ik erger me kapot dames. even van me afschrijven. zoals sommige weten heb ik een dochter van 17. die over eht algemeen goed haar zaakjes kan regelen en handelen. ze doet dan tegenwoordig ook de meeste dingen zelf en wil dat ook graag. nu zit ze sinds 2 jaar op voetbal. dit jaar zou ze aan haar derde seizoen begonnen zijn. ware het niet dat ze nog steeds niet ingedeeld is. haar team als zodanig is opgehouden te bestaan. de 3 trainers en begeleiders zijn allemaal opgestapt. 2 meisjes zijn naar een andere plaats gegaan 1 meisje naar belgié , 1 is van ellende gestopt en nog 5 naar de buurclub. er bleef dus maar een handvol, over waarvan mijn dochter de oudste was. met haar 17 jaar op het randje van een b elftal.( de rest is tussen de 13 en 15) de week voor de laatste wedstrijd brak ze haar duim en kon dus niet meedoen. niemand heeft nog naar haar geinformeerd of haar laten weten hoe of wat. niet via msn niet via twitter niet via de foon niet via de mail en niet via de site. ze heeft inmiddels al wel 2 maanden een rekening die ze niet mag betalen van mij. je gaat immers ook niet voor een leeg boodschappenkarretje betalen. ( normaal niet mijn manier maar ben zo boos) je kan dus via de tel niemand bereiken. er staan alleen mail adressen op de site. en dus heeft ze 3 mails naar de jeugdleider ( die er dus over gaat) gestuurd, 2 naar de algemeen directeur en 1 naar de voorzitter. niks nada noppes hoort ze terug. op de site zelf een bericht gezet, ook geen reactie. inmiddels zijn de trainingen begonnen en de competitie begint aankomende week. je zou toch zeggen dat ze een keeper wel moeten missen. maar blijkbaar niet dus. ze wil het graag zelf oplossen, maar het voelt zooow klote dat je kind voor een hoop anderen nog minder waard is dan een nummer.
en als je emt haar naar zo'n training gaat heb je ze gelijk te pakken en kunnen ze dr niet negeren want dan staat ze voor hun neus
Wat een vervelende situatie voor je dochter! Je hebt groot gelijk dat je haar die rekening niet laat betalen. Ik vind het heel vreemd dat ze niet te bereiken zijn. En als je er naar toe gaat? Zou ze anders niet bij een andere club willen voetballen?
gewoon 1 van de trainingen naar toe gaan en vragen naar de persoon die je moet hebben.. dan op die dag terug gaan en dan confronteren
ja had ik ookal zitten denken.wat moet je anders hé. kijk is snap hun probleem wel. maar zeg dan gewoon dat ze moet stoppen.ze is te oud voor een c elftal, ze hebben niet genoeg mensen meer voor een b elftal, dus moet ze naar de dames, maar daar zitten er al 2 met dispersatie en dat is de max. de buurclub heeft nu 2 voltallige teams dankzij alle weglopers en zitten ook vol. het is gewoon zo frustrerend, ze wil het zelf oplossen en ik vreet me op. en je ziet dat het haar ook veel doet al zegt ze dat het wel mee valt. een leuke les weer hoor. probeer je je kinderen fatsoen bij te brengen, krijgen ze zoiets als voorbeeld.
sam@ de buurclub zit vol, een ander meisjes team doet aan selectie en is ze niet goed genoeg voor. de 2 andere clubs hebben de meisjes wegezuinigd en dat was het wel. ze heeft een aanbieding in bij een team hier een half uur vandaan van iemand die bij haar vader werkt. die is trainer en zoekt een keeper. die is ook zo pissed over deze gang van zaken. maar dat is een a team en zij is niet zo goed voor een a team, zeg maar. ik weet dus niet of ze daar zal voldoen aan de norm. maar ik vond het wel lief dat hij het aanbood.
Ah nee, wat kl*te Ik kan me je frustratie zo goed voorstellen! Overigens wel superstoer van je dochter dat ze het gewoon zelf wil doen Daar heb ik dan wel weer bewondering voor! Ik hoop dat er snel iemand een stel ballen krijgt daar en gewoon ff 2 minuten tijd neemt om een mailtje te schrijven of je dochter te bellen. Dat is toch wel het minste, zou je denken...
