Al meerdere keren las ik hier over dames die hun placenta achter hebben, of juist voor, en zelfs een keertje bijna onderin. Maar nog nooit las ik over iemand die de placenta bóvenin heeft, zoals ik zelf. Is dat een teken dat het misschien heel vreemd is, of juist dat het zo 'normaal' is, dat niemand het er over heeft?
geen idee ? Volgens mij is dat prima toch. Volgens mij kan dat ding op elke plek in je baarmoeder terecht komen. Ligt eraan waar het vruchtje zich innestelt.
hey misschien heb je hier wat aan. http://www.babyopkomst.nl/index.php?log ... 20placenta groetjes miranda
Interessant artikeltje. Zo leer je overal wel weer wat van. 8) Ik had er eigenlijk ook nog nooit zo bij nagedacht hoor, maar juist omdat ik hier verhalen las over placenta hier en daar en zus en zo, viel het me gewoon op dat bovenin nog nooit ter sprake was gekomen.
Bij mij ligt hij ook boven in! Is gewoon heel normaal hoor! Alleen hoor je mensen vaker over als hij voor ligt, omdat ze dan langer moeten wachten voordat ze het kindje kunnen voelen!
Bij mij ligt de placenta gedeeltelijk aan de voorkant en gedeeltelijk bovenin. Ik denk dat er niks vreemds aan is, het is maar net waar het vruchtje zich innestelt. Zolang het niet voor de uitgang zit, is er niks aan de hand! Je geen zorgen maken, hoor! Groetjes, Jippie
Bij mij ligt hij half voor en half boven. Boven is heerlijk: ik voel een lichte druk op mijn ribben als ze zich uitrekt, maar pijnlijk zal ze ze nooit krijgen! Voorkant is minder, omdat ik haar vanaf de buitenkant eigenlijk niet voel. maar ja, je kunt er niets aan doen waar ze besluiten hun eten te halen
Mijn placenta ligt ook helemaal boven in! Lijkt mij de ideale locatie! Een mooie schokdemper voor de schoppen in de ribben en de maag!
Hier ook de placenta bovenin.. Bij mijn eerste had ik em aan de voorkant.. dat had ik toch liever.. houd een beetje het schoppen tegen..
Ah, kijk es, dus toch nog wel wat meer dames hebben dat! Hoewel tijdens de echo van maandag de gyn (had nu een andere) die zei dattie half links en half boven lag. Dus de ene gyn. zal er wel anders tegenop kijken dan de ander.
Wacht maar tot hij/zij de boxbal die wij de blaas noemen heeft ontdekt... Jelle heeft zich er heerlijk op uitgeleefd... Min placenta lag achter, dus ik heb het allemaal meegekregen..
Inderdaad krijg ik al regelmatig een paar gevoelige stoten in m'n blaas Vooral nu het met het hoofdje naar boven ligt Nouja, hopelijk draait het gauw weer, dat is meestal om de paar dagen zo.
Mijn baarmoeder ligt aan de voorkant, maar heb geen last van schoppen in mijn ribben, omdat de baby helemaal vooraan ligt. Voel dus van alles onder mijn ribben, naar voren toe, maar niet direct tegen mijn ribben aan, maar ervoor.