Lastige stoelgang...

Discussion in 'Zwangerschap' started by sjoeke, Sep 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sjoeke

sjoeke Lid

Jun 29, 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben bijna 7 weken zwanger en ik kan heel slecht naar de wc. Ik heb nu al 3 dagen geen ontlasting gehad en loop al vanaf gister met buikpijn en een mega buik :(. Ik drink al wel veel water, drink groene thee en eet meergranen brood en eet muesli met magere yoghurt en drink sinaasappelsap bij het ontbijt.
    Heeft er iemand tips om de stoelgang weer op gang te brengen?

Groetjes Sjoeke.

2. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,170
    2,283
    113
    Persoonlijk brengt bij mij appelsap de boel altijd weer op gang. Verder bevat volkorenbrood de meeste vezels. En idd veel drinken.

3. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    EenPaar die ik weleens gehoord heb:
    2 kiwi op de lege maag
    warm water zeggen ze ook wel eens
    Cola te snel opdrinken
    Pruimen
    Laxo limonade (ik weet niet precies hoe het heet. Is aanmaak limonade op basis van pruimen)
    Fruit
    EenBoek lezen op toilet

Verder neem je genoeg vezels. Misschien juist een vezel loos dagje? Wit brood en veel vlees?

Lastig is het zeker

4. Frambloosje

Jun 24, 2012
    93
    0
    0
    NH
    Ik heb exact hetzelfde probleem.
    Een vriendin van mij gebruikte Floradix (zie pg 2 in de link) dat ook de stoelgang stimuleert. Zij kon van niet naar de wc in ieder geval 4-5 x per week goed naar de wc.

Ik teken hiervoor.
    Ik heb het op haar aanraden en ook van de VK in huis gehaald en ik moet zeggen dat het beter gaat. :)

Ik eet ook (erg) vezelrijk, drink veel op een dag, eet 4x vers fruit op een dag als het niet meer is, glas lauw water vóór het ontbijt, gedroogde vijgen/ pruimen maar niets hielp hoor ...

5. Linda1979

Linda1979 Actief lid

Jan 26, 2009
    320
    0
    0
    Ik heb hier al heel lang last van en gebruik Psylliumvezels, maar dat is op recept...

Verder werkt goed (naast heel veel drinken): een groot glas lauwwarm water op de nuchtere maag en daarna een kiwi eten. Kiwi's werken laxerend, zeker op je nuchtere maag.
    Bij mij werkt ook heel goed een kop sterke koffie en volkoren ontbijtkoek.

En in aardappels zitten veel en veel meer vezels dan in volkorenbrood, dus eet voldoende aardappels.

Zeker geen witbrood gaan eten, dat verstopt echt nog veel meer! Geen witte rijst, witte pasta, chocola, bananen...

Soms helpt massage goed. Tip kreeg ik van mijn schoonmoeder: ga op je knieën voorover zitten en probeer met je handen je darmen te masseren.

Als de boel verstopt zit kun je bij de apotheek kleine klysma's kopen, die werken eenmalig ook om de boel los te maken :)

Eenmalig kun je lactulose (of iets soortgelijks) proberen. Maar hier moet je zeker niet mee doorgaan! Daar worden je darmen nameljik lui van en dan kun je straks niet meer zonder! Daar moet je dus wel mee uitkijken.
    Bij mij werkte het trouwens ook niet... :(

Succes ermee, want uit ervaring weet ik dat het echt geen pretje is :)

6. 86Laura

86Laura Bekend lid

Jun 3, 2012
    772
    1
    0
    Ik heb er de laatste tijd ook weer wat vaker last van. Normaliter drink ik elke dag gemiddeld 3 koffie, nu tijdens mn zwangerschap bijna niet, maar als ik verstopt zit neem ik 's ochtends 2 bakjes koffie en daarna komt het vaak toch wat los. Ik weet niet of het ook helpt, maar ik drink dan ook vaak eerst 2 bekers lauw water op een nuchtere maag.

