Maagpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 19Summer87, 18 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 19Summer87

19Summer87 Actief lid

12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Tijdens mijn zwangerschap heb ik nu 3x ineens last gehad van maagpijn. De eerste keer was een maand geleden, toen hoorde ik om mij heen veel van buikgriep, dus dacht ik dat ik daar waarschijnlijk iets van opgepikt had.
    Nu heb ik het vandaag en afgelopen zaterdag weer gehad; geen helse pijn, maar toch pijnlijk genoeg om me niet te kunnen bewegen zoals normaal. Na een paar minuten trok dit weer weg.
    In het weekend heb ik een glas frisdrank gehad, hier kan ik normaal (als ik niet zwanger ben) ook niet teveel van drinken omdat het niet goed valt, dus dacht eerst nog dat het daarmee te maken had.

Na even op Google te hebben gezocht (ja stom, ik weet t..) zie ik ook dingen over zwangerschapsvergiftiging dus dat baart me wel wat zorgen.
    Morgen moet ik sowieso de vk al bellen over een afspraak dus dan kaart ik dit ook meteen aan.

Herkent iemand van jullie dit misschien?

2. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ja zeker! Mijn baarmoeder ligt hoog en drukt er tegenaan, bij mijn zoon idem. Zo vervelend!

3. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.867
    2.549
    113
    Ik herken het ook maar bij mij ging het uiteindelijk uitstralen naar mijn rechterkant en kreeg ik bijna geen lucht meer. Bij mij bleken het galstenen die door zwangerschap niet herkent werden helaas, alles werd afgeschoven op dat ik klein was en zwanger was.
    Begon rond 14 weken zwangerschap en ik ben 4 weken na de bevalling met spoed geopereerd omdat de galblaas aan het ontsteken was.

Dus mocht het nog een keer terugkomen dan zou ik zeker eens met de huisarts overleggen of het galstenen zouden kunnen zijn.

4. rossi1

rossi1 Actief lid

9 okt 2012
    246
    154
    43
    Net als Lizme hierboven schrijft moet ik ook aan galstenen denken. Tijdens mijn 1e zwangerschap last van gehad en werd toen gegooid op maagzuur (waar ik ook last van heb, daar niet van). Mijn aanvallen duurde ook relatief kort, pas na de zwangerschap kwam ik erachter wat het was doordat de boel ging ontsteken.

5. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.867
    2.549
    113
    Wat naar om te lezen dat jij dit ook gehad hebt. Hierna nog een gesprek met mijn huisartsen (ik ben in mijn zwangerschap van huisarts gewisseld vanwege verhuizing) eerste huisarts die het gemist had vond het vreselijk voor me en heeft er echt een les uitgetrokken (ze heeft me ook alleen bij de eerste aanval gezien) en de tweede gaf mij de schuld. Daar ben ik nu weggegaan.
    De aanvallen werden hier eigenlijk steeds langer hoe groter de baby was waarschijnlijk door alle verdrukking erbij.
    Gaat het nu weer goed met je?

6. 19Summer87

19Summer87 Actief lid

12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb de vk er ook naar gevraagd en zij gaf aan dat het waarschijnlijk spier- of bandenpijn is. Moet er wel bij zeggen dat wanneer ik mezelf op zo'n moment naar achteren wil laten zakken om plat te gaan liggen, ik het erger voel omdat k mijn buikspieren dan aanspan.
    Maar zal het zeker in de gaten houden, zeker na jullie ervaringen:eek:..

7. rossi1

rossi1 Actief lid

9 okt 2012
    246
    154
    43
    Stom dat ze het zo vaak missen terwijl het best vaak voorkomt tijdens een zwangerschap.
    Het is al weer 2.5 jaar geleden en heb gelukkig nergens meer last van. Blij dat ie er uit is!

Deel Deze Pagina