Hoi meiden, Omdat ik vorige week zondag en zaterdagavond in m'n inlegkruisje bloed heb gezien (heel weinig, nog niet eens de helft van de helft van het inlegkruisje en verder daarbij niets heb gevoeld, krampen o.i.d.), heb ik vanmorgen voor info even naar de verloskundige gebeld wat dit zijn kon. Ik kreeg de assistente aan de telefoon en heb haar mijn verhaal gedaan. Zij vertelde dat ze zou overleggen met de verloskundige en dan zou ze me weerbellen. Ze belde een uur geleden weer dat ik vanmiddag op afspraak kon komen bij de verloskundige voor een echo. Eerlijk gezegd had ik dit niet verwacht zo snel! Ik voelde me ook angstig worden, want m'n man zit over ver met zijn werk, en zou ik dus in m'n uppie moeten! Ik mocht van haar ook nog even afwachten en kan altijd eventueel weerbellen. Heb gezegd dat ik dit zou doen, ze deed geen uitspraak over wat het eventueel kon zijn. Belt ze me net weer dat ik direct komen kan! Ons meisje ligt in bed en heb zo snel geen oppas! Dus ik zei: ren ik snel naar de overbuurvrouw of zij even kan luisteren met de babyfoon, maar daar was geen tijd voor, ik moest NU komen, anders liep alles uit. Toen zei ze: ik heb het idee dat je niet wilt en wilt wachten? Ik zei dat ik natuurlijk het liefst wilde komen, maar ik dacht; snapt u dan niet dat ik mijn man niet bij me heb en dat ik eventueel van de week graag zou willen, zodat hij vrij kan nemen? Hij belde net en zei direct: ben ik er niet eens bij! Toen kreeg ik de verloskundige aan de tel; gelukkig; daar had ik wat aan: ze zei dat het zou kunnen komen van m'n baarmoedermond. Die is nu goed doorbloed en kan snel gaan bloeden. Dit kan na gemeenschap (vorige week zondag gehad en daarna bloed gezien), na een halve dag lopen, na een drukke dag, met drukken met ontlasting enzo. Ik vertelde haar dat ik echt heel graag zou willen komen, maar dat ik dan ook alleen ben. Ze vertelde dat ik altijd mocht bellen voor een andere keer als ik me ongerust voelde of kramp of bloedverlies had. Al met al voel ik me wel beroerd na dit telefoontje. Wek ik nu de neiging op dat het me 'niet veel interesseert' om het maar even zo uit te drukken, het tegendeel is juist zo waar! Maar ik had de kans nog niet om oppas voor m'n slapende dochtertje te regelen.. Voel me knap beroerd nu na dit telefoontje, zou wel zo graag zijn gekomen... Hè BAH!
Nee hoor. Dat is toch jou keuze? In 9 van de 10 keren willen vrouwen eigenlijk wel direct die echo, want het stelt je wel gerust, dus wss dat ze daarom dat aanbood.
Ik denk niet dat je een ongeïnteresseerde indruk gewekt hebt hoor. Juist als je gezegd hebt dat je eigenlijk niet alleen wil komen, omdat het moeilijk is slecht nieuws alleen te krijgen, dan moet ze dat toch kunnen begrijpen? En ze moet toch ook kunnen begrijpen dat je je andere kind niet alleen thuis kunt laten? Des noods ga je er van de week heen (met je man) en kom je er dan op terug. Je kunt bedanken dat ze zo snel een gaatje voor je wilden maken en uitleggen waarom je er geen gebruik van kon maken, hoewel je dat graag had gewild.
He meis. Logies toch dat dat allemaal erg snel gaat zonder oppas en zonder man. Er zou maar wel iets mis zijn dan zit je daar zonder man. Als ik je verhaal zo lees denk ik eerder aan meer doorbloedde baarmoedermond idd. Klinkt nog niet als mk iig, maar kan me voorstellen dat je zeker wilt weten. Ik bloedde ook tot tweemaal toe voor ik eerste echo had, kreeg echter niet eerder een echo. Succes en zeker belle naar verloskundige als bloed toeneemt of krampen krijgt!
Bedankt voor jullie reacties! Het was me er inderdaad om te doen dat ik zonder man erheen moest! Heb haar ook uitgelegd dat ik last had van een zeurderig gevoel in m'n onderrug en vaak wat voel in m'n onderbuik, maar dat dit waarschijnlijk bandenpijn is.. Zij dacht dus ook aan m'n baarmoedermond!
nee hoor want mocht het niet goed zijn dan moet jij die klap in je eentje opvangen en je andere kind alleen laten is geen optie en meenemen ook niet je bent ongerust maar de gedachte om het alleen te doen maakt je bang en dat is te begrijpen ik zou het ook niet alleen willen doen sterkte en hoop dat alles goed is met je zwangerschap