Hoi, ik zal even korte info geven over de situatie. Hier zwanger vanaf november 22 t/m april 23 - vroeg&stilgeboren zoon met 22 weken. (+vanishing twin binnen 7 weken stopte het hartje van twin) Opnieuw zwanger nu alweer 21 weken, deze zwangerschap was dus heel dicht op de vorige. (enorm gewenst, maar niet direct een bewuste keuze). Dus nu in totaal eigenlijk een lange periode zwanger van 2 zwangerschappen. Deze zwangerschap is dus emotieel vrij beladen, maar lichamelijk ook echt heel zwaar. Ik sta onder controle van het ziekenhuis iedere week/2 weken. Tot nu toe verloopt het goed maar... Ik heb dus danig veel pijn nu sinds 2/3 weken onderin mijn buik uitlopend naar de schaamstreek en liezen, in het ziekenhuis geven ze aan dat dit komt door de aanhechting van de banden. Deze trekken allemaal zo aan elkaar dat dit dus het gevolg is. Bekken is een beetje ontwricht, (zegt de bekken fysio, maar die mag pas na week 24/25 wat gaan doen) Inmiddels kan ik nog slecht functioneren, ik moet per morgen echt mijn werk stil gaan leggen omdat zelfs afwisselend staand kassa werk + zittend planningswerk nog amper te doen is. De pijn is echt echt niet fijn.. En het maakt me langzamerhand iets wat wanhopig.. Iemand tips?
Niet per se tips waardoor het weg blijft, maar ik wil je wel een hart onder de riem steken dat dit wel de periode is waarin bandenpijn vaak het meest aanwezig is. En het gaat binnenkort waarschijnlijk weer minder worden. Helaas heeft de één er meer last van dan de ander.. stom hè. Neem je er paracetmol voor? Waarom kan de bekkenfysio trouwens pas na 24 weken wat gaan doen aan je bekken?
Lief van je! Jaa en opzich accepteer ik de pijn ook wel hoor, maar hoopte toch nog iets langer door te kunnen.. Ja eigenlijk vanaf de vorige zwangerschap gaat hier dagelijks paracetamol erin.. Varieert wel per dag hoeveel, omdat ik niet een enorme fan van paracetamol ben. Bekken fysio mag pas wat doen na 24 weken omdat we bij onze vorige zwangerschap geen oorzaak hebben kunnen vinden en ze voor de 24 weken sowieso niks kunnen en mogen doen voor een baby die geboren word. Dus ze willen nu niet het risico nemen dat ik iets verdraai of nog meer pijn krijg voor ze dus evt kunnen ingrijpen (bij de vorige zwangerschap belanden ik 2 weken voor de geboorte op bed met enorme rugklachten) dit hebben we toen als onschuldig gezien, alleen kunnen we niet nagaan of het ook onschuldig was
Bekken fysio mag pas wat doen na 24 weken omdat we bij onze vorige zwangerschap geen oorzaak hebben kunnen vinden en ze voor de 24 weken sowieso niks kunnen en mogen doen voor een baby die geboren word. Dus ze willen nu niet het risico nemen dat ik iets verdraai of nog meer pijn krijg voor ze dus evt kunnen ingrijpen (bij de vorige zwangerschap belanden ik 2 weken voor de geboorte op bed met enorme rugklachten) dit hebben we toen als onschuldig gezien, alleen kunnen we niet nagaan of het ook onschuldig was
Ik herken het ook, heb je urine wel laten testen? Want ik heb een blaasontsteking, nu na de kuur houd het nog aan dus ik moet nog een keer urine inleveren om te kijken of de kuur wel voldoende was. Ik denk zelf dat het nu wel echt bandenpijn is maar blaasontsteking tijdens de zwangerschap voelt vaak heel anders als zonder zwangerschap en kan dus erg lijken op klachten die je sowieso al ervaart tijdens de zwangerschap. Ik zou dus voor de zekerheid bij onderbuikpijn/bandenpijn gevoel altijd de urine even laten controleren.
Dit is inderdaad vorige week gecheckt, toen ik dus echt heel veel pijn had om een blaasontsteking uit te sluiten, zo doende kwamen ze nu ook op dat het ook de periode is voor bandenpijn, wel een goeie tip.. Ik zal vandaag of morgen nog eens laten checken, beter safe than sorry! Hopelijk voel jij je ook snel beter!
Dankje voor de tip! Was inderdaad al naar iets van zwemmen aan het kijken omdat yoga op dit moment even te zwaar is.. Dus wie weet ga ik toch wel zwemmen als ik me iets beter voel, voor nu is het nog voornamelijk veel plat liggen..