Een paar weken geleden dacht ik nog dat ik een nijlpaard zou worden, maar het waren (gelukkig) mijn darmen. Nu ben ik inmiddels ruim 14 weken zwanger en is mijn darmenbuik helemaal weggetrokken. Sinds 2 weken kan ik mijn eigen broeken weer aan (zit niet altijd even lekker als je die elastieke broeken gewend bent) en dat doe ik dan ook maar weer een beetje. Ik merk nu wel dat mijn onderbuik wat harder/gevoeliger is, maar van de buitenkant kun je het echt nog niet zien. Doordat ik een paar van die buikvesten heb (met zo'n knoop net boven je buik), zeggen mensen soms wel dat ze iets kunnen zien (omdat ze het weten), maar ik zelf zie eigenlijk echt nog weinig verschil. Ik voel het alleen als ik er een beetje in duw of beweeg. Uhm, mijn vraag is dus eigenlijk: wanneer kregen jullie echt een babybuik? Dus niet een darmenbuik, maar echt zo aan de onderkant. En zei dat uiteindelijk iets over hoe groot je buik werd? Heb ik nu bijvoorbeeld meer kans op een kleiner buikje aan het eind?
hoi ook ik ben 14 weken zwanger en begint nu een beetje te komen. mijn buik in inderdaad onderin ook wat hard en begint zich te vormen. bij iedereen is het verschillend, bij sommige vrouwen zie je al een enorme buik met 14 weken... en ook is elke zwangerschap weer anders, maar het zegt niks over de grote van je buik verder in de zwangerschap, dus geniet nog van je kleine buikje!
Bij mij durven mensen nu pas te vragen hoe lang ik zwanger ben. Van tevoren zag ik zelf wel dat mijn buik boller werd, maar zag nog niet iedereen dat dit kwam door een zwangerschap. Die dachten vast'dat het 'kerstkilo's' waren :S Gelukkig begint het nu echt zichtbaar te worden! Rottig hè, die tussenfase? Je bent zo trots op je buik, maar niemand ziet 'em!
Haha, ja inderdaad! Volgende week zaterdag hebben mijn ouders hun 25 jarig huwelijksfeestje. Ik was me al druk aan het maken om leuke zwangerschapskleding, maar ik kan nu gewoon mijn gewone broeken nog aan... Eigenlijk wil ik gewoon pronken! Met 8 weken vond ik het vreselijk dat mensen het dachten te zien en nu dat het "mag" ziet volgende week niemand spontaan dat ik zwanger ben! Nou ja, wie weet groeit er opeens zo'n buik uit de komende dagen en dan denk ik nog maanden terug aan de tijd zonder buik
Ligt er ook vaak aan of het je 1e zwangerschap is of een volgende. Bij een volgende zie je het vaak sneller. Het is onze 1e en bij mij begon je het echt zichtbaar te zien, dus dat anderen het ook zagen, na ongeveer 17 weken. Ben wel redelijk slank, dus heeft denk ik ook met je bouw te maken. Is bij iedereen verschillend, dus denk niet dat hier een vaste tijd is dat je het gaat zien, dus denk dat je gewoon geduld moet hebben.
Mijn buik begon pas te groeien vanaf 20 weken..Ik kreeg steeds commentaar van "ik zie nog niets" Ik zie nog niets..om gek van te worden want je wilt zo graag een buikje in het begin.. nu ben ik 39 weken zwanger en word ik de Mount Everest genoemd ..en nu heb ik dus juist een grote buik en krijg ik daar weer constant opmerkingen over! Het is ook nooit goed he..
Bij de eerste met 12 weken en nu heb ik alweer een pittige buik. ik was echt tonnetje-rond bij de eerste, maar hoop niet dat ik dat nu weer word....Het moet er ook allemaal weer af...al was dat wel met 9 maanden gelukt!
Bij mij ging je het vanaf week 20 echt goed zien. Daarvoor zou je nog kunnen twijfelen of ik niet gewoon iets teveel was aangekomen van de feestdagen.
