Pijn, heel laag in onderbuik...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mnq, 9 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    momenteel ben ik ruim 10 weken zwanger, bij 9 weken een echo gehad en een hartje zien kloppen. Voor ons heel bijzonder gezien de eerdere miskramen en de daarmee gepaard gaande teleurstellingen.

Mijn is al jaren ziek en is afgelopen disndag weer opgenomen in het ziekenhuis, toen ik met hem op de spoedeisende hulp zat kreeg ik behoorlijke pijn middenonderin mijn buik. Heel laag, zo net boven de schaamhaargrens zeg maar. Dit hield een minuut of 10 aan, in de middag, nog steeds op de eerste hulp wachtend, kreg ik het weer maar veel minder heftig en veel korter.
    De dag erop de verloskundige gebeld en gevraagd wat het zou kunnen zijn, ze dacht aan een urineweginfectie, dus ik urine ingeleverd bij de huisarts, later gebeld voor de uitslag en.... niets mis.

Das op zich fijn natuurlijk, maar wat was dan de pijn?

Zou het nu weer mis zijn? Of hoort dit bij de zwangerschap?
    Het deed zo'n pijn dat alle bewegingen die ik met mn onderlijf maakte, erge pijn deden. Herkent iemand het?

Maak me namelijk ernstig zorgen, straks leeft het niet meer.....?

2. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    kan dat geen bandenpijn zijn? misschien omdat je je druk maakt?

3. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ja denk ik ook, ik heb ook vaak pijn in mijn onderbuik en dit telkens wanneer mijn buik gegroeid is.

4. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Hope so.
    Zit me zo enorm druk te maken, maar dat komt ook een beetje omdat ik niet meer zo misselijk ben, braakneigingen 's ochtends vallen tegenwoordig ook enorm mee...tis een beetje een optelsom denkn ik.

Zijn er meer waarbij de misselijkheid minder wordt? Of is geworden?

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

bij mij werd de misselijkheid vanaf 9 weken langzaam minder tot het een paar weken later helemaal weg was

6. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Ha fijn, dank je voor je antwoord.
    Je bent op een gegeven moment steeds zo aan het twijfelen over van alles en nog wat....had ergens gelezen dat je HCG rond de 10e week op zn heftigste is en daarmee ook je misselijkheid, terwijl het bij juist afzakt.

Combineer dat met de buikpijn van dinsdag en de zenuwen en onzekerheid van mij of het nu dit keer wel goed gaat....en dan heb je
    mij...ben zo bang dat het alsnog mis is/gaat en straks blijkt dat het hartje niet meer klopt....

7. little me

little me Lid

2 dec 2008
    77
    0
    6
    groningen
    Hoi!

Ik denk idd ook dat het bandenpijn is. Ik ben toevallig ook 10 weken en 4 dagen zwanger :D (3 augustus uitgerekend?) En heb in de 6e en 7e week ook ontzettende pijn gehad laag in mijn onderbuik, de één krijgt dit wat eerder de ander wat later en het kan bijv de hele zwangerschap aanhouden. En doordat je je druk maakt wordt de pijn vast erger! Dus.... Niet meer druk maken en genieten! ;)

Liefs

8. little me

little me Lid

2 dec 2008
    77
    0
    6
    groningen
    Ow ja, en de misselijkheid wordt godzijdank ook minder! Joehoe! haha

9. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    Had met 10 weken ook dat al me kwaaltjes weg waren. nou zie banner ben nog steeds zwanger hoor. En die steken kunnen je banden zijn maar ook je darmen. Bij mij waren het me darmen en nu nog regelmatig. HOu er rekening mee dat je baarmoeder nu gaat groeien en dat je darmen dus in de weg zitten.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb het ook hoor, en ben ook 10 weken zwanger. overigens is dat precies de bovengrens van je bm, en daar zit meestal ook het vruchtje genesteld. het is dus voor je gevoel heel laag, maar hoger dan dat komt je bm nog niet ;)

11. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Thanks dames voor jullie antwoord :D

Had vandaag beetje pijn rechtsonderin, vlak bij lies. Dus weer beetje hoop dat het misschien toch goed gaat...hoop het zo!

Klinkt misschien raar, maar ben blij dat jullie ook pijn hebben, haha :)
    Het waren niet mn darmen - lijkt me- het zat namelijk echt heel laag, net boven de schaamhaargrens.

Ben wel blij met jullie reacties!
    Moet leren om wat meer vertrouwen in mn eigen lichaam te krijgen, maar das niet simpel met ons miskraam-verleden. Helaas, was het maar anders.

