pijn doen is leuk....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Yellowsun, 31 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik zit op het moment met een probleem,mijn zoontje vind het geweldig om mij pijn te doen.Hij trekt bv heel hard aan mijn haren en als ik auw!roep begint hij ontzettend hard te lachen.
    Ik heb me nu al een paar keer ingehouden maar dan gaat hij alleen maar harder trekken en ik krijg die kleine handjes niet zo vlug los.
    Vanmorgen begon hij me in mijn knie te bijten en weer te lachen.Ik zei:bijt jezelf maar.Dat ging hij vervolgens doen en had dus weer de grootste lol.ij beet zichzelf overgens behoorlijk hard.
    Hij snap ondertussen dat het niet mag en dat hij iemand pijn doet.En hij doet het alleen bij mij.Mopperen helpt niet ik hoop dat dit snel over gaat

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Herkenbaar dochter heeft deze fase ook alleen bij mij gehad, haar vader werd gespaard. Alleen is jouw au (en de eerste keren mijn au ook hoor! want dat zeg je bijna automatisch) een hele leuke reactie. Bij mijn dochter kon je het goed zien aankomen, ik pakte dan haar hoofd of hand beet zodat ze me geen pijn kon doen en zette haar op de grond met de woorden:"nee je mag mama geen pijn doen". Daarna negeerde ik haar. Het werd al snel minder (negeren is veel minder grappig dan dat leuke hoge au) en na een aantal weken was het helemaal over.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ai, leuke fase ;)

Mijn jochie (toen net 2) heeft het ook gedaan, en dan lachen inderdaad. De 1e keer waarschuwde ik dat het niet mocht, de 2e keer dat hij naar de gang ging als hij het weer deed. En de 3e keer ging hij ook naar de gang.

Als kleinere dreumes heeft hij het ook gedaan (1m5mnd), toen waarschuwde ik de 1e keer, en de 2e keer ging hij direct op de grond (evt rug tegen een muur), en negeerde ik hem een minuutje.

Beide dingen werkten prima. Na een weekje was het ergste wel voorbij..

4. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Haha, ook zoonlief zit in deze fase, hij slaat mij hard en roept dan au!!
    Ik kan er wel om lachen, (van binnen dan he?)Want als het me echt zeer doet, zeg ik duidelijk en met een 'streng "gezicht, nee!!, blijft hij doorgaan, zet ik hem op de grond en negeer hem (met een driftbui tot gevolg;))
    het is gewoon het uittesten van de grenzen, en of ze het echt "weten", volgens mij is het meer je reactie uitlokken.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Vanaf ze ongeveer 1,5 was, heb ik haar gelijk op de gang gezet als ze me opzettelijk sloeg, beet of kneep. Uitgelegd dat het pijn deed en haar daar even laten zitten afkoelen. Dat werkt wel prima, af en toe haalt ze het nog wel eens in haar hoofd, maar dat is dan snel weer afgelopen. Het zijn echt fases.

6. miffy11

miffy11 Niet meer actief

zit dit te lezen en denk, oh, gelukkig doet mila dat niet.
    komt ze naar me toe, trekt mn trui omhoog, en kniijpt kei hard in mijn buik. lachen!!

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier 1x waarschuwen en dan op de gang. De lol is er snel vanaf dan;)

8. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Ahum, ik weet dat het niet goed is maar hou het op een eerste reactie. Mijn zoon had toen hij anderhalf was ook zo`n fase van bijten. Ik ben een keer zo pissig geworden dat ik heb terug gebeten. Want niks hielp zijn gedrag te corigeren. Maar hij heeft het NOOIT weer gedaan. Tot nu toe dan en hij is nu net 2.

Sucses Janna

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Janna hier hetzelfde gedaa uit reactie een keer, alleen heeft mijn zoontje zo'n hoge pijngrens dat het hem niks deed!
    Dus nu probeer ik ook hem recht te zetten (op de strafstoel) en anders naar zn kamer maar het lijkt alsof het hem gewoon niks interesseert...

10. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    fieuw, ben dus toch niet de enigste. En toch zit ik me nu een beetje af te vragen of op een gegeven moment je niet beter een lik op stuk beleid kunt voeren.:( Als je echt alles heb geprobeerd? :( En het werkt niet?
    Dan pas, Jij bijt mij? Ik bijt jou???

