s morgens niet uit bed kunnen komen..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door an12, 9 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    ik ben iemand die graag mag slapen..vind ik echt heeeeeerlijk!!
    toen ik mijn werk nog had ging ik er meestal rond een uur of 6/7 uit.. maar nu zit ik dus thuis (ben ontslagen:x) en ik ga de zelfde tijd na bed..meestal is dat rond 10uur. en s ochtends kan ik er gewoon niet uit komen!! dan zet ik mn wekker om 8uur. en dan ben ik nog zooooo moe dat ik gewoon door moet slapen. en meestal ben ik om 9 uur wakker, en dan nog klaar maken, eten enz enz..dan is het zo 10uur hoor:$. kan dit met mn zwangerschap te maken hebben dat ik gewoon zoveel slaap ineens nodig heb?? of ligt dit gewoon aan mezelf?? mijn lichaam went hier heel snel aan. Ik heb tijden gehad dat ik om 10uur al zo moe was dat ik de volgende dag om 9uur na bed ging..toen werd ik om 9 uur al heel moe, en toen werd het 8 uur enz enz..toen heb ik voor mezelf gezegt..ik ga vanaf 10uur na bed, en dat doe ik nu ook netjes. Maar dit zou ik nu dus ook kunnen hebben..in dat geval moet ik me s ochtends een flinke trap onder mn kont geven:p.. maarja misschien herkennen meer mensen dit??

2. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Sinds ik zwanger ben heb ik er ook last van. Blijkbaar heeft mijn lichaam toch extra slaap nodig. Vaak kruip ik om 8 uur m'n bed in, kijk ik nog even tv en ga om 21.30 slapen. Als de wekker dan om 6.45 gaat ben ik nog steeds moe en moet ik me door een werkdag heen slepen. Volgens de VK blijven sommige vrouwen ook na de 13 weken moe. Mijn ijzergehalte was goed dus dat is het probleem niet. Ik geef er maar gewoon aan toe, het is even niet anders.

3. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Het is een combinatie. Enerzijds zwangerschap, anderzijds gewenning aan het meer slapen, waardoor je je steeds vermoeider gaat voelen en steeds meer slaapt. Beste laat je door de vk even wat waardes controleren voor de zekerheid, zijn die in orde, blijf dan doorgaan met op tijd naar bed gaan, maar dwing jezelf een beetje om bijvoorbeeld 8 uur eruit te komen. Als je 9 a 10 uur slaap hebt gehad is het echt wel genoeg als je verder gezond bent en nog niet hoogzwanger. Je zal merken dat wanneer je je iets meer een ritme 'aanleert' je ook wat makkelijker weer wakker kan worden 's ochtends na een tijdje.

4. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    supper bedankt voor jullie snelle reactie's..
    ik zal ga eerst maar s gewoon proberen om 8uur eruit te gaan, gaat dat echt niet werken dan zal ik de vk ff opbellen. ik ben gister net bij de vk geweest..stom van me..had ik het haar zo kunnen vragen.

5. Wan86

Wan86 Lid

1 feb 2012
    80
    0
    0
    Goudsmid
    Best
    Ik heb het ook. Ik heb geprobeerd mijn wekker te zetten om acht uur, maar ik val meteen weer in slaap om om negen uur weer wakker te worden.
    Volgens de vk heb ik het dan gewoon nodig, en als je verder mag slapen, is het dan alleen maar fijn.
    Ik was altijd gewend om in een keer door te slapen, nu moet ik er een of twee keer uit per nacht en slaap ik heel licht. Dat zal ook een grote rol spelen. Ik lig in totale tijd wel langer in bed, maar slaap misschien net zoveel.

Ben nu 28 weken

6. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    ik ben nog maar 17weken...dus vind ook dat jij wel iets meer recht op meer slaap hebt dan ik:p...maar ik slaap gewoon aan 1 stuk door..heb toevallig vannacht niet echt lekker geslapen, maar normaal gesproken als ik eenmaal lig, dan ben ik zo vertrokken:D

7. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Ik heb hier de afgelopen weken ook erg veel last van. Ik ga wel op een vaste tijd naar bed. Sowieso had ik voor de zwangerschap al vermoeidheidsklachten, dus dat speelt ook wel mee.

Vanochtend kon ik er ook weer niet uitkomen. Vreselijk... ik denk dat ik het nu gewoon nodig heb, ik heb een stressvolle tijd achter de rug dus ik denk dat ik de gemiste rust van toen nu moet inhalen ofzo...

8. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Deels wel herkenbaar hoor. Ik ben nu 38 weken en de hele zwangerschap al een enorme slaapmuts, maar dat ben ik altijd al. Ik heb gewoon veel slaap nodig. Wel heel belangrijk om toch een bepaald ritme aan te houden en niet altijd maar toe te geven omdat je er ook alleen maar vermoeider van kunt worden. Je moet echt wel wat activiteit en beweging erin houden anders wordt het een neerwaartse spiraal omdat je steeds minder aan kunt. Ik zorg dat ik voldoende uren maak 's nachts en ga er echt om 8 of 9 uur uit. Lekker naar buiten, wat dingen doen in huis en als het nodig is 's middags nog een uurtje liggen. Als ik hiervan afwijk kan ik ontzettend brak worden. Ik knap dan helemaal niet op van langer uitslapen of een lange middagdut.

9. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    ik probeer elke dag rond half 11 naar bed te gaan en voor kwart over 8 weer het bed uit. al moest ik mezelf er uit slepen.
    als ik na alle ochtend dingen (aankleden, ontbijt, tanden poetsen enz) nog steeds vermoeid ben kruip ik nog even op de bank. vaak ben ik na een half uur weer opgeladen.
    ik herhaal het bank-liggen ook makkelijk tussen 12 en 1 als het moet :D
    maar je lichaam went wel als je in bed blijft liggen. ik heb daarom ook voor mezelf een max. tijd gegeven en dan moet ik er ook echt uit zijn. alleen de zondag is mijn uitslaap dag, voor de rest ben ik er gewoon rond kwart over 8 uit. een ritme creƫren helpt, helemaal als je werkloos bent

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Een tip: hou je echt aan je ritme vast van vroeg opstaan. Als je dan 's middags heel erg moe bent, dan kun je altijd even een uurtje gaan liggen, maar de kans dat het van kwaad tot erger wordt, is erg aanwezig.

Sowieso is 7/8 uur slaap voldoende. Van teveel slapen word je juist extra moe.

Hier nog steeds uiterlijk half 8 op, ook mijn man, die al maanden werkloos is. We voelen ons er allebei super bij, ondanks dat hij ook moeilijk uit bed kan komen. Als je er eenmaal uit bent, dan gaat het vaak al beter.

Succes!

11. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik zou gewoon lekker blijven liggen tot een uur of 10! lijkt me heerlijk! ik heb nog 2 kids dus ik moet er wel vroeg uit.
    maar ik zou t wel weten! er komen nog genoeg slapeloze nachten als de kleine er is! geniet er gewoon lekker van!
    over een paar maanden kun je niet meer uitslapen....xxx

Deel Deze Pagina