36 weken zwanger blaasonsteking?

Discussion in 'Gezondheid' started by Done, Nov 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Hallo dames,

Ik ben 36 weken zwanger en denk dat ik blaasonsteking heb.
    Ik heb dit best vaak en in deze zwangerschap 1 x eerder gehad geloof met 28 weken ong.
    Hiervoor heb ik toen Nitrofurantoine gehad maar voor die tabletjes bleek ik allergies geworden te zijn.

Maar nu heb ik dus weer het idee dat ik blaasonsteking heb.
    Kan dit kwaad nu ik 36 weken ben?
    Kan een kuurtje dan nog?

Geloof dat sommige ab'tjes niet mogen meer zo kort voor een mogelijke bevalling namelijk (dacht ik ergens gelezen te hebben)...
    Zijn er hier meiden met ervaringen van blaasonsteking rond deze tijd in de zwangerschap?

Mijn eerste is met 37 weken geboren.

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

AB mag nog steeds hoor. Laat even checken of het blaasontsteking is, en ook of je GBS-drager bent (mocht je dit nog niet weten). Als je blaasontsteking hebt door Groep B Streptokokken, dan is dat namelijk zelfs een indicatie voor een ziekenhuisbevalling, want dan moet je aan het infuus.

Mijn vliezen braken met 24+2 door zo'n GBS-blaasontsteking, en ik ben met 30+2 bevallen, aan het AB-infuus. Mijn kindje heeft geen GBS gekregen gelukkig!

Suus

3. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Kun je dat laten checken bij de verloskundige die gbs?
    Ik was gauw naar de huisarts gereden en ze hebben me gelijk zo'n charmant potje gegeven en ze hebben het gelijk gechecked en inderdaad was het blaasonsteking (was al wel duidelijk toen ik 10 min voor de huisarts bloed mee plaste...).

Ik zei dat ik een tip had gehad om op gbs te laten checken maar de assistente deed een beetje vaag en zei dat ik maar even bij controle moest laten doen bij de verloskundige ofzo.

Ziekenhuis bevalling word het trouwens sowieso (eigen keuze en ervaring met vorige bevalling).

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, nou ja niet bij, maar wel via de VK. Al is het zeker ook de verantwoordelijkheid van je HA hoor! Als het toch al een ziekenhuisbevalling wordt en je hebt al een blaasontsteking, dan moeten ze dat echt even checken. Kleine moeite, en je kan er een hoop ellende mee voorkomen (een doodziek kindje). Mocht je VK niet meewerken, ga dan naar de HA. GBS komt op zich veel voor, maar een blaasontsteking veroorzaakt door GBS is, nogmaals, indicatie voor AB tijdens de bevalling.

Heb je nu ook AB gekregen?

Suus

5. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb AB gekregen ja maar ik ga het morgen ook even aankaarten bij de vk om te kijken hoe die er tegenover staat of is het misschien wel helemaal niet meer nodig nu ik die AB heb?

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Als de blaasontsteking door GBS komt moet je sowieso aan het infuus tijdens je bevalling, ivm de risico's voor je kindje.

Suus

Share This Page