Trillende baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kelly1771, 9 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo,
    Sinds gisteravond is mijn babycontinu een soort van trillende bewegingen aan t maken?

Somslijkt een n combbinatie van met schopjes,maar meestal trilt toch wel eventjes ?

Hij doet t wel vaker,maar nooit zo lang en veel achter elkaar!
    Hij heeft dit gisteravond zeker 1 uurtje best fanatiek volgehouden .
    Daarna iets minder ,maar van dat ik gewend ben toch erg veel!

Toen ik wou slapen om m misschien iets tot rust te b rengen bleef hij dit doen!
    ik ben ook niet echt in slaap gekomen en werd ook heel misselijk!
    Vanorgen was hij nog bezig .
    Wel wat minder aktief!

Ergens las ik iets over groeistuipjes dat t zijn?

Ik ben natuurlijk erg blij dat iik m voel,

Zelf dacht ik dat ik nu juist minder zou moeten voelen?in deze weken?
    Ik ben nu volgens uitrekening tusen de 30&32 weken

Ook heb ik weleens zo`n slapend gevoel onder mijn buik,wat ik nu weer had!

Ook heb ik t idee dat mijn baarmoeder wat lagee lligt ,maar dat kan verbeelding zijn?

Mijn verloskundige is nu niet aanwezig,alleen voor spoed!

Weet iemand misschien wat dit is?

Alvast heel erg bedankt!

Grtz Kelly

2. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    Ik heb geen flauw idee wat t precies is maar ik heb t zelf ook vaak dat de baby dat doet.. En hoor wel vaker mensen erover.. T schijnt niets ergs te zijn..

En qua voelen.. mijn kleine voel ik altijd al duidelijk
    na 30 weken ook en nu zelfs nog steeds! Ze is erg beweeglijk.. Denk dat t verschilt per baby of ze veel bewegen of niet...

3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Verplaatst naar 'Zwangerschap'.

4. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    wat het trillen betreft geen idee eigenlijk
    maar het slapende gevoel ken ik maar al te goed...
    zo'n plek die plots gevoelloos wordt best ambetant eigenlijk maar dat heb ik heel vaak gehad bij lyana

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hallo Kelly,

Ons kleintje heeft zo nu en dan ook een soort ritmische beweginkjes. Steeds op dezelfde plek. Waarschijnlijk heeft ie de hik. En da's wel goed. Dan is ie aan het oefenen met slikken ed. Vanaf een week of 30 is ons kleintje begonnen met indalen, dus het best zo zijn dat je je baarmoeder wat lager voelt. Misschien is het handig dit bij je volgende controle even te vragen.
    Ben nu ruim 37 en voel de kleine regelmatig bewegen. En af en toe echt wel heel druk. Heb wel eens vaker gehoord dat de bewegingen rond de 30 weken wat minder kunnen worden, maar dat is hier niet het geval. Wel worden de bewegingen anders. Meer duwende bewegingen dan schoppende.
    Maar als je je echt zorgen maakt zou ik toch even contact opnemen met de verloskundige. Die kunnen je waarschijnlijk wel geruststellen.

Groetjes Saskia

6. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Dank je wel voor jullie snelle antwoorden!

De bewegingen zijn i.d.d. al heel anders,maar ik heb t idee dat de kleine alleen maar drukker word!

Ik ben blij dat jullie het herkennen!
    Dit gevoel heb ik al denk ik 2 weken?
    ook dat slapende gevoel heb ik al een tijdje ,maar dat is dus gelukkig normaal?

Hebben jullie dan ook zo`n miselijk gevoel?
    Ik dacht nl dat hij misschien wou indalen,maar dat doet geloof ik meer pijn?

Als ik t vandaag weer heel de dag voel ga ik zeker bellen !
    (hij is nu nog erg beweeglijk!)

7. Polletjepiek

Ik ben niet misselijk, maar heb wel veel last van maagzuur. En als ik 's avonds (te) veel heb gesnoept, komt het er 's nachts weer uit. Dus daar moet ik een beetje rekening mee houden.

Bij mij voelt het indalen als of je ongesteld moet worden, maar misschien is dit per persoon verschillend.

Volgens mij is het wel goed dat je je kleine vaak voelt bewegen, als ie niet of nauwelijks zo bewegen is dat natuurlijk ook niet goed. Ons kleintje spartelt er nu ook nog vrolijk op los, en soms is dat wel eens lastig. Maar hoort er bij.

Groetjes Saskia

8. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja dat is waarik ben ook erg blij dat ik m zoveel ,voel ,want dat je moet opletten of je mv voelt lijkt me erg stressend!

