Ik heb sinds een paar dagen steeds heel erg kramp in 1 been 's nachts. Nu vannacht weer. Maar ik ben er nu dus uit gestapt en ik kan mijn been niet meer strekken, en ook niet zo neerzetten dat ik er op kan staan. Het doet wel pijn, maar het strekken lukt om een of andere reden ook niet als ik doorzet. Het straalt helemaal naar mijn bil. Weet iemand wat dit is en wat ik er aan moet doen? Ik zit er over te denken om naar de huisarts te gaan, maar ja misschien is het gewoon een ordinair zwangerschapsverschijnsel en ga ik weer voor niks.
Heb je geen zwangerschapsboek ofzo joh, dat is een HEEL bekend zwanegrschapsverschijnsel, heb het zelf ook gehad.
kramp kan wel bij zwangerschap horen, maar als de krampen zo hevig zijn dat je nu bijna niet meer kan staan of lopen dan kan het zijn dat je zweepslag in de kuit/been hebt door de kramp, als je dan naar de HA gaat kan hij je een zalf meegeven. als je met een kussen tussen je benen slaapt dan zou ik het eens een paar nachten zonder doen, kan schelen. het zou ook kunnen zijn dat je bloeddruk wat aan de lage kant is, dat kan ook kramp geven. mijn fysio zei dat een stuk zeep in bed ook kan helpen, helpt mij iig prima,heb geen kramp meer gehad. hopelijk heb je hier iets aan
hai lin ik heb dit al ook in t begin van de zwangerschap nu nog steeds bijna elke nacht ook maar 1 been(gelukkig) ik ga op t randje van de bed zitten en probeer met pijn en moeite toch mijn been te strekken. en te masseren. soms ga ik een stukje door de slaapkamer lopen met ogen halfdicht zo moe ben ik dan. ik zal t ook proberen als ik jou was. ik heb t ook een x gehad dat het zo erg was dat ik ervan moest schreeuwen mijn vriend kwam meteen te hulp en masseerde mijn been pijnlijk was t. de huisarts zei: dat t erbij hoorde en gaf mij dus het advies om dit te doen , lopen strekken masseren.
ik las een keer dat veel melk drinken ook kan helpen. maar je kan altijd toch even je huisarts of vk bellen?
Bij mijn zoon op voetbal duwen de trainers altijd de tenen naar achteren als de jongens kramp hebben. Heb dat zelf ook wel eens geprobeerd en dat helpt echt. Ik had met mijn twee zwangerschappen ook vaak kramp, maarja, toen wist ik dat nog niet
ik heb dit ook. de verloskundige zei dat dit komt door vitaminetekort. je moet je voet als het ware kruimbuigen dat helpt bij mij heel goed. dus je tenen krombuigen.
Ik heb het vanacht ook vier keer ofzo gehad... hoppa sprong uit ben en erop gaan staan, ging gelukkig wel weg, maar lijkt me echt vervelend dat het niet wegging joh... is wel bekend verschijnsel, maar je kan altijd ff naar de VK gaan toch hiermee? Ik heb ergens begrepen dat een tekort aan zout, calcium en suiker kan luiden tot krampen in de benen. Dus ik weet niet of je zoutarm eet oid? Maar misschien geef ik je wel compleet verkeerde informatie hoor! Dat zou kunnen. Gewoon ff aan de VK vragen, daar zijn ze voor
Heb dit zelf ook sinds kort, Het schijnt er bij te horen las ik inderdaad, mn bloeddruk is ook aan de lagere kant,dus mischien is dat een oorzaak,weet niet hoe dat bij jou is natuurlijk