@Gabymv2: Een hele late reactie, maar ik wilde je nog even heel erg bedanken voor je lieve berichtje! Ik heb sinds ongeveer een jaar de klachten, dacht eerst dat het aan m'n scheve rug lag, na de operatie aan het feit dat alles weer langzaam op z'n plaats ging (en longen beetje ingedeukt e.d.), maar toen kwam dus begin September eindelijk de aap uit de mouw.. Even een update. Ik heb vandaag een gesprek gehad met mijn mentor en de zorgcoördinator. Ze gaan proberen bij de examencommissie door te voeren dat ik afwezig mag zijn bij de vakken waar ik geen problemen mee heb, maar wel kom naar de vakken waar ik wel graag naartoe wil/moeite mee heb. Dit zijn er drie van de acht, en in totaal wordt het dan zes uur school per week. Als ze dat niet doorgevoerd krijgen, willen ze kijken of ze vanuit school de VAVO voor me kunnen financiëren, maar die kans is echt minimaal. Ik hoop in ieder geval heel erg dat het lukt, dat zou een stuk rustgevender zijn, dan kan ik mijn eigen tijd veel beter indelen en waarschijnlijk hou ik het dan ook een stuk langer/makkelijker vol. Ben echt blijer dan ooit dat ik wel gewoon thuiswerk heb haha.. Ik slik nu trouwens ibuprofen, maar daar merk ik helaas maar weinig van.
Meis, laat je niet uit het veld slaan. Niet door die rare docenten van jou, niet door iedereen die maar door blijft zeiken over de havo, en ook vooral niet over opmerkingen over 'hoe je dat dan gaat doen als je kinderen hebt' (je kunt wel doen alsof je zulke opmerkingen helemaal begrijpt, en hoewel ze misschien niet verkeerd bedoeld waren weet ik zeker dat ze je kwetsen, ik ken je). Het komt wel goed! ♥ Gezellig zo trouwens, allebei midden in de nacht wakker
Kan niet zeggen dat het me niets doet nee, gaat uiteindelijk ook zelfs twijfels geven, maar ik denk dat ik tegenover een kindje hebben en verzorgen toch wel een andere instelling heb dan naar school gaan.. Maargoed, in dat opzicht heb ik me niet uit het veld laten slaan hoor, maar da's misschien handiger op MSN.. En ja, errug gezellig! Jammer weer dat ik het nu pas zie dan..
Vraag je huisarts een verwijzing te geven naar de pijnpoli in het ziekenhuis. Zij hebben de kennis om chronischepijn dragelijk te maken.
Dat was nét een tijdstip waarop ik lag te slapen ja.. Het is nu een uurtje later, nu ben ik er wel, maar jij niet!
Tjonge het zit je dus niet mee allemaal. Ik zou met school en de docenten blijven praten en samen oplossingen bedenken om het voor jou dragelijk te maken. En aan de andere kant zou ik mezelf net even iets harder een schop onder mijn kont geven om toch wat meer voor elkaar te kunnen krijgen om er toch te zijn. Als dit iets is wat je de rest van je leven houd.... Meid sterkte en ik hoop dat school je wat meer gaat helpen
Heb niet alles gelezen. Maak het je zelf niet moeilijker dan het al is. Er moet me een ding van het hart. Van school kan je nog verzuimen als je moe bent of even niks kan. Maar een kindje is 24 uur per dag aanwezig en ik denk dat je eerst je gezondheid voor op moet stellen voor dat je kinderen krijgt. Want dan heb je geen rust om te rusten..
Komt er weer zo één nadat ze net zegt dat het haar kwetst en dat ze er echt wel goed over na heeft gedacht, en dat dat in de toekomst ongetwijfeld goed zal komen Lekker negeren schat, jij wordt een gewéldige moeder ♥
Heb niet alles terug gelezen. Maar ik hoef mijn mening niet te verstoppen. Als je nu nog te moe bent voor school!!! Dan ook nog maar niet aan kinderen even beginnen. En daar blijf ik bij deze mening.
@Sas7: Ga er over denken! @Shaddixxx: Ja potver.. nu ben ik er wel weer tot tien over tien, dan moet ik weer een uurtje en dan is het klaar voor vandaag, gelukkig. @Kimmeding: Contact is er al best veel en het is ook zeker mijn bedoeling om dat sterk aan te houden! Maar ik word ook wel in de gaten gehouden haha. @knap130774: Voor mij hoef je je mening niet te verstoppen hoor haha. Maar allereerst, zoals in m'n onderschrift staat, gaan we waarschijnlijk pas in Februari 2014 beginnen met pogingen zwanger te worden. Ik hoop er tegen die tijd al lang weer vanaf te zijn! (Het kan net zo snel weer verdwijnen als dat het gekomen is, het kan ook altijd aanwezig blijven, je weet het nooit) Bovendien; ik sta er niet alleen voor! Een kind opvoeden doe je samen (tenzij je geen keuze hebt natuurlijk ), en ik heb ook nog eens het geluk dat mijn vriend een baan heeft waarbij hij ook thuis zou kunnen werken voor bijv. een jaar. Maar nogmaals, in mijn opzicht is een kind opvoeden iets heel anders dan naar school gaan en ik weet dan ook wel zeker dat dat wel goed komt. @Shaddixxx: Geen zorgen, kan er tegen hoor. Lief van je!