Tis voor iedereen goed uitzoeken, als alle tips niet helpen zou ik wel eerdaags ff de apotheker, ha of vk vragen om advies! Dan kan je eventueel movicolon oid krijgen.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Magnesium! Wel even de goede magnesiumverbinding hebben. Ik gebruik die van Bional (magnesium+calcium) en die werkt super.
    Bij mijn dochter heb ik de hele zwangerschap lopen klooien en daardoor veel last van aambeien. Deze keer aan de magnesium, (ik ging het gebruiken voor restless legs), maar bleek dus ook goed te zijn tegen verstopping. Zodra ik het een dag vergeet, zit ik gelijk weer, maar zolang ik het gebruik, gaat het goed.

8. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

Sep 4, 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    Oh, meid, ik weet wat je bedoelt... in mijn zwangerschappen heb ik daar serieus last van gehad. Nu nog niet gelukkig.... maar mijn trucs waren:

- roosvicee laxo (!!!)
    - idd muesli met yoghurt
    - peren, pruimen en kiwi's
    - vééééél water, warm of koud... maakt niet zoveel uit.

Sterkte en euh... ik heb de roosvicee laxo ook alvast in huis gehaald voor het geval dat.

9. Chaii

Chaii Niet meer actief

Moeilijke stoelgang? Ik heb helemaal geen stoelgang meer deze keer. :p
    Er helpt ook echt lekker helemaal niks, flink balen dus.
    Bij mij hielp voorheen wel heel veel water drinken.
    Maar aangezien ik nu niet goed word van de geur van water gaat dat hem dusniet worden helaas nu...

10. Jomy

Jomy Niet meer actief

Bij mij hiel RoosVicee Laxo en verse sinaasappelsap! En wat ze idd ook zeggen, een glas lauwwarm water op je nuchtere maag!

Succes ermee!

11. sjoeke

sjoeke Lid

Jun 29, 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle tips :D. Ik ga morgen maar eens kiwi's en roosvicee laxo inslaan. Ben benieuwd of mij dat gaat helpen want dit is niet fijn zo.
    Ik heb een buik al was ik al zo'n 6 maand zwanger en die buikpijn gaat ook maar niet over, logisch natuurlijk als je bedenkt dat mijn darmen prop vol zitten ;).

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ga het toch nog even roepen, omdat het echt erg onbekend is, maar magnesium werkt als een tierelier!
    (alhoewel mijn huisarts direct toen ik zei dat ik deze keer magnesium slik tegen de restless legs EN tegen de verstopping, zei: Oja, dat helpt idd erg goed tegen verstopping. Toen dacht ik dus echt: jemig, had je me de vorige zwangerschap DAT dan niet voor kunnen schrijven, in plaats van die onzinnige lactulose die geen ene barst deed....)

13. Linda1979

Linda1979 Actief lid

Jan 26, 2009
    320
    0
    0
    O ja, en GEEN ijzerpillen slikken! Dat is echt funest :)
    Dus eet uit voorzorg maar goed appelstroop en tomatenpuree en vlees, dan heb je straks geen ijzertekort :)

14. miekje28

miekje28 Bekend lid

Nov 3, 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Ik gebruik gebroken lijnzaad van zonnatura, lepel door de yoghurt iedere ochtend en ik kan iedere dag:)
    Zit veel in zo.n zak dus je kan er poos mee doen, en evt 2 lepels mag ook.

@sjoeke als je er echt zoveel last van heb moet je inderdaad echt bij apotheek of huisarts microlax klysma halen,anders gaat t t straks nog fout als je te lang wacht!

Heel veel sterkte!!

15. miekje28

miekje28 Bekend lid

Nov 3, 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    @ Linda floradix is een natuurlijk ijzer preparaat wat dus ook goed voor darmen werkt en je hb gaat er van omhoog, bij mij in ieder geval wel;)
    Dus als je daar op tijd mee begint hoef je niet aan de ijzerpillen.

16. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Sinasappels / Sinasappelsap werkt ook stimulerend.

Share This Page