Pijn heup en stuitje in 1e trimester.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Juis, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Hoi meiden!
    Ik zit nog vroeg in mijn zwangerschap (6weken) en verga sinds een paar dagen van de pijn in mijn linker heup en stuitje.
    Vooral savonds word dit steeds erger.
    Kan er amper van slapen omdat ik er zoveel last van heb.

Herkend iemand dit of heeft iemand tips voor mij? Ik vind het zo raar om hier mee naar de vk/HA te gaan.

Alvast bedankt.

2. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Ik zou sowieso even de VK bellen hoor! Zeker als je er zoveel last van hebt. Misschien kan je ook naar de fysiotherapeut.

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Bij een latere termijn zou ik aan je bekken denken, maar dit is eigenlijk te vroeg voor last van je bekken.

4. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Hmm dan bel ik ze dadelijk tijdens telefonisch spreekuur even.

Ja inderdaad het is daar veel te vroeg voor. Op internet lees ik exact dezelfde klachten alleen vanaf de 23 weken ongeveer... En dan bi of ischias. Vandaar dat ik het hier vraag of meerdere personen dit ook ondervinden zo vroeg. Heb vannacht tot half 4 wakker gelegen. Gelukkig heb ik nu nog vakantie maar dit duurt niet lang meer en gaat die wekker weer om 6:00uur...

5. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Hoi! Ik herken je klachten heb er zelf ook al een aantal weken last van. Volgens zijn verloskundige kan het best bi zijn. Door hormonen verweken de gewrichten rondom je stuitje waardoor er ruimte ontstaat op een plek die anders muurvast Zit. De een heeft hier meer en vroeger last van dan de ander. Ze gaf mij de tip om het in de gaten te houden. Als het snel erger wordt dan kan fysio zinvol zijn. Maar anders is het helaas gewoon een zwangerschap kwaaltjes en is luisteren naar je lijf het enige medicijn...

6. beverly

beverly Actief lid

28 jan 2008
    294
    0
    0
    Het klinkt inderdaad als een lichte/ beginnende ischias.
    Weet niet of je veel lang stilzit of op dezelfde plek staat.
    Kan ook komen als je teveel te snel en verkeerd tilt.
    Inderdaad naar je lichaam luisteren en anders de fyio of osteopaat kan hulp bieden.
    Heeft idd vaak te maken met dat alles losser en weker wordt.
    Heb er zelf ook voor de 2e keer al vroeg last van.

7. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Hoihoi! Ik heb de VK gebeld en kan morgen al bij de bekkenfysio terecht. Ben benieuwd ze herkende mijn klachten dus ik wacht af.

8. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Heej,

Ik vind het inderdaad als bekkenklachten klinken al is dat volgens mij wel heel vroeg. Had zelf die klachten vanaf tien weken en bij vijftien weken bi geconstateerd bij de fysiotherapeut.
    Spannend, even kijken maar morgen.
    In elk geval sterkte en hopelijk is het iets wat snel weer over is!

9. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ik had in het begin ookal veel last van stuitje met fietsen.
    Als ik wat langer had gefietst had ik 's avonds echt pijn. Ging bij mij weer vanzelf over.

Later in de zwangerschap alleen last gehad als ik echt teveel had gedaan.

10. Sopann

Sopann Niet meer actief

Kan best hoor, dat het bekkenpijn is. Bij mij begon het vanaf 7 weken. Het had bij mij te maken met de veranderingen in de bekkenbodem. Gewoon naar de fysio en dan juist specifiek een bekkenfysio.

Het zegt niets over het verdere verloop van je zwangerschap. Tussen de 20 en 28 weken verging ik van de pijn en sindsdien ben ik bijna klachtenvrij. Ik loop nog wel steeds bij de fysio.

Succes en niet te lang mee doorlopen hoor!

11. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had ook in een heel vroeg stadium enorme last rond mijn stuitje. Gelukkig trok het steeds weg. Vervolgens is het even wat minder geweest. Uiteindelijk kreeg ik last onkant rug, bovenkant bil. Bij mij zijn het mijn banden. Ik heb oefeningen gekregen. Bij veel mensen helpt dit. Helaas lukt het mij door de pijnklachten niet om de oefeningen te doen.

Succes morgen.

Deel Deze Pagina