Bandenpijn met 10 weken, ik wist niet dat het kon!? :confused:
    Hoop dat het dit is inderdaad, maar ben blij dat ook jullie pijn hebben (gehad) :rolleyes:

12. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Ik wordt steeds meer gerustgesteld...zojuist een poosje in oude topics gelezen, gesloten topics. Eentje gevonden uit 2008 waarin dezelfde pijn zo ongeveer werd beschreven en daarop allerlei reacties dat het normaal is, het meer voorkomt, ook rond dit aantal weken.Fijn!

Wordt steeds geruster, zeker nu ik op dit moment misselijk ben..getver...misselijk zijn en honger hebben op het zelfde moment, haha, wat is dan wijsheid?

13. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Vanmorgen verloskundige gebeld en verteld wat er was gebeurd.
    In eerste instantie vond ze het niet zo spannend, kan ik me ook voorstellen, maar toen ik vertelde dat er ook een vleesboom in mijn baarmoeder zit, ging ze twijfelen.

Ze zou de gyneacoloog bellen voor een afspraak deze week om te kijken of daar de pijn vandaan kwam. Aanstaande woensdagmorgen moet ik heen, ben ik wel heel blij om. Ik was al iets gerustgesteld, maar vind het fijn dat ik woensdag terecht kan.

Echter, wordt mijn man woensdag ook geopereerd, beetje knullig allemaal, ik moet in hetzelfde ziekenhuis zijn als waar hij ligt, gelukkig. Misschien dat hij toch even mee kan dan, we weten nog niet hoe laat hij geopereerd wordt, even afwachten dus.

Zit ook nog eens thuis met griep! Wat een @#$$ zooi!
    Geen Strepsils, geen keelpastilles..mag allemaal niet....blegh niet fijn!

Zo, heb ik mijn hart weer gelucht! :D

14. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Ik herken de pijn ook, en inderdaad hij verschuift iets naar boven op dit moment dus ik denk inderdaad dat het de bm is. Zelf heb ik hier last van als ik erg moe ben, of veel op een dag achter elkaar gedaan heb.

De misselijkheid werd bij mij ook nar de 11de week minder en is nu helemaal weg. Hopelijk vertrekt de vermoeidheid een dezer weken ook.

In ieder geval heeft veel succes bij de gyn en met je mannetje, ik hoop voor jullie dat alles goed gaat.

groetjes,
    Krissa

15. Kammie78

Kammie78 Lid

23 dec 2008
    9
    0
    0
    Ook ik herken die pijn en gezien alle omschrijvingen hier en op andere websites heb ik het ook bestempeld als bandenpijn. Ben nu 8 weken zwanger en vorige week een inwendige echo gehad. Alles was helemaal in orde en daarvoor had ik die pijn onderin ook al.

Maar herken ook heel erg die onzekerheid en twijfel. Ik heb verder helemaal geen last van zwangerschapskwaaltjes. Realiseer me wel dat ik daar heel blij mee moet zijn, maar soms mis ik ook wel de bevestiging dat je echt zwanger bent....

16. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Aan de ene kant ben ik zo blij dat ik woensdag naar de gyneacoloog ga, maar aan de andere kant ook zo vreselijk bang dat het gewoon wéér mis is!

Ik weet dat er zoveel topics zijn over meiden die zo ongerust zijn...we zijn nu ruim anderhalf jaar bezig en 4 miskramen verder....ik hoop zo ontzettend dat het nu goed gaat...vandaar veel angst, maar ook blij dat ik eigenlijk al zo ver ben gekomen (goede echo bij 9 wk)

Hopeloos die onzekerheid!

17. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Mnq,

Heel veel sterkte morgen, ik hoop dat alles goed voor je is.
    Laat je even weten hoe het is gegaan?

Groetjes,
    Krissa

18. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

bij mij is de misselijkheid zo goed als over. en af en toe denk ik dan ook van is alles nog wel goed met ons babytje. Ik denk dat het heel normaal is dat je je als aanstaande moeder zo een zorgen maakt.

19. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    @ lennylenn
    Misselijkheid is hier nu ook nagenoeg helemaal over.
    Ik ben zo ontzettend angstig voor morgen, hoop zo dat het nu goed zit. (letterlijk en figuurlijk)

Dan natuurlijk die vleesboom nog, hoop niet dat ie wéér gegroied is, al is die kans redelijk groot. (Groeit onder HCG hormoon namelijk)

IK zei vanmiddag nog tegen een vriend, ik weet niet of ik nog een miskraam wel trek. Het is wel voor het eerst dat we een kloppend hartje hebben gehoord; eerdere echo's waren redelijk dramatisch.

Maar ja een kloppend hartje...zegt dat alles ?

Deel Deze Pagina