Maandag (7 april) heb ik een HSG gehad. De afgelopen week een wat zeurderig gevoel gehad (voornamelijk rechts) maar vanaf vandaag heb ik gewoon echt pijn rechts ter hoogte van m'n eierstok (denk ik...) en daarboven. Als ik plas, als ik sta, als ik uit de bank omhoog kom dan is het een steek, daarna gewoon zeurderig... wat is dit? Of is het een eisprong (die ik misschien nog niet gevoeld heb maar sinds de hsg wel? 28 maart 1e dag laatste menstruatie) Wie kan me wat geruststellen of moet ik morgen de gyn even bellen? Groetjes, Liset
hallo theemuts ik heb ook een hsg gehad en de klachten wat je schrijf heb ik niet gehad .. dus ik hoop een eisprong !
hallo ik heb woensdag een hsg... kan je dus nog geen antwoord geven... maar zou je mij kunnen zeggen hoe t onderzoek was? deed t erg veel pijn? hoelang duurde t ongeveer enz enz? liefs marieke
Hoi Marieke Nou ja, natuurlijk heeft ieder een andere pijngrens. Opzich was ik redelijk ontspannen. Het inbrengen van de eendebek voel je wel maar wat bij mij echt zeer deed was het inbrengen van het ballonnetje dat ze opblazen. Het wordt omschreven als menstruatie achtige kramp, maar dit was veel erger. Dit duurt echter maar even. Zodra er een constant drukkend gevoel was zakte de pijn af. Van het inspuiten van de vloeistof voelde ik weinig. De rest van de dag heb ik lekker vrij genomen (lees ziek gemeld) Die dag had ik verder niet zo veel last. Af en toe een steekje. Maar goed, iedereen ervaart dit onderzoek anders en laat je niet gek maken voor de verhalen! Ik stond na 30 minuten weer buiten en moest de volgende dag terug komen voor een controle foto. Heb over 2 week een afspraak bij de gyn voor uitslag! Succes!
Na een HSG is het bij mij nog een paar dagen wat gevoelig geweest maar het kan inderdaad zijn dat je je eitje voelt hoor. Het voelt een beetje hetzelfde. Zolang je geen hevige pijn hebt of hevig bloedverlies zou ik me geen zorgen maken over die napijn.
Heb vanmorgen gebeld en na uitleg van m'n klachten wilde de gyn me toch even zien. Heb bloed laten prikken op ontsteking (was allemaal goed) en een inwendige echo. Nu vermoedt de gyn dat het eitje vast zit in de eileider. Ik moet tegen de pijn maar wat slikken en donderdag terug komen. Mocht het er nog zitten wordt er verder gekeken. Groetjes