Dreumes eet geen brood meer

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Nicci1982, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Mijn vent van 13 mnd eet geen brood meer. Ineens uit het niets weigert hij terwijl hij het altijd goed at op zich niet erg als hij een alternatief wel wilt maar helaas geen pap, ontbijtkoek oid. Wat kan ik nog doen. De rest begint hij ookal slechter te eten. Aan de ene kant wil ik niet toegeven door hem steeds dingen als alternatief te geven zoals knijpfruit waar hij gek op is. Aan de andere kant mist hij per dan zo 2 grote maaltijden. Wat is wijsheid?
    Handig in te weten is dat hij ook een lichtgewicht is. Tegen de -2 lijn dus geen vetjes om op te teren aangezien hij wat betreft lengte boven gemiddeld zit

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Hi!

Wat vervelend om te lezen dat je kleine van 13 maanden oud ineens geen brood wilt eten. Rond deze leeftijd kunnen kindjes vaker wat moeilijker doen tijdens het eten. Het leek eerst zo gemakkelijk te gaan, maar nu ineens gaan ze een stuk moeilijker doen. Dit hoort bij de peuterpuberteit. Dit is een fase, waar ieder kindje eigenlijk even doorheen gaat en gaat gelukkig weer voorbij.

Wat je het beste kunt doen, is aan deze fase zo min mogelijk aandacht te besteden. Blijf de boterhammen aanbieden op de tijdstippen dat je gewend bent. Hou het rustig en gezellig aan tafel en laat hem maximaal 20 minuten eten. Heeft hij de boterham niet gegeten, haal dan het bordje weer weg en bied hem naast zijn melkvoeding niets anders meer aan. Wacht tot het volgende eetmoment voordat je weer iets aan hem geeft. Je mat uiteraard altijd nog wat water of wat slappe thee aan hem geven.

Varieer eventueel nog met de belegsoorten. Smeerkaas, smeerworst (beperk beide soorten 2x in de week), appelstroop, jam of misschien wat fruit op de boterham kan erg lekker zijn. Een alternatief voor brood is een pap voor kindjes vanaf 1 jaar. Zorg ervoor dat er geen zout aan de pap is toegoevoegd. Dit kun je nalezen op het etiket.

Heel veel succes!

Groetjes, Karin

3. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Bedankt voor de reactie. Hij heeft echter geen flesjes meer.
    Hij moet dus alles uit zijn maaltijden halen. Verschillend beleg krijgt hij al en ook dat werkt niet. Pap in welke vorm dan ook echt niet en andere alternatieven tot nu toe ook niet.
    Ben bang dat hij tekort komt en af gaat vallen omdat hij al flink ondergewicht heeft. Daar zit mijn grootste zorg vooral. Is dit een reeƫle zorg of loopt het zo'n vaart niet?
    Ik ga in ieder die 20 min aanhouden al weet ik dat hij dan toch niet eet. Hij is nu al flink eigenwijs hihi.

Deel Deze Pagina