Bovenin mijn buik doet het zeer als ik lach, nies, hoest, te veel eet... Voelt een beetje alsof er een scheurtje ofzo in mijn buikspieren zit. Iemand die dit herkent?
Herkenbaar, je kleintje word zwaarder en zwaarder... En dat trekt. Kan ook zijn dat je t in je huid gaat voelen...
Herkenbaar, rechte buikspieren zijn ook serieus van zijn plaats gekomen, dat vergeten mensen wel eens . Probeer maar eens op je rug liggend recht omhoog te komen, dan zie je een soort heuvelrug ontstaan op je buik, precies over het midden. Dat is de plek waar ze dus niet meer zitten. Daarom mag je niet gelijk gaan trainen, deze baan moet eerst weer dicht trekken en dat gebeurd vanzelf door de tijd.
Jammer, helemaal niets aan te doen dus... Ik heb ook de "pech" dat ik erg naar voren draag (vk noemde het een smalle uitzetting: hoge en smalle baarmoeder) dus ik kan me voorstellen dat mijn (behoorlijk sterke) buikspiertjes daardoor nog meer op rek komen. Nog maar 2 maandjes (en als dit nou het ergste is, ik mag niet klagen!)
He, toevallig, precies wat ik me gisteren zat af te vragen. Ik ben nog niet zover als jij, 25 weken en een paar dagen, maar dat beetje spierpijnachtige gevoel hoog in je buik (ter hoogte van je maag?) herken ik wel. Ook voelt het af en toe alsof ik m'n buikspieren op de zijkant van m'n buik voel, dat ze weggeduwd worden lijkt 't. En dat zal ook wel zo zijn natuurlijk...
Herken het wel van mijn vorige zwangerschap. was net daarvoor erg fanatiek aan het sporten gegaan om een lekker strak buikje te kweken (onverwacht zwanger geraakt na mmm) heeft toen echt wel zeer gedaan toen de boel ging groeien en die spieren aan de kant moesten. Dus het hoort er echt bij, gewoon pech dat je sterke spieren hebt.
Verhip...nooit geweten! Ik heb het inderdaad ook. Als ik op bed lig en ik wil overeind komen dan vormt mijn buik in een soort punt. Heel raar. Maar ik wist niet dat het daardoor kwam. Ik probeer nu anders omhoog te komen (steunend op mijn armen). Dat doet minder pijn dan die verrekte buikspieren.