Ik heb een maand geleden een boete gekregen op een festival. Nu hebben ze mijn postcode verkeerd opgeschreven (allleen de letters verkeerd) de rest klopt wel. Had al een paar keer aangegeven dat die letters niet klopte, maar ze hadden het niet veranderd. Ik moet die boete in oktober betalen anders moet ik voorkomen. en de voorkom datum was ook al bekend. Alleen heb ik dus nooit die boete ontvangen. Een kennis heeft ook een boete gehad en die heeft de boete al 3 weken binnen. Maar goed wat zal ik nu doen? Bellen? Of hopen dat t zoek is geraakt ?
uhmm ... als jij geen boete ontvangt kan je die moeilijk betalen,... ik zou niks doen... en als je een oproep krijgt dat je voor moet komen omdat je die boete niet hebt betaald... tja volgens mij hebben zij dan geen poot om op te staan. maar goed ik ben geen ambtenaar ofzo dus weet ik niet zeker!
Is het niet zo, dat als de gegevens niet kloppen, de boete ongeldig wordt verklaard? Wij hebben ooit een boete voor foutparkeren onder de ruitenwisser gevonden, maar er is nooit een acceptgiro binnen gekomen omdat het merk van de auto niet klopte. En volgens mij was er nog iets met de postcode, maar toen ik er naar informeerde bij een kennis die bij de politie werkt, zij ze dat de bon dan ongeldig is.
Geen slapende honden wakker maken! Mijn vriend heeft ook zoiets gehad, 7 jaar later nog steeds geen boete haha. Denk ook niet meer dat die zou komen!
Maar gaan ze mij dan niet beschuldigen van fout adres opgeven? Voorderest klopt alles. Dan lijkt mij het dat ze het toch al gemerkt moeten hebben dat die cijfers niet klopen? Toen ik die boete kreeg was er ook een officier van justitie aanwezig en die heeft me die boete opgelegd. Ook een brief meegekregen met de voorkom datum als ik hem niet betaal. Hoe kan ik bewijzen dat ik nooit een boete heb gehad? Ben als de dood dat ze me komen halen ofzo als ik niet betaal of voorkom. Het is idd geen parkeerboete, ben op het festival betrapt met 2 pillen die ik bij me had. Daar hoef ik verder ook geen discussie over want het gaat nu om die boete en niet om een moeder die een enkele keer naar een feest gaat en wat wilt nemen.
Ik bedoelde het niet beschuldigend en wil je totaal niet veroordelen. Vrijheid blijheid wat mij betreft. Maar dat is dus direct de reden waarom je dit naar mijn mening niet moet laten lopen. De hulp-ovj (want dat was het waarschijnlijk) heeft je de datum meegegeven en er is dus een proces-verbaal opgemaakt op ambtseed. Dat weegt zwaarder dan jouw woord.. Betalen moet je toch, waarom het moeilijker maken?
Ik zou toch ff vragen, dit zijn geen 'geintjes'. Heb geen idee hoe het werkt, maar ik denk dat gevalletje parkeerbon een mildere omgang krijgt dan gevalletje pil op zak En ehm, wat je doet in je vrije tijd? Helemaal zelf weten hoor!
zou echt even bellen. want mischien heb je mazzel maar mischien krijg je hem gewoon nog wel en kun je voorkomen plus bijkomende kosten. vraag me alleen af als je een boete krijgt voor verkeersboete zijn die gigantische uit de pan gestegen wat krijg je dan wel niet voor boete voor 2 pilletjes? sotty brutaal mischien (moet eerlijk zeggen zie liever iemand met 2 pillen voor eigen gebruik als iemand die met 130 door een woonwijk gaat).
Zou toch contact opnemen. Als het goed is moet jij ook een deel van die bon hebben toch? Anders die boete opvragen, als het echt verkeerd staat komt die te vervallen. Bij mijn vriend ook al 2x gebeurd. 1x daarvan was om de kleur van de auto. Hij had zo'n 2 kleuren effect. In het echt heel donkergroen met 'glitters' maar zodra de zon erop scheen was het oom donkerblauw. Auto papieren staat groen, agent schrijft blijf op. Boete kwijt gescholden 2e keer ging het om zijn voorletters. Ipv JF hadden ze JH opgeschreven, ook kwijt gescholden
Als je de boete nog niet binnen heb gekregen? Hoe weet je dan dat je in oktober moet voorkomen als je hem niet betaald... Adres gegevens word altijd gecheckd in de computer. En zo nodig aangepast. Ze kunnen op je bsn nr alles vinden. Dus misschien krijg je m nog? Of hebben ze gebluft, en krijg je niks...
Ik zou bellen. Er is een voorkomdatum bekend, ze hebben je zelfs een brief mee gegeven dus ontkennen heeft geen zin. Je weet dat je een boete hebt gehad en je weet ook dat je hem niet betaald hebt. Jouw zaak staat al op de rol, voor die tijd zullen ze checken of het geld binnen is, dat is niet het geval. In dat geval wordt de boete hoger en als een zaak voor komt kunnen daar vervelende consequenties aan vast zitten.
Ja ik weet het hoor, ik moet ook bellen. Heb geen zin als de boete hoger wordt, valt nu wel mee. 150 euro dus wil daar geen risico door lopen. Alleen weet ik dus niet hoe ik hem moet betalen als ik geen boete binnen heb gehad, Heb alleen een papier gehad waarop staat wat er is gebeurd en wanneer de datum is dat ik evt zou moeten voorkomen, Wie zou ik moeten bellen?
Dat lijkt mij dus ook.. Vooral ook omdat de rest wel allemaal klopt alleen die cijfers niet Ik had meteen een brief mee met de voorkom datum en de boete zou later komen
Omdat er al een voorkomdatum bekend is kom je echt niet onder de boete uit. Je hebt hem daar terplekke gekregen met de datum er al bij mocht je niet betalen. Hier is waarschijnlijk proces verbaal van opgemaakt en dan kun je dus er dus niet meer onderuit. Ik zou dus zeker even bellen, dan kun je meteen even vragen hoe het zit met de postcode, zij kunnen het je vast uitleggen.
Hmm vindt 150 voor beetje chemicaliën toch een hoop geld hoor.. Zoals eerder al gezegd.. Liever dat jij aan de pillen zit op een feestje dan dat je als een idioot door een woonwijk crosst of volgas door rood licht op een onpraktisch plekje. Of wat dacht je van een wietkwekerij waardoor er brand ontstaat en een half flatgebouw met schade zit. Daar hebben andere mensen ook last van... Wat dat betreft snap ik het soms niet helemaal hier. Natuurlijk is het verboden, natuurlijk krijg je dan een boete... Maar er zijn ergere dingen denk ik dan.