Maakte me alleen zo`n zorgen ,omdat ze zeien dat je m amper hoort te voelen!

Groetjes Kelly

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Is het niet gewoon de hik wat je voelt? Dat voelt bij mij ook als een soort van trillen.

En je bm kan lager gaan liggen als je beeb aan het indalen is.

Ik ben nu bijna 34 weken en voel hem nog prima hoor, ook al is ie al vrijwel volledig ingedaald. Van het indalen heb trouwens geen last gehad, heeft bij mij geen pijn gedaan.

10. Polletjepiek

Ja dat is waarik ben ook erg blij dat ik m zoveel ,voel ,want dat je moet opletten of je mv voelt lijkt me erg stressend!

Maakte me alleen zo`n zorgen ,omdat ze zeien dat je m amper hoort te voelen!

Wie zegt dat je hem/haar amper hoort te voelen? Als ik op controle ga, vraagt de vk altijd of ik hem/haar goed voel bewegen.

En wat bedoel je met mv voelen?

Groetjes

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Volgens mijn vk hoor je hem trouwens minstens 10x per dag te voelen. Die heeft niks gezegd over minder voelen. Minder voelen is juist een teken om haar te bellen.

12. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik bedoel dat ze zeiden dat hij amper ruimte heeft!
    Ik merk wel dat echt schoppen hem niet meer lukt ,maar ja !
    T voelde zo erg druk!
    ik denk dat hij wel ruim 200 bewegingen heeft gedaan vanacht!

Als t niet meer is en ,omdat ik zo misselijk werd!

13. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    ow sorry diverse sites hadden t erover datje m amper voelt en ddat je blij mag zijn met zo`n 10 bewegingen!

maar dat ligt denk ik ook aan hoe groot/klein je kindje is toch?

Ik zou zo graag willen weten hoe groot hij is en zijn

lichtgewichtje

14. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Ik heb ook wel is dat mijn baby trilt, een heel raar gevoel! Het voelt als een soort stuipjes! Zal er wel bijhoren denk ik! De hik heeft de baby ook regelmatig, maar dat voelt heel anders.

15. rebecca86

rebecca86 Actief lid

14 sep 2008
    129
    0
    0
    dat trillen herken ik ook.. idd een heel raar gevoel, heb ook geen idee wat ze dan aan het doen zijn haha.. en het is niet de hik idd want als ze de hik heeft dan voel je steeds om een paar sec een soort stootje zeg maar en dat houd dan ff zo aan..
    Kelly.. ik heb dat ook gezelen.. dat je vanaf 30 weken ongeveer je kindje minder zou voelen bewegen omdat die dan al zo groot is en niet veel ruimte heeft.. maar die van mij voel ik nu sinds een paar weken veel meer dan eerst.. kmoet dinsdag naar vlk. denk dat ik het dan es even na ga vragen want ben wel benieuwd wat dat allemaal is :)

16. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ja dat trillen gebeurt hier ook. Dan zou ik wel even naar binnen willen kijken wat er precies gebeurt inderdaad. Maak me verder niet druk om zal er wel bij horen. Merk wel nu ik verder ben dat de bewegingen anders worden. Inderdaad meer duwen en schijven. Net of ie geen lekker plekje meer heeft en dan even moet woelen ofzo.

17. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

kan dat trillen niet uitrekken zijn? bij uitrekken willen je spieren cq armen/benen nog wel eens trillen, de hik voelt inderdaad anders, dat zijn meer regelmatige plopjes :)

18. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    ik heb het ook al een paar x gehad maar ik ben nog lang niet zo ver als jullie, zal het bij mij dan wat anders zijn ofzo? vond het ook een heel raar gevoel en zou echt wel is willen weten wat ze aan het doen is :p

19. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

net een trillende spier vind ik het.
    Ik had dat gevoel al erg vroeg denk ook al bij 25 weken.
    jammer he dat ze de klep zijn vergeten in de buik.Hihi

20. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    T is denk ik geen hik?(ik weet niet hoe dat voelt?)
    Het gevoel duurt echt heel lang en hij doet t echt heel erg vaak!
    Ja he !
    Mijn baby beweegt ook veel meer lijkt t!
    Ik hoop ook gauw bij de vk langs te kunnen (de laatste x was teleurstellend!ze had amper tijd voor me in 5min stond ik buiten!
    Zou je aalsjeblieft wilen laten weten wat ze ervan vind?

Iedereen bedankt voor de reactie fijn om t lezen dat meer mensen dit ervaren!

Liefs Kelly

Deel Deze Pagina