Pijn en kloven na 6 mnd

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door juutje89, 1 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juutje89

juutje89 Bekend lid

3 jan 2012
    531
    81
    28
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,

Ik geef mijn zoontje Jayden nu bijna 6 maanden live borstvoeding.
    Nu heb ik sinds anderhalve week zeer pijnlijke tepels en flinke bloedende kloven.
    Het begon links waardoor ik dacht dat het kwam door liggend voeden, maar nu zit het meer rechts en daar heb ik nooit liggend mee gevoed.
    Ook plakt het erg aan mijn kleding met dit warme weer dus naar wijde shirts aan.

Sinds vandaag ben ik maar gaan kolven maar het liefst geef ik weer zo snel mogenlijk live.

Iemand een idee hoe het kan komen na bijna 6 maanden geen probleem? Of iemand tips?
    Ik smeer ook al lanoline.

Juutje

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hier toevallig ook de afgelopen weken, maar niet zo erg als bij jou en mijn dochter is al 14 maanden. Ik heb het idee een samenloop van warm weer, verkouden dreumes, doorkomende tandjes en mijn menstruatie (dan is het hier altijd gevoelig). Ben je al ongesteld geweest? Kan het misschien eraan zitten te komen?
    En mijn dochter hapt dus erg slordig aan als ze verkouden is, dus dat speelt hier ook mee.
    Tips heb ik niet echt, maar nu mijn menstruatie over is, is de pijn ook al een stuk minder.

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb slechts twee keer kloven gehad (ruim een jaar gevoed) en bij mij ging het juist samen met koud weer. Ik heb bij kou last van Raynaud en waarschijnlijk kwam het daardoor. Wat bij mij hielp om er sneller vanaf te zijn was juist niks smeren. Geen Purelan en geen Bepanthen. Gewoon niks erop en zo veel mogelijk bloot rondlopen (niet altijd handig, haha!). Misschien helpt dat bij jou ook want ik kan me voorstellen dat de warmte, misschien wat zweten en dat plakkerige spul juist voor verweking van de huid zorgt. Bij mij ging het dan juist eerder kapot dan dat het genas.

4. juutje89

juutje89 Bekend lid

3 jan 2012
    531
    81
    28
    Noord-Holland
    MamavanLieverd, klopt! ik ben nu ongesteld maar ik heb dit nog nooit eerder gehad, hopelijk blijft het dan bij deze ene keer als het daarmee te maken heeft :eek:

Ik heb vandaag helaas niet alles kunnen kolven want Jayden had blijkbaar echt behoefte aan borst :S

Haha nee Novastar, ik heb ook maar bloot gedaan vandaag (wel smeren zak morgen zonder proberen want het voelde wel irritant) maar wat is dat raar als je dat nooit doet! en Jayden probeerde steeds maar te happen LOL

5. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Haha! Ja, ik snap dat het een beetje raar is. Het was bij mij toevallig beide keren in een tijd dat ik vrij was (verlof en kerstvakantie) dus wat ik deed was na de ochtendvoeding nog even lekker in bed blijven liggen. 's Middags voedde ik dan ook in bed en dan deed ik dat weer. Dan is dat bloot toch een beetje minder gek dan wanneer je rond loopt te hupsen. :D Lekker lui, dat wel!

Deel Deze Pagina