Goedemorgen! Ik stapte net uit bed en er viel best wat van een soort van waterig spul uit me, ving het meteen op met m'n hand en rook er eigenlijk meteen aan om te kijken of het zoetig rook (lees altijd dat het vruchtwater zoetig ruikt), en het rook eigenlijk helemaal nergens naar, geurloos. Ik snap dat ik nu even ineens veel meer afscheiding kan hebben maar wat me verward was dat dit helemaal niet slijmerig was of zo. Iemand die dit herkent?? Ik dacht ik wacht nog eventjes tot er meer komt, anders zal het toch afscheiding of zo zijn geweest. Het is nu nog veels te vroeg om het kindje te krijgen...
Je moet even op je vuist blazen, als je dan nog vocht verliest zou ik de VK bellen, dan is de kans groot dat het vruchtwater is.
Ik heb dat rond die termijn ook 1x gehad. Ben er nooit achtergekomen wat het was. Ook opeens een plensje, geurloos, kleurloos. Daarna niet weer gebeurt. Heb zelf toen de vk niet gebeld (was niet thuis, maar logeerde ergens, wilde geen onnodige scène maken) en vond dat eigenlijk dom van mezelf. Het is overigens wel allemaal goed gekomen, het is niet nog eens gebeurd. Mijn advies is dus om de vk te bellen maar je niet meteen teveel zorgen te maken!
De tip van chiggy is inderdaad een goede test. Op je vuist blazen, daarmee kan je controleren of het vruchtwater is.
Ik heb op m'n vuist geblazen en er kwam GELUKKIG niks meer Hou het de rest van de dag wat in de gaten. @Emily, m'n eerste gedachte was ook ojee dat is vruchtwater, heb nog nooit zoiets gehad maar het zal dan toch een soort van afscheiding zijn geweest. Ik heb zo een belangrijke afspraak maar mocht er nog wat gebeuren, bel ik meteen de vk!
gek...? Doe voor de zekerheid een maandverbandje in...verlies je nog iets kan de vk dit nakijken misschien?
Het blazen op je hand werkt niet altijd hoor. Ik had met 37.3 dagen een scheurtje in mijn vliezen. Ondergoed was licht vochtig toen ik 's ochtends wakker werd.De vk is toen geweest omdat we ook twijfelden of het wel of geen vruchtwater was. Ik moest toen ook op mijn hand blazen we hebben het een aantal keren gedaan maar kwam niets uit. Toch twijfelde ze. Ze is toen eerst weer weg gegaan moest temperaturen als ik verhoging had weer bellen of als ik meer vocht zou verliezen. Zo'n kleine 2 uur later braken toen echt mijn vliezen met een plons zeg maar. Het schijnt dat het eerdere vocht ook vruchtwater was maar het truukje op je hand blazen werkte bij mij toen dus niet. Ik zou toch even je vk bellen voor de zekerheid.
Ik had bij mijn eerste zwangerschap hetzelfde..met 28 weken.. Ik liep door de stad en opeens eenndikke plons in mn broek.. helemaal nat gewoon.. Ik in paniek naar huis en de vk gebeld.. het was verder geur en kleurloos.. Vk was langsgeweest..maar ze kon niet zien of het vruchtwater was of niet.. Uiteindelijk heb ik nog eenndag in de stres gezeten maar ben verder niks meer verloren...tot de dag van vandaag weet ik niet wat t was.. Waarschijnlijk absurd veel afscheiding uit t niets...
heel simpel: vang wat op en wrijf het tussen je vingers. wordt het kleverig, is het afscheiding blijft het vloeibaar dan kan het vruchtwater zijn. in dat geval gebruik je een KRAAMverbandje (is makkelijker voor de vk dan maandverband of inlegkruisje) en bel je de vk.