verkoudheid en zwangerschap: wat kan ik doen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lisetthea, 6 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisetthea

Lisetthea Lid

6 okt 2006
    8
    0
    0
    Hallo,

Ik ben 6 weken zwanger. Al een paar dagen ben ik erg verkouden, met keelpijn en wat hoofpijn (vol hoofd). Ik heb geen koorts of verhoging.
    Ik heb begrepen dat je geen strepsils mag, en dat in een eucalyptusbad gaan ook niet echt aan te raden is. Verder mag ik mijn favoriete neusspray van Otrivin niet meer gebruiken, zo staat in de bijsluiter.

Tot nu toe heb ik alleen wat paracetamol gebruikt (hoogstens 5 per dag) en de keelpastilles van de kruidvat, en ik gebruik zoutoplossing voor baby's om af en toe in mijn neus te spuiten. Ik eet natuurlijk veel fruit en slik Gravitamon.
    Kan ik nog meer doen om de verkoudheid over te laten gaan?
    Groetjes Lisette

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Lisette,

allereerst is het verstandig als je kunt zo min mogelijk paracetamol in te nemen. Verder is elke zoutoplossing als neusspray ook niet verstandig omdat de vaten in je lichaam er wat van samentrekken. Dit geldt dus ook voor kinderzoutoplossing. Verder mag je wel gewoon strepsils nemen hoor en wat ook vaak helpt is stomen boven een teiltje met lavendel. Of gewoon alleen kokend water. Warme bouillon werkt vaak ook. Probeer inderdaad je weerstand weer op te bouwen met verse groenten. Verder is het gewoon uitzieken ben ik bang en hopelijk is het al een eind over...

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina