Ik ben sinds een maand gestopt met de pil en vind het echt reuze spannend.....voelt zo goed. Wil het dus ook wel van de daken schreeuwen: maar das niet heel handig, krijg je constant mensen die vragen of je nu nog steeds niet zwanger bent! Ik heb het al wel verteld aan mijn beste vriendin en mijn moeder. Hoe hebben jullie dat gedaan toen jullie stopten met de pil?
heey ja ik heb het idd ook alleen aan mijn naaste familie verteld, helemaal omdat we nu al weer een jaar in de MMM zitten. maar ik krijg nog steeds vragen van vrienden en kennissen: ben je nog niet zwanger heel frusterend om dan niks te zeggen maar ja anders gaat iedereen zich ermee bemoeien en daar zit je al helemaal niet op te wachten toch? ik wens je in ieder geval veel succes met zwanger worden gr.
jah 't is idd spannend he? Ik heb het mijn zus verteld en aan een paar collega's ivm werken met stoffen die niet zo goed zijn voor bij een evt zwangerschap ,dus als iemand bij ons een kinderwens heeft moet je het eigenlijk wel vertellen daar wordt dan rekening mee gehouden. Ik vind het soms wel moeilijk om mijn mond te houden
Ik had het voor mijn eerste zwangerschap aan niemand verteld, ik wilde niet elke keer de vraag krijgen of het al raak was. Aan beide kanten waren we de eerste met plannen, dus we vonden het erg leuk om iedereen te verrassen dat ze opa en oma werden. Nu hebben we ook niemand verteld dat we alweer plannen hebben. Ze weten wel dat we niet al te lang willen wachten, maar we gaan in september op vakantie en we geven iedereen min of meer het idee dat we tot dan willen wachten.
Leuk om jullie reacties te lezen! Bij ons denken heel veel mensen nog dat we nog wel een tijdje zullen wachten. Ik ben nl bezig met een deeltijd studie naast mijn werk dus iedereen gaat er min of meer vanuit dat ik dat eerst wel af zal maken...haha, zo lang hou ik het echt niet meer vol hoor
Mijn ouders weten wel dat we op korte termijn graag kinderen willen, maar niet dat we ook al aan het klussen zijn. Ik heb het wel tegen 2 collega's verteld. Dan kan ik toch met vragen en verhalen bij iemand terecht. Een van hen is nu zwanger, en de andere is ook bezig zwanger te worden. Wij lopen met onze cyclus ongeveer gelijk (scheelt 1 dag) dus wie weet kunnen we straks samen naar de pufklas hihih
hier alleen een goede vriendin en mijn moeder verteld. dat laatste had ik trouwens beter niet kunnen doen: wild eal gelijk dingen gaan handwerken, en vraagt nu steeds hoe het ervoor staat...
Ik ben ook sinds een maand met de pil gestopt, maar we hebben het tegen niemand verteld. Je krijgt dan toch allemaal vragen en stel dat het om de een of andere reden niet lukt dan blijven ouders/vrienden toch steeds vragen en ene? Mij lijkt het veel leuker om iedereen te verassen met het grote nieuws. Hoelang wachten jullie eigenlijk met vertellen als je echt zwanger bent?
Mijn ouders wisten dat we er niet te lang mee wilden wachten en 2 vriendinnen heb ik het verteld. Dus als een echte verrassing kwam het niet, maar wel leuk om het dan te vertellen Nu weet echt iedereen dat we bezig zijn omdat we in juni een zware miskraam hebben gehad. Dat haalt wel een beetje de spanning er af vind ik. Miek
Gezien het feit dat ik nu al heb verteld dat ik van de pil af ben, zal ik er ook wel niet heel lang mee wachten om te vertellen dat ik zwanger ben Dan wel weer aan een select groepje hoor: ouders & beste vriendin.......denk ik (ben bang dat als ik eenmaal zwanger ben, zo ontzettend blij ben dat ik het toch niet meer voor me kan houden )
Wij zijn heel open in het feit dat we graag kindjes willen. Maar soms is dat juist ook wel weer lastig dat iedereen het weet. We zijn nu vanaf november bezig, en de mensen die in die tijd ook zijn begonnen met klussen zijn nu allemaal zwanger. En ik merk dat wij het nu als laatsten horen, want ze willen ons niet kwetsen. Best wel jammer...
Dat is ook wel een beetje de reden dat we het niet aan meer mensen hebben verteld. Het liefst zou ik het van de daken willen schreeuwen hoor
Ik vind het ook erg moeilijk, vooral in het begin om mn mond te houden. 4 vriendinnen/mn broer en schoonzus weten het. Soms vind ik het wel jammer dat ik het "zoveel"mensen heb verteld, maar voor de meesten zal het een volslagee verrassing zijn als het raak zal zijn. 1 vriendin vraagt er wel eens naar, die is 20 jaar ouder en makkelijk zwanger geraakt en denkt dus dat het mij ook zomaar lukt. Verder wacht iedereen rustig af en krijg ik geen vragen gelukkig.Maar kan wel mn frustraties etc kwijt.
ik ben begin maart gestopt met de pil en we hebben het aan mijn beste vriendin verteld en allebei iemand op het werk. Ze reageerde allemaal heel verrast en blij dus dat is al wel een leuk vooruitzicht. Zodra we zwanger zijn willen we het familie na 2 weken vertellen en onze vrienden na de 3 maanden. allemaal heel veel succes met zwanger worden! liefs soeza
Mijn oma, tante, en nicht weten dat we heel graag kinderen willen. We hebben ze niet verteld dat we al bezig zijn, maar wel dat we rond augustus/september willen beginnen. We wilden graag hun reacties peilen, en die waren super leuk!
Op mijn werk weten mijn collegas's en mijn afdelingshoofd het. Ik werk in een verpleeghuis en daar moet wekelijks een bewoner geprikt worden met Methotrexaat. Dit kan onvruchtbaarheid veroorzaken. Dus ik 'moest' het wel vertellen omdat ik één van de weinge ben die mag injecteren. Verder weet mijn moeder het ook. Ik moest nl. vragen of ik ingeënt ben tegen rode hond. En ja, dan weet ze al genoeg. Ook mijn zussen weten het. Die hebben alle drie al kinderen. Bij hun kan ik dan ook voor info terecht. gr.
Iedereen weet wel dat we graag kinderen willen, maar niet dat we er op dit moment mee bezig zijn. Inderdaad ook de vraag 'ben je nu nog steeds niet zwanger?!' te voorkomen.
Wij proberen het zo stil mogelijk te houden, ook ivm de vraag "Ben je nou nog niet zwanger?" als het niet meteen lukt. Mijn ouders en beste vriendin weten het, zijn ouders en familie/vrienden weten nog van niets. Hij kan het gewoon íets beter voor zich houden dan ik. (A)
Bij ons weet eigenlijk bijna iedereen dat we bezig zijn ! Ik kan het gewoon niet voor me houden Ik vindt het ook niet erg hoor.... Ze leven echt gewoon met ons mee. Er zijn er wel al 2 die babykleertjes aan me wilde geven,maar dat wil ik liever nog niet. Het liefst zou ik al van alles aan willen schaffen maar ik wil echt wachten totdat ik echt zwanger ben. Maar moeilijk is dat hoor ,hahaha.. Liefs Patries