Bij mij zie je het nu nog steeds niet echt als je het niet weet (ben 22w3d) Bij mijn vorige zwangerschap was het voor veel mensen niet echt duidelijk.... Heb mijn hele zwangerschap te horen gekregen; ben je zwanger dan? en de laatste 6 weken; nou je begint het nu wel te zien, (ja mag het!) En na mijn zwangerschap; wist niet dat je zwanger was. Laten we het er maar op houden dat ik kleine kindjes maak.
Nee dat heb ik ook mam85! En ik ben nu helemaal niet in de mood voor strakke kleding en opvallende buikkleren. Doe mij maar een enorme trui Ik heb voor het feestje in ieder geval een shirtje waarbij de meeste mensen wel iets zouden kunnen vermoeden denk ik. De meesten weten het ook al wel, dus dan is het gemakkelijker. Maar ik had dat shirtje ook al voordat ik zwanger was, dus het valt dan niet zo heel erg overdreven op. Pas als ik echt wat te showen heb wil ik het ook showen. Nu is het inderdaad gewoon echt nog kerstvet
Bij mij was het rond week 13 al goed zichtbaar. Ik kreeg toen al de opmerking van mensen: Ben jij zwanger? Toen ik 6 maanden was vroeg iedereen al of ik aan het aftellen was (en dan moet je nog 3 maanden). Nu heb ik echt een enorme buik, maar ben er wel trots op! Overigens heb normaal een reguliere kledingmaat ( maat 38 ). Ik ben dus niet zwaar gebouwd of juist slank. Dit wil dus niet persee iets uitmaken.
Bij mij is het nog steeds niet echt zichtbaar als ik bv mijn jas aan heb of wijde kleding. Denk overigens ook niet meer dat het nog gaat komen.
mmm is het dan normaal als bij mij (nog lang niet zo ver als de meeste van jullie) mijn broeken wel al verdacht strak gaan zitten? Niet dat er wat te zien is, maar ik voel het wel (zeker als ik voorover buig of zit) Of is zijn dat dan toch gewoon mijn darmen?
Mijn buik zie je al sinds 10 weken, maar er zitten er ook wel 2, dus dat gaat wat anders. Nu met 15,3 zie je hem echt gewoon goed. Kan er echt niet meer omheen. Bij iedereen is dat toch verschillend. Scheelt ook wel hoe je buik groeit denk ik. Bij mij gaat alles naar voren en ben ik verder afgevallen. Denk dat dat ook heel erg meespeelt. Daardoor valt die buik nog extra op...
Bij mij zie alleen ikzelf het, omdat ik natuurlijk degene ben die mijn lichaam het het beste kent. En mijn vriend, die ziet ook wel iets. Maar het is zo minimaal dat ik nog best naar de sauna durf met vriendinnen (die het nog niet weten), die zien het écht nog niet. Ik hoop dat daar gauw verandering in gaat komen, een groeiende buik is toch weer een bevestiging dat het daarbinnen goed gaat he!
Ik had dat ook de eerste paar weken en bij mij waren het dus inderdaad de darmen. Misschien krijg jij wel een grote buik, maar het hoeft dus niet zo te zijn.
@ inkie waarschijnlijk zijn het nu je darmen. Dit zal over een paar weken wegtrekken. Volgens mij zag je het bij mij vanaf een week of 14 (zie album)
ben nu net 18 weken zwanger maar je ziet eigenlijk nog niks ja net wat de meesten hebben, de kilotjes van de kerst ofzo. er zit wel een mini buikje, maar het komt grotendeels van de darmen. we gaan over anderhalve week trouwen, en ik had het wel leuk gevonden als je het dan wat beter kon zien. maar die hoop het ik echt al opgegeven. krijg ook steeds van die reacties dat je nog niks ziet pfffff, das echt niet leuk. we houden gewoon de moet erin