Ik ga doorgaans 1x per week (streven is 2x per week) naar de sportschool. Doe dan niet te gek, maar 20 minuten crosstrainer, dan rug, benen, armen en buik trainen. En daarna vaak nog iets van 10 minuten roeien. Maar heb weleens gehoord dat je als je zwanger bent geen buikspieroefeningen mag doen, klopt dat?
Hoi Fnoepie, Je kunt nog wel schuine buikspieroefeningen doen, rechte liever niet meer/helemaal niet meer.
Rechte buikspieren wordt inderdaad afgeraden. Schuine buikspieren kun je tot ongeveer 6 maanden nog wel doen (daarna ook liever niet meer) En voor de rest naar je lichaam luisteren.... heb je de volgende dag bv harde buiken, dan ben je dus voor je lichaam te fanatiek geweest!
Kan je het beste met je trainer overleggen. lijkt mij! Ik doe nu geen crosstrainer en geen liggende grondoefeningen meer, daar wordt ik giga duizelig van! Roeien, fietsen, loopband op een wat minder temp dan normaal is prima (zeker met 4 weken).
Ik fitness ook 2x in de week. Ik heb met de trainer afgesproken dat ik in principe de meeste toestellen gewoon moet kunnen doen, mits mijn hartslag onder de 130 blijft. Nou, dat is dus erg saai trainen want daar zit je zo bij! Maar je blijft wel lekker in conditie. Inderdaad zijn buikspieroefeningen uitgesloten van mijn trainingsprogramma. Liz01
Is roeien wel zo verstandig? Daar gebruik je toch juist intensief je buikspieren mee? Ik mag van de trainer niet roeien om die reden. Liz01
Ik mag juist roeien, 20 minuten! Gewoon goed rechtop zitten en je armen en benen het werk laten doen, dan doe je niet veel verkeerd met je buikspieren hoor! Het is heel goed voor m'n rug.
ik ben 34 weken zwanger, ga ook nog 1x in de week naar de sportschool. Wel een laag tempo en geen buikspier dingen meer. Roeien zou ik ook niet meer doen. Ik heb het een week of wat geleden nog geprobeerd, ik heb 3 dagen letterlijk niet meer rechtop kunnen lopen. Zo n enorme spierpijn in mijn buik. Roeien bleek toch niet te hebben gemogen.
Ik zou zelf ook niet meer gaan roeien, maar mag het nog wel van mijn sportinstructeur. Gewoon naar je lichaam luisteren is het belangrijkste en buikspieren even overslaan voorlopig. Ook de binnenkant van de benen mag ik op fitnessapparaat niet meer doen, buitenkant benen wel. gr vruchtje
ja dat klopt, dat mag je niet doen. ik heb het meteen bij mn sportschool aangegeven en een heel ander rooster gekregen speciaal voor zwangeren.
Als je rustig roeit, is dat prima; ik train onder begeleiding van een sportfysiotherapeut. Misschien dat ik het in een later stadium niet meer mag, maar vooralsnog vind ik de roei juist een van de fijnste apparaten. De crosstrainer doe ik niet meer en hardlopen op de band ook niet.
van mijn ha mag ik alles nog doen, incl. rechte buikspieren en mag zelfs nog in de sauna! (wel heel kort en geen 90graden sauna, maar toch) maar ik ga morgen bij mijn instructeur toch maar mijn schema laten aanpassen, ik word duizelig van cardio dus ik wil wel voorzichtig doen. maar je kunt wel gewoon sporten, als je maar goed naar je lichaam luistert!
Als jij straks geen opening tussen je beide rechte buikspieren wilt, moet je die oefeningen echt niet doen hoor! Ikzelf zou persoonlijk de schuine buikspieren ook niet doen. Ik weet niet hoe het bij anderen zit, maar als ik de schuine train, doen de rechte ook altijd wel een klein beetje mee.