Pijn door aandoening en school.. graag jullie mening..

Discussie in 'De lounge' gestart door Micchan, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    @toetie: Ik begrijp het. ;) Het is voor mij nu elf maanden geleden en ik mag wel weer alles, zo hard vallen als ik wil, en dus ook zwanger worden. :p Maar kan me heel goed voorstellen dat je de risico's zo goed in overweging neemt en eerst wacht!

@zogelukkig: Ik weet niet of deelcertificaten ook in het buitenland te halen zijn? Want ik ga volgend jaar wel hoe dan ook naar Oostenrijk haha..

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt in het buitenland via bijvoorbeeld LOI je vakken doen en dan op de ambassade staatsexamen doen voor deelcertificaten. Als je graag een Nederlands diploma wilt. Als je toch in Oostnrijk blijft heb je waarschijnlijk meer aan Oostenrijkse diploma's.
    Maar inderdaad, revalideren, en aan je sterke kanten werken!

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Maar dat moet ze zelf betalen...

Heel fijn dat jouw school je het voor de 3e keer laat doen. Ik en zelf docente in het vo en wij hebben ook te maken met leerlingen die om mediscbe redenen geen lessen op school kunnen volgen. Zij krijgen onder begeleiding van een soort coach thuis onderwijs en komen af en toe op school. Dat gaat om ki.deren met pfeiffer tot kanker en het lijkt mij dat jij hier ook zeker voor in aanmerking komt. Zij mogen ook de schoolexamens thuis maken. Ik kan wel even navragen hoe dit in zn werk gaat.

Het is echter wel belangrijk dat je zoveel mogelijk wel naar school gaat. Hoe staat het nu verder met je sociale leven? En ben je van plan om verder te studeren? Want als huismoeder heb je niks aan een vwo diploma. Terugzetten naar de havo kan trouwens niet zomaar. De onderdelen uit het pta verschillen nogal en aangezien je de schoolonderzoeken nodig hebt voor je examendossier zou dat nog een jaar extra betekenen.

Het steekt mij trouwens wel een beetje dat je zegt dat 70% van je lessen niet eens over de examens gaan en dat de leraren een beetje leuk de lessen vullen. Je examen is niet alleen iets dat je op het centraal schriftelijk in mei doet. Vakken hebben een heel examenprogramma dat vastgelegd is door de overheid en voor heel Nederland gelijk is. Een deel daarvan wordt idd op het cse getoetst. Een deel tijdens de schoolexamens. Als je precies wil weten wat je precies waar moet doen kan je kijken op

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Examenblad.nl - Homepage

En waar zit je op school? Misschien dat ik nog wat gerichtere tips kan geven. Mag ook wel in een pb

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    @dirksmama: Oh okay.. dat valt dan misschien nog te overwegen, als de kosten redelijk zijn.. Maar daar vrees ik ook voor haha.

@Napoleon: Ik vind het zeker heel erg fijn dat ik nog een kans krijg en waardeer dat dan ook zeker! Mijn mentor en zorgcoördinator zeiden dat hulp wel mogelijk is, maar dat het niet thuis kan plaatsvinden maar per se op school moet gebeuren.. Voor schoolexamens thuis had ik ook al gevraagd, maar dat mocht waarschijnlijk ook niet.. :(

En ja, dat is zeker belangrijk! Mijn sociale leven is nooit sterk geweest eigenlijk haha. Ik ken nu ook nog maar twee leerlingen op school, de rest is allemaal geslaagd of iets anders gaan doen, maar met hen is de band niet sterk genoeg om bijvoorbeeld langs te komen o.i.d. Ik praat bijna alleen maar via het internet en met familie en mijn vriend wanneer we bij elkaar zijn, en voor mij persoonlijk is dat ook wel genoeg, ik vind het meestal een stuk fijner om op mezelf te zijn. Niet dat ik een ramp ben wat betreft een gesprek aanknopen hoor, maarja echt heel sociaal kun je me niet noemen. :p

Zoals ik het voor me zie, ga ik volgend jaar in de zomer naar Oostenrijk. Daar ga ik eerst aan de slag om de taal onder de knie te krijgen en ik hoop ondertussen te gaan werken, dat gaat dan door tot ik hoogzwanger ben (tenzij het niet lukt en het echt heel lang duurt, daar moet ik nog even over nadenken, is eigenlijk nog helemaal niet in me opgekomen).. Dan gaat het kindje als hij/zij twee jaar is naar de 'kindergarden' en dan hoop ik nog een studie te kunnen doen.. Wil graag kinderjuf worden of Engelse les geven.. Zou ook heel graag m'n eigen patisserie willen openen, maar dat is wellicht wel enorm hoog gegrepen..
    Over de havo zeiden ze hier dat ik dan de examens die ik heb gemaakt op het vwo mag meenemen naar de havo en dat het dan wordt omgerekend naar hoeveel het cijfer zou zijn op havo-niveau.. Het klinkt mij als een vreemd en oneerlijk systeem, maar het wordt mij ook alleen maar verteld.. :p

Oh, en die opmerkingen over de lessen was echt niet rot bedoeld hoor! Maar als we het bij geschiedenis hebben over hoe de parlementaire democratie tot stond kwam en we gaan dan drie lessen van vijftig minuten lang een soort documentaire kijken over iemand die in een koor zit, en dan ook al die nummers moeten aanhoren, waarna de leraar uitgebreid over zijn geloof doorratelt, dan heb ik toch wel mijn bedenkingen..

