Hallo, ik ben nu dus 21 weken en 2 dagen zwanger. Sinds gisteren heb ik een gespannen buik met af en toe krampen en steken. Vandaag echter is die pijn aanhoudend en constant aanwezig. Ook heb ik daarbij steken. De plaats van deze pijn en steken is van links naar het midden en naar rechts van mijn buik op de rand van m'n broek zeg maar. Dus lager dan de navel maar hoger dan de schaamstreek. Deze pijn straalt ook uit naar mijn rug, hoger dan mijn bekken en lager dan mijn ribben. Ik maak me erg ongerust want heb al een keer een MK gehad met 5 weken en vorig jaar heb ik een MA gehad met 16 weken, en de pijnen lijken er een btje op, alleen toen heb ik ze niet herkent. Ik ben sinds een week weg bij de gyn en nu loop ik bij de vk. Ik heb haar opgebelt en uitgelegd wat er aan de hand was, maar ze nemen me niet serieus. Ik moest maar een paracetamol nemen en bed rust houden, dan zou het wel weg trekken zei ze. Maar dat is dus niet zo, ik zit er nu nog steeds mee.... Ze zei dat ik mijn urine moest laten checken bij de HA op blaasontsteking maar dat is pas gedaan, en heb verder nergens last van met plassen oid. Ik ben heel erg ongerust vooral omdat ik niet langs kan komen zodat ze even kijken, ze weten mijn verleden dus snap niet dat ze me zo afwimpelen. Toen ik bij de gyn liep kon ik zo langs komen als er iets was. Wordt hier erg onzeker van, en wil m'n kindje niet kwijt ofzo. Weet jij waar die pijn vandaan kan komen? Ik heb vandaag ook vaak last gehad van scherpe pijn in m'n borst en hartstreek. De kleine voel ik wel veel, vooral als ik een kruik op mijn buik leg. Maar die pijn houdt maar aan.... Hoop dat ik snel antwoord krijg.. Alvast bedankt.
Hoi shedevil, Het is erg vervelend dat je je afgewimpeld voelt. Maar als je je onzeker blijft voelen moet je gewoon weer bellen hoor! Toch vind ik de klachten die je beschrijft erg lijken op een blaasontsteking. Een blaasontssteking verloopt in de zwangerschap heel anders dan daarbuiten. Dus ik wil je adviseren het toch nog een keertje te laten controlere. Neem voldoende rust soms kan het ook te maken hebben dat je toch wat te druk bent. Je voelt je kindje bewegen en dat is het allerbelangrijkste! Imke