Hallo, Ik heb een vraagje ........Ik ben zeer waarschijnlijk zwanger maar heb de afgelopen tijd erg veel last van mijn bekken. Ik loop bij een chiropraktijk voor bekkeninstabiliteit en bij de fisio teherapeut voor de pijn in m,n rug en been, maar omdat ik waarschijjnlijk zwanger ben durf ik geen pijn medicatie te nemen. Ik ben allergisch voor paracetamol ik krijg overal galbulten en flinke jeuk. Wat kan ik gebruiken tegen de pijn in m'n heupen en been en rug. Ik heb gehoord dat gewone asperine ook niet mag omdat de medicatie langs de placenta gaat. Help me AUb.......... Groetjes
Hoi MaMa2x, tja, dat is inderdaad lastig! Asperine werkt inderdaad bloedverdunnend. Ik heb het even opgezocht in mijn medicijnenbijbel(!) en er staat dat aspirine (oftewel acetylsalicylzuur, valt onder de NSAID´s) niet de voorkeur heeft, maar als paracetamol (wat de eerste keus is) niet helpt, lijkt het risico op een verhoogde kans op abortus en mogelijke hartafwijkingen klein bij incidenteel gebruik hiervan en bij normale doseringen. Dus er wordt gediscussieerd of de kans verhoogd is op een miskraam en hartafwijkingen bij het gebruik van bv. aspirine in het eerste trimester van de zwangerschap, maar de kans wordt klein geacht wanneer het incidenteel gebruikt wordt in de normale dosering. En anders echt even bij de huisarts te rade gaan! Groetjes Brigitte