Ja, tot er een moment komt waarop je terug gaat denken aan alles wat er is gezegd en het bij elkaar toch wel érg veel is. Je lijkt teveel op mij! Vind het sowieso een rare manier van denken; Dan mag elke vrouw die afgekeurd is, om wat voor reden dan ook, en daardoor niet meer kan werken, zeker ook geen kinderen meer krijgen?
Haha ja da's ook weer zo. Maar hee, als je kinderen hebt mag je niet werken, want dan ben je volgens velen weer een slechte moeder, dus da's dan weer geen probleem!
Big brother is watching you wahahaha. Nee hoor meid zonder dolle, tis gewoon kut. Alleen als dit iets is wat je de rest van je leven houd is soms die schop ff nodig. Al kan ik me voorstellen dat betreft school je het wel goed vind hahaha
wat een gedoe en zeker vervelend. ik heb niet alles gelezen maar scoliose heb ik ook dat is dus ook de rede dat ik niet super lang wil wachten met nog een kleintje te krijgen puur omdat mijn rug steeds verder achteruit gaat. ik hoop voor jou dat je snel een oplossing mag krijgen waardoor je gewoon lekker kan slagen voor je opleiding. @knap130774 dus mensen die in een rolstoel zitten of chronisch moe zouden volgens jou geen kinderen mogen krijgen jij bent wel heel kort zichtig.
Haha ohjee, gauw verstoppen dan. Dat is het inderdaad, maar die schop is inderdaad ook wel even nodig hoor. Ik moet van mezelf wel toegeven dat ik af en toe iets te makkelijk ben, bijv. twee dagen gaat het echtechtecht niet, de derde dag gaat het weer een beetje beter maar dan gaat de gedachtegang van 'Nahh, nog een dagje even niet..' En ja, dat is natuurlijk hartstikke fout! Wat dat betreft ben ik ook wel heel blij met het nauwe contact en het scherp in de gaten worden gehouden, want het drukt me toch een beetje in een hoekje, maar dan wel een hoekje met een kussentje, in plaats van gewoon een keiharde muur.
Dankjewel voor je reactie toetie! Hartstikke naar dat je scoliose hebt, kan me ook voorstellen dat je dan niet zo lang wil wachten met een volgend kleintje.. Kunnen/willen ze er bij jou niets tegen doen?
Ja, ik sluit me aan bij Shaddixxx. Het is al erg genoeg om je goede gezondheid (zo jong) kwijt te raken. Is sowieso al behoorlijk inleveren.. Toen ik ziek werd en niet meer kon studeren/werken kreeg mijn leven automatisch een andere invulling, trouwen en een gezin. Dat vooruitzicht kan je er best wel doorheen slepen of helpen bij acceptatie. Maar als je dat ook nog op moet geven.. tja wat blijft er dan over? Ik hoop dat je er niet teveel mee in zit, Micchan. En hopelijk lukt het om te onderhandelen met je school.
zouden ze wel kunnen doen maar dat wil ik nog niet er zijn ook gewoon risico en ik wacht liever dat ik wat ouder ben. ben super bang dat als ik nu me eigen laat opereren en dan op begeven moment mijn rug toch weer achteruit gaat. en ik moet wel weer naar de dokter om doorgestuurd te worden maar ik heb het met de dokter over gehad en we wachten tot dat ik zwanger en bevallen ben van de volgende. ik weet niet hou jong je bent? hier 21 jaar oud
@TempusFugit: Dankjewel! Het is inderdaad behoorlijk inleveren, en de gedachtes aan emigreren en daar verdergaan, trouwen en kinderen krijgen is wat me elke keer weer op gang brengt.. Als ik dat op zou moeten geven, zou ik geen reden meer hebben om m'n bed nog uit te komen haha.. Ik probeer in ieder geval er niet te veel mee te zitten! Moet nu weer terug naar school, ben rond half twaalf weer thuis om mogelijke reacties te beantwoorden.
Ik zou eerst revalideren: met een slecht functionerend lijf kan je niet goed presteren. Ik zou voor een paar vakken gaan waar je goed voor staat en waar je niet lijfelijk bij de lessen aanwezig voor hoeft te zijn. Het is toch de derde keer dat je in 6VWO zit? Dan weet je wat er van je verwacht wordt. Voor de andere vakken kan je dan voor deelcertficaten gaan.