Dochter maakt luier los

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Chocoholic, 7 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Mijn oudste is nu bijna 2.5 jaar oud (en nog niet zindelijk). Ze heeft wel interesse in het potje, maar nog niks erop gedaan. Een tijd geleden geprobeerd, maar toen werd ze helemaal panisch als ze moest plassen.

Nu sinds 2 weken maakt ze als ze in haar bed ligt, haar romper open en luier los. Haar pyjamabroek blijft wel aan..:)
    Ze zegt niet dat ze heeft geplast oid, maar alleen mij nazeggen dat ze dat niet mag doen.
    Dit gebeurd 'savonds en 'smiddags. De rest van de dag is ze er niet mee bezig en zit ze er niet aan.

Iemand mee bekend en wat kan dit inhouden? We willen in onze vakantie wel weer een poging doen om zindelijk te worden. Maar alleen als zij daar ook klaar voor is. Kan dit een teken zijn dat ze het wil? Ondanks ze niets aangeeft?

2. penseel

penseel Niet meer actief

Het belangrijkste is ben jij er klaar voor.

Zou nu gelijk toch beginnen met zindelijkheidstraining!

Door pakken. Niet alleen het kind moet er aan toe zijn maar ik heb gemerkt ook de ouder.

Begin met overdag die luier uit te doen. Pak een paar rustige dagen en doe het.

Voor de nacht en middag slaapje kun je plakband gebruiken zo dat ze meer moeite moet doen om haar luier uit te krijgen.

Maar mijn echte advies is hoppa op weg naar zindelijkheid ze is 2.5 een mooie leeftijd daar voor.

3. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Helemaal mee eens hoor! Juist met een paar rustige dagen. Hadden er in de meivakantie dus mee willen beginnen, maar misschien dus toch al eerder..
    Twijfelde omdat ze dit alleen in bed doet en niet aangeeft als ze overdag moet plassen.

4. Eameltsje

Eameltsje Actief lid

11 mrt 2014
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoonje doet dit ook. Ik doe nu zijn slaapzak achterstevoren aan, zodat hij hem niet meer los krijgt. Hij is op zich wel toe aan het potje, maar zijn tweelingbroertje nog niet. Ik wacht dus even tot ze er beide klaar voor zijn. Dit ook omdat hun zus van 5 nog maar net een paar weken zindelijk is (na een operatie aan een plasbuisvernauwing en medicatie tegen een overactieve blaas). Ik heb daardoor ook nog even geen zin in het zindelijkheidsgedoe (heb er net 3 jaar op zitten).

5. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Oh wat vervelend allemaal. Hoop dat je dochter er nu wel vanaf is! Succes met je zoontjes.
    Helaas heeft mijn dochter geen slaapzak meer. Ze ligt ook al een jaar in een groot bed. We hebben al zitten denken aan van die luier broekjes voor snachts.

6. misa

misa Niet meer actief

Plast ze al wel eens op de wc? Misschien er eens een poging tot zindelijkheidstraining wagen en bespreken met haar.
    En verder: in bed heb je een luier en die laat je gewoon aan. Ik zou daar heel snel duidelijk over zijn, puur om de bende die je erdoor krijgt of kunt krijgen.

7. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Nee, nog niets op de wc. Wil ze ook niet op zitten. Gelukkig vanochtend niet los gemaakt, gisteravond wel en toen idd heel duidelijk gemaakt dat dit niet mag.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ducttape eromheen? :)

Om de luier dan hè? Zoiets zie ik mezelf nog wel doen onder de noemer: wie niet horen wil... zal het merken. Gelukkig heb ik dat nog niet meegemaakt, maar denk wel dat ik na de 2e keer voortaan een streng ducttape erom heen doe. Lijkt me echt zo goor. De dreumes van een vriendin van mij smeerde het bedje en de muur ermee onder (poepluier), dat lijkt me zo smerig. Dan maar een rol tape :D

Ik zou haar overdag zoveel mogelijk op de wc/potje zetten, of ze er nou op wil plassen of niet. Maar dan niet dwingen, maar overmatig stimuleren en aanmoedigen. Zo van: grote meiden gaan naar de wc en hebben geen luier meer nodig :D

9. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    En luierbroekjes wil ze die wel aan? Anders dat eens proberen.

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    wat als broertje over een jaar er aan toe is ?
    Kans is aanwezig dat broer dan niet meer wilt, ik zou echt niet wachten.

snap dat nooit van tweelingen, altijd zelfde kleding aan, alles op dezelfde tijd en manier. Ze zitten niet aan elkaar vast ofzo, ze delen het zelfde uiterlijk niet het zelfde karakter.

11. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Dus.. Nu een paar weken ermee bezig. Dochter wordt alleen bangig als ze al aan het plassen is en grijpt dan naar haar kruis. Vervolgens op het potje doet ze niets meer en houd ze het op. Her en der 2 druppels, maar thats it.

Is ze er dan echt klaar voor? Ze geeft niet aan dat ze moet, pas wanneer het te laat is en houd daarna op. Heeft het zin zo?

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Ik denk niet dat een kind bewust achterhouden in de ontwikkeling, puur om jezelf te plezieren een goede insteek is...

Er zijn ook kindjes die binnen 2 dagen zindelijk zijn he ;)

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nee ik denk niet dat het zin heefr...

Als ze er bang voor is, laat het dan gaan en probeer het over een tijdje weer eens

14. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Is ze bang voor het plassen algemeen of voor het potje ? Misschien heeft ze wel pijn ?

Ik zou het verder dan even loslaten als ze haar luier uit doet melden dat ze dan wel op potje wc moet plassen. Maar bij ongelukje niet boos worden

15. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Neem je haar mee naar de wc? dat doen wij wel geregeld als we zelf moeten en nu vind ze het dus reuze interessant vraagt om de 10 minuten of ze naar de wc mag

16. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Ze plast gewoon in haar luier, maar vind het potje leuk. Als ze in haar kruis grijpt gaan ml in ik met haar naar de wc en op het potje. Ze doet niet hhysterisch en zegt ook dat ze gaat plassen. Maar doet vervolgens niets en zegt dat ze klaar is.
    Als we zelf moeten nemen we haar idd mee. Zodat ze weet dat er iets in de pot moet haha.
    Moeilijk allemaal hoor, om te zien of ze nu wel of niet wil.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kan zijn dat ze dan eraan toe is, maar hoeft niet. Onze oudste maakte de luier ook steeds los in bed en was toen nog niet toe aan zindelijk worden. Bij haar hebben we uiteindelijk 2 weken lang in bed de luier vastgetapet met ducttape... ;) Daarna was het 'patroon' van luier lospeuteren eruit en kon ze 'm weer gewoon om.

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Jongste had hier vorig jaar zomer al belangstelling voor de wc. Wilde er echt op, en probeerde ook wel wat, maar kreeg er dan niets uit. Ik heb toen een aantal malen op haar onderbuik zachtjes wat geduwd en toen had ze door wat ze moest doen en kwam er ook echt een plas.

Deel Deze Pagina