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris heeft zo'n fase ook gehad. 1 keer werd het zo erg, hij hield echt niet op, dat ik hem onder de koude douche had gezet! Niks werkte, hij bleef doorgaan en sindsdien heeft hij het nooit meer gedaan...

Heel cru, maar op dat moment zag ik gewoon geen andere oplossing dan hem zo te laten afkoelen! Was geen minuut hoor, gewoon even eronder. Moest hem zelfs bijtend en hij bleef maar slaan meenemen naar de badkamer! Joris kon daar echt wat van en zat toen echt met mijn handen in het haar!

12. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hier ook een periode..

Ik ging nephuilen met grote uithalen. Het hielp, want hij ging me dan troosten en toen hij groter werd kreeg ik dan een kusje.

Koen deed het daarna een stuk minder.

Groetjes,

Kim

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Dat denk ik wel hoor...
    Werkt vaak wel het beste met de kindjes die echt! niet willen horen/luisteren.
    Ik moet Tygho namelijk echt hard aanpakken als ik wil dat hij luistert terwijl een vriendin van me haar zoontje(4 maand jonger) gewoon rustig kan vragen of hij het niet meer wil doen.

Als er een andere methode is die ook werkt, dan zou ik absoluut niet het jij bijt,ik bijt ofzo gaan handhaven.Maar sommige kindjes zijn gewoon hardleers(oostindisch doof)

14. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Vanmorgen heeft hij weer geprobeert et bijten.
    Ik heb hem voor straf op de gang gezet waardoor hij heel hard begon te huilen.
    Ik heb hem gezegd dat als hij mama pijn doet voor straf op de gang moet gaan staan.
    Ik hoop dat het gaat helpen.
    alleen hoe lang laat je hem staan?
    Ik heb hem na een paar minuten maar weer bij me genomen en hem verteld dat het niet lief is.

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    2 minuten is voldoende denk ik. Zo doe ik het tenminste wel.
    Mijn dochter vindt dat echt het ergste, op de gang. Omdat ze dan helemaal genegeerd wordt.
    Als de 2 minuten voorbij zijn doe ik de deur open en zeg nog een keer tegen haar (als ik haar op de gang zet, zeg ik altijd waarom) dat ze op de gang moest, omdat ze mama had gebeten en dat dat niet mag. Dan geeft ze me altijd een kusje en dan is het weer klaar;)

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Volgens Nanny Jo doe je 1 minuut voor elk jaar.
    Hier moet Tygho altijd 2 minuten op de stoel als hij stout is.

17. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    hmm de gang werkt hier dus niet en ik weet dus ook niet meer zo goed wat nu?! Bijten doet ze niet maar wel slaan en dan zegt ze zelf al "in de hal"! Volgens mij heeft dit dus niet zoveel effect als ik had gehoopt terwijl er niets is, dus ik snap niet dat ze het leuk vind. Soms slaat ze en loopt ze zelf al naar de gang........

Moet stiekem wel lachen, maar wij zijn dus een beetje aan het einde van ons latijn.

NOg tips?

18. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    1 minuut voor elke leeftijdsjaar werkt hier heel goed, zo heb je zelf ook een maatstaf, mijn dochter van 4 zit dus 4 minuten en kliert ze nog, nog eens 4 minuten. (meestal vind ze het erg fijn om even alleen te zijn en gaat dan languit op de trap liggen met haar duim in de mond;))

19. Tash78

Tash78 Lid

7 mrt 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft op die leeftijd ook flink en veel gebeten. Hoe pijn het ook deed bij mij, ik bleef rustig en het enige wat ik zei was: niet bijten of niet slaan, meer niet. Werkte vrij snel moet ik zeggen. Ik vond hem echt te jong om te straffen en het terug doen ben ik helemaal geen voorstander van aangezien je daarmee alleen aangeeft dat het dus oké is om te bijten of te slaan als je boos bent. Het gedrag zal dan zeker langer doorgaan. Overigens als een kind echt wat ouder is, bijvoorbeeld 4 en dan bijt, zou ik het kind wel laten voelen hoe het voelt en erbij uitleggen dat het echt niet kan, maar dan hebben ze veel meer inlevingsvermogen en begrijpen ze de uitleg (laten we hopen).

20. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik heb na een poos negeren 1x teruggebeten. Niet te hard, maar zo dat hij schrok. Daarna was het over

Deel Deze Pagina