Pijn eierstok ruim 5 weken zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door madelein, 1 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hoi allemaal,
    Ik ben ruim 5 weken zwanger, en heb sinds vannacht een gevoelige linker eierstok. Zijn er mensen die dit herkennen? Is het normaal?
    Het zijn geen steken, is meer zeurend alsof ik een eisprong ga krijgen. Testen zijn nog knal positief.
    Ik verlies geen bloed en heb verder geen rare klachten.

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goed in de gaten houden. Als pijn verergert en/of bloedverlies dan direct bellen. Sowieso morgen verloskundige bellen. In mijn omgeving heeft iemand een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad zonder heel heftige pijnen dus ik zou hier toch voorzichtig mee zijn.

Het kan echter ook gewoon bandenpijn/groeipijn zijn ;)

3. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Ik dacht rond de 5 weken ook dat het mijn eierstok was die ik voelde maar bleek toch bandenpijn te zijn. Mocht met 7,5 week wel komen voor een vroege echo om buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten. Overleg goed met je vk en zorg dat je de symptomen van een bbz kunt herkennen.
    Maar het hoeft dus helemaal niks ernstigs te zijn.

4. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik zou morgen toch ook ff bellen. ....

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ga morgen idd maar even bellen... Al is het alleen maar ter geruststelling.
    We mogen sowieso al voor een vroege echo komen met 8 weken, ivm eerdere miskramen.

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ik lees mee

Ik voel m ook heel duidelijk.
    Ook geen bloedverlies ofzo

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wat raar he? Het voelt eerlijk gezegd niet of er echt iets niet goed zit, maar vind het wel vreemd. Is gewoon het zeurende gevoel wat ik herken als ovulatiepijn. Jij ook maar even bellen dus morgen!

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ze kunnen nog niks zien bij mij
    Bij jou misschien al wel ;)

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja waarschijnlijk wel. Maar eerst vk maar eens afwachten. Gok dat zij zullen zeggen het aan te kijken. Het is nu ook al weer een stuk minder. Mijn buik is de laatste dagen enorm aan het werk. Is ook lekker opgezet. Misschien dat dat ook nog het gevoel kan geven wat ik heb?
    Ik zit trouwens net te denken dat in die eierstok ook al eens cystes hebben gezeten. Hopelijk is het zoiets en geen bbz....

10. Rosemarie86

Rosemarie86 Bekend lid

8 apr 2011
    850
    0
    0
    ik had gister toen ik opstond ineens een steek in mn zij. heb jij dat ook gehad? heb ook geen idee wat het was..

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.996
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    het kan ook een cyste zijn hoor, ik heb bij beide zwangerschappen een zwangerschapscyste gehad en het is ongeveer het gevoel wat jij beschrijft. Maar ook dan kan het raadzaam zijn om op tijd een echo te laten maken, want daar kun je ook complicaties van krijgen.

12. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0

Ik heb het soms ook!! Vanaf het begin ook gehad. Vk heeft gekeken maar er bleek gelukkig niets aan de hand, dus waarschijnlijk toch bandenpijn

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dat klinkt geruststellend cowgirl en klein!!

14. Fratello di deb

Fratello di deb Actief lid

19 apr 2013
    171
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik heb geen pijn gehad, maar bij de eerste echo vroeg ze er wel naar. Mijn eierstokken waren vergroot wat betekende dat ik nogal veel hormonen had (was ook echt ziek van de zs..) dus was pijn erg logisch geweest. Kan dus van alles zijn, vooralsnog niet teveel zorgen maken en gewoon genieten ;)

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Vk gesproken, ik mag as woensdagochtend komen voor een echo. Is dan geloof ik meer om mezelf gerust te stellen. Moest wel beloven dat als ik meer last krijg of bloedverlies dat ik dan gelijk bel.
    Spannend, er zal nog niet veel te zien zijn woensdag, maar hopelijk wel een vruchtzakje op de goede plek!!

16. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik ben toch net al gegaan en alles zit op de goede plek!!
    Is nog wel pril dus alles kan nog misgaan, maar voor nu ziet het er goed uit!

Deel Deze Pagina