mom2be

    mom2be Actief lid

    30 jul 2007
    106
    0
    0
    Hey tinkerbel,
    kun je de verloskundige niet bellen dan, dat je je zorgen maakt. Dan krijg je misschien ook een echo en dan weet je waar je aan toen bent. Volgens mij maakt dat niet uit of je al op intake bent geweest of niet. Je kunt ook eerst de huisarts bellen, die zal dan wel zeggen wat je het beste kan doen.
    Als je het niet vertrouwd, vraag gewoon om een echo.
    Ik hoop voor je dat je snel meer weet en dat het geen miskraam wordt.
    Heel veel sterkte!
     
  19. jes1

    jes1 Fanatiek lid

    26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Mom2be: wat goed! Super! Ben erg zenuwachtig voor vrijdag! Ik laat het jullie weten!
     
  20. mom2be

    mom2be Actief lid

    30 jul 2007
    106
    0
    0
    Jes1,
    Hoe is het vandaag gegaan met de echo, was alles goed?
    Ik hoop het zo voor je!
     

Deel Deze Pagina