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ho, ik deed er weer te lang over! Je krijgt een PB Napoleon ;). En dankjewel voor de link zogelukkig!

8. knap

knap Niet meer actief

Even om het recht te zetten natuurlijk mogen mensen die iets mankeren kinderen krijgen. Dacht in het belang van t.s haar situatie. Eerst eens kijken of het beter gaat het komende jaar. En denk zelfs dat ze nog vrij jong is. Rond de 20?? dan heb je nog even de tijd.

Dus iemand die in een rolstoel zit of wat dan ook mogen van echt wel kinderen hoor haha;)

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik ben 18. ;)

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Goed dat je het even toelicht, want er zijn zat mensen met zo'n kortzichtig idee ;).

@ Ts, fijn dat school met je meedenktnu hopelijk lukt het allemaal.
    En als mensen opmerkingen maken over ziek en kinderen vraag ik ze altijd vriendelijk of ze hun kinderen opgeven voor adoptie als 1 van de ouders ziek wordt? Antwoord is nee natuurlijk niet, zwaar verontwaardigd. Mijn reactie dan hmm vreemd jouw situatie wordt dan net als de mijne alleen jij mag wel kinderen ;), er zit alleen 1 groot verschil en dat is dat ik weet waar ik ana begin en wat mijn beperkingen zijn en jij zou dat niet weten dus is het voor mij beter te doen :D. Dan zijn ze vlot stil en hebben stof tot nadenken en daarna mijlenver boven staan ;)

11. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Misschien ben ik een spelbreker, maar als je voor de derde keer bezig bent met dat jaar wordt het wellicht tijd iets anders te gaan zoeken. Sorry, maar op deze manier wordt het juist alleen maar moeilijker voor je.. Vooral wanneer je het niet haalt!

En docenten 'zeiken' vast niet alleen maar, en misschien is het inderdaad beter Havo te gaan doen of lekker naar het HBO te gaan.. Dat mag je nu toch?

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    @Blaine: Dankjewel, en dat zijn mooie tegenwerpingen naar zulke mensen toe inderdaad! :D
    @MissXX: Ik waardeer het advies, maar ik ga niet bewust iets anders doen. ;) HBO mag niet, daar moet je per se echt een havo-diploma voor hebben. Tijdje terug kreeg je als je 6 vwo niet haalde een 5 havo certificaat als je wilde, tegenwoordig is dat niet meer. Bovendien, dan zou ik 1 jaar naar de HBO gaan, alles helemaal terug moeten betalen, en de opleiding in Oostenrijk weer verder oppikken, als dat al mogelijk is. ;)

13. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ow okay, wist niet dat dat veranderd was.
    Ja lastig dan, ik vind het rot voor je en hoop dat je het haalt.
    Je zal vast meer hebben aan voorgaande adviezen.

Maar soms moet je ook uitkijken naar andere opties. Helaas is niet altijd alles haalbaar. Maar het was goed bedoeld hoor, succes!

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik heb het ook nooit anders opgevat dan goedbedoeld hoor, sorry als ik wel zo overkwam! ;) Dankjewel voor je reactie!

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Je hebt in ieder geval wel ambities ;). Een patisserie lijkt me erg zwaar werk, lichamelijk gezien dan. Voor de twee andere opleidingen zou je die via de LOI kunnen doen, tenzij je natuurlijk echt in Oostenrijk dat werk wil gaan doen want dan weet ik niet of je je stages ook daar kan lopen, maar dat kan je natuurlijk even navragen bij de LOI. Voordeel daarvan is dat je niet te maken krijgt met terugbetaal problemen of langstudeerdersboete. én je kan dan studeren wanneer jij dat wil en je hoeft dan niet om half 9 al in de schoolbanken te zitten ;).

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Het schiet me ineens te binnen!

de organisatie heet ziezon!
    Misschien dat je contact met ze kan opnemen, of het school kan laten doen.

17. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Zwaar zou het inderdaad zeker zijn, maar het is ook wel echt een passie haha.. Maargoed, voor een eigen zaakje zou er eerst nog wel een heleboel tijd overheen gaan, dus dan kan ik wel al zien of het iets is wat ik aankan en of ik het echtechtecht wil.. LOI is in principe ook wel een aantrekkelijk idee vanwege de tijden enz., maar aan de andere kant kun je in Oostenrijk gewoon gratis naar de universiteit..

En bedankt voor de tip! Ik ga het even opzoeken. ;)

18. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Hoi Micchan;

wat onzettend vervelend voor je, ik hoop dat je er iets op gaat vinden.

Ik ken een mevrouw met tietze; zij is er 'bijna' vanaf gekomen door helemaal geen suikers meer te eten. echt helemaal niets; alles wat in dr mond ging is eerst bekeken of dr suiker in zat.

Na een paar maanden werd de ziekte minder; nu heeft ze er bijna geen last meer van.
    wie weet iets om je in te verdiepen.

misschien weet je het allang; maar ik moest het even melden!

Groetjes Muntje

Deel Deze Pagina