Uitslag op de striae

Discussion in 'Gezondheid' started by MariekeV, Jan 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik heb al een tijdje last van straie op mijn buik, borsten en in mijn zij. Op zich niet mooi maar verder nooit last van gehad.

Maar afgelopen woensdag begon alleen de striae op mijn buik rood te worden, te jeuken en er begonnen bultjes op te komen. Nu is heel mijn onderbuik bedekt met een netwerk van rode uitslag die precies op mijn striemen zit, het jeukt als een gek en het ziet er echt niet zo fris uit. Alsof ik een allergische reactie gehad heb maar ik heb niets anders gegeten of b.v. een ander wasmiddel gebruikt. Bovendien zit het b.v. niet op de striae op mijn borsten, die hebben nooit gejeukt. Ben al gestopt met het smeren van de bodylotion die ik had maar het wordt niet minder, alleen maar erger. Heb de vk gebelt en aangezien ik donderdag een afspraak heb, kijken ze er dan even naar en bij de apotheek heb ik een verkoelende aloe vera creme gekregen maar het enigste wat helpt is met een blote buik rondlopen en koude handdoeken ertegen aan houden.
    Ik word er knettergek van en ik heb al een verhoogde bloeddruk dus ik voel me echt niet lekker.. :(

Zit eraan te denken om maandag toch maar even een afspraak te maken met de huisarts.. :(

Iemand anders die dit herkent :(:

2. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    ik zou inderdaad even naar de huisarts gaan. wie weet heeft die er iets voor en ben je van de jeuk af.

3. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Stockholm
    Net terug van de huisarts... Die riep er zelfs een collega bij. :(
    Met zijn tweeen kwamen ze tot de conclusie dat het om een soort van eczeem gaat die op de dunne huid mijn striae zit en nu heb ik er cortisonzalf voor gehad die opzich niet echt aangeraden wordt tijdens de zwangerschap dus nu zit ik daar weer mee in mijn maag. Die creme gebruiken of nog minstens een week of 3 met jeuk rondlopen.

Morgen mijn vk maar weer eens bellen (mijn verloskundige praktijk is gekoppeld aan het ziekenhuis).

4. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Jeetje meis wat vervelend voor je! Zou het miss helpen je buik met iets te verkoelen?

5. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Stockholm
    Dat helpt inderdaad goed... leg regelmatig een vochtige handdoek in de koelkast. Vooral 's nachts is dat heerlijk als ik weer eens wakker word van de jeuk. En heel de dag met een blote buik rondlopen.. Gelukkig is het vrij warm hier in de flat. Ben als de dood dat de striae in mijn zij en op mijn borsten ook beginnen te onsteken, dan ben ik echt de pineut! Vooralsnog lijkt die creme van de huisarts al wel wat te helpen maar het is wel troep... :(

6. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Stockholm
  7. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

en mentho10 gel van de apotheek? het is verkoelend en jeukstillend. en natuurlijk....

Share This Page