Tja, hoe hard ook, dit is wel een moment waarop je de rotste les leert omtrent fatsoen: als jij het wel hebt, zul je vaak merken dat anderen dat niet hebben. De kunst is dan toch om er boven te blijven staan, maar dat is wel heel moeilijk (en ook heel moeilijk uit te leggen). Ik heb bijv. een ontzettende hekel aan de kreet 'ik heb respect voor mensen als zij dat ook voor mij hebben'. Ik leer mijn zoon het omgekeerde: heb respect voor een ieder en hoop dat zij het ook voor jou hebben. Je stoot dan misschien vaak je neus, net als in gevallen waar je dochter nu in zit, maar je houdt de eer altijd aan jezelf en mij is dat heel veel waard. Maar goed, das ff off-topic
Is ze echt helemaal verzot op voetbal? Anders iets anders gaan doen of is er echt geen andere club in de buurt of dat ze een andere positie kan innemen in het veld? Wil ze uberhaupt nog wel terug naar de club met van die ongemanierde figuren?
umm@ ze is inderdaad verzot van voetbal. maar omdat ze autistisch is is ze wat stijf en dus niet snel genoeg. keepen doet ze eigenlijk niet onverdienstelijk zijn we per ongeluk achter gekomen. ze is bovendien niet bang voor een bal of een confrontatie met een tegenspeler.bovendien heeft ze een goede balbeheersing en kan de bal met gemak over de middenlijn knallen.ze duikt dus niet in een hoekje op het moment dat er 5 man op haar af stormen met de bal, wat natuurlijk wel prettig is om de ballen eruit te houden. natuurlijk baalt ze van hoe ze behandeld wordt, maar blijkbaar is ze er zelf nog niet aan toe om weg te gaan. ( het veilige opgeven is ook lastig natuurlijk als je autistisch bent) en daarbij kun je eigenlijk maar tot 15 juni opzeggen. ik ben eigenlijk niet van plan alsnog te gaan betalen als ze straks inderdaad vertrekt, maarja waar naartoe hé. en zoals gezegd mag ik me er niet mee bemoeien. (maar dat zal niet lang meer duren vrees ik, voordat ik me er wel mee ga bemoeien.)
Wat ontzettend sneu voor je dochter zeg! Maar ik zou evt tóch de aanbieding voor het a team aannemen. Dan kan ze daar gewoon mee trainen en leert ze meteen voetballen op dat niveau, misschien kan ze dan nog niet meedoen aan wedstrijden maar er wel voor trainen..
En ik maar denken dat voetbal een TEAM sport is... Nou lekkere team spirit heb je dan!! Zou het erg moeilijk vinden om me hier niet mee te bemoeien en heb bewondering voor jou omdat je het (nog) niet gedaan hebt. Maar ik denk dat er dit keer toch iets of wat hulp van moeders voor nodig is want hun weten dat ze met een autistisch meisje te maken hebben en volgens mij handelen ze hier ook leuk naar... Zou zelf op mn achterste benen staan! Maar goed...die van mij is net weer wat jonger en in dat opzicht (nog) niet zo zelf redzaam. Misschien kan je met haar een hele mooie brief schrijven en naar de algemeen directeur sturen? Aangetekend en wel. Je kan er vast wel achter komen waar die woont! En dan misschien met een hint erbij dat er anders eventueel naar de media gegaan wordt. Daar willen ze nog wel eens gevoelig voor zijn Ben van de niet goed schiks dan maar kwaad schiks maar reageren zullen ze! Niks niet zomaar aan de kant schuiven...ben je nou helemaal! En over respect...die kan je van mij krijgen tot t punt waarop ik het niet terug krijg en dan zal ik je nog netjes behandelen maar meer niet.
Maar hoe zit het met damesteam dan? Je schrijft dat er al 2 meedoen die al dispensatie hebben. Maar volgens mij mag je met je 17 jaar gewoon meedoen toch met een dames team? Volgens mij geld die dispensatie alleen voor héle jonge meiden. En dan nog mogen ze 12 wedstrijden ofzo meedoen in een seizoen. Zo was het tenminste altijd . Ik ben er zelf nu een paar jaar uit. En anders zou ik er denk ik voor kiezen om nu een jaartje mee te trainen met de dames - met misschien af en toe een wedstrijd (niet écht super natuurlijk maar toch) . en dan volgend jaar volle bak. Is ze wel echt welkom bij de dames? Als keeper is het natuurlijk altijd net wat anders, omdat je natuurlijk maar 1 keeper nodig hebt (of 2 vooruit) .
springmuis@ dat is veruit de enige optie vrees ik om die kant op te gaan straks. wilma@ ik ben ook nog niet klaar met ze hoor. ik zwijg voor mijn dochter, maar lig er zelf wakker van.en ze zullen er nog wel van horen. athina@ ik dacht dat je 18 moest zijn,(er zitten er al 2 van 17) maart veel heb ik er nog niet mee te maken gehad.ik weet ook niet of ze bij de dames wel écht welkom zou zijn, omdat we helemaal niks weten of horen.
Je kunt wel opzeggen als de club niks kan bieden of anders een overschrijving aanvragen naar een andere club. Ik zou dit ook niet pikken en ook niet betalen. Maar met 17 jaar hoor je officieel toch wel naar een A team te gaan?