Ik heb geen idee wat het is en wat ik eraan kan doen. Ik heb zeer veel last van pijn/irritant gevoel rechts bovenin mijn rug. Ook heb ik veel last van een harde buik(niet de bekende harde buiken volgens mijn VK) net onder mijn borsten. Mijn VK omschrijft dit als bandenpijn en ik vraag me af of dit misschien met die last van mijn rug te maken heeft. Wat is de reden dat ik zo'n last heb van mijn rug en wat kan ik hier aan doen? Ook tips tegen die last onder mijn borsten is zeer welkom!
Hoihoi, Wat ontzettend vervelend! De pijn onder je borst kan worden verklaard doordat het hoofdje boven ligt en tegen je ribben aan duwt, je krijgt dan een gespannen gevoel/ druk vlak onder je borsten. Je ribbenkast gaat nu steeds meer open staan om ruimte te geven aan de organen die steeds meer naar boven worden geduwd door de groeiende baarmoeder. Maar je kan ook puur last hebben van je rug, door de zwangerschap gaan we onze houding veranderen om te compenseren. Hierdoor kunnen klachten ontstaan. Wat je kan doen is even langs een fysio gaan dit mag zonder tussenkomstv an een huisarts of verloskundige. Imke