Pijn in 1 borst

Discussie in 'De lounge' gestart door Caithy, 19 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Sinds 1,5 week heb ik nu af en toe stekende pijn in mijn linkerborst, nu is het weefsel boven de tepel ook niet zo zacht als de andere borst.
    Inmiddels ben ik bij de dokter geweest en zij voelde ook een schijfje maar vond dit niet verontrustend.
    Omdat ik 6 jaar geleden in deze borst een cyste heb gehad (die is tijdens de punctie leeggezogen en geen nare cellen gevonden). Met name omdat de pijn aanhoudt en het verleden met dezelfde borst heeft ze me doorgestuurd voor een echo en mammo, ter vergelijking met vorige keer.
    Dit gaat morgen gebeuren, tot vanmiddag was ik nog redelijk rustig maar ik begin nu toch redelijk de zenuwen te krijgen.
    Ik weet dat het ook hormonaal kan zijn (de pijn) maar het is zo specifiek stekende pijn (anders dan een menstruatie borstpijn)
    Wie herkent dit?

2. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Ik! Maar ik heb dan ook mastopathie!

Ben je bang dat het slecht nieuws wordt?
    Dan kan ik je hopelijk een beetje geruststellen. Pijn is haast nooit(!) een symptoom van een kwaadaardige tumor. Een tumor kan echter wel pijn veroorzaken. Maar jij zegt dat je alleen wat stugger weefsel voelt toch?
    Voel je verder iets aan je borst? Kan je zelf voelen of het een schijfje/bult is?
    Ik snap je zorgen. Het is verschrikkelijk en je zit in onzekerheid. Maar maak je alsjeblieft niet zo druk.
    Krijg je de uitslag van de mammo meteen?

3. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Ik had t ook, ik maakte me gelijk zorgen, maar bij mij was t toch menstruatie pijn. Zo raar, had t ook echt aan 1 kant en hij voelde ook harder dan de andere. Maar is weer weggetrokken.

4. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik krijg ook een echo, dus dat krijg ik direct te horen. (vorige keer zag ik bij de mammo zelf op de foto al dat er wat zat, maar ze mogen niets zeggen).
    Het voelt niet fijn aan, ik heb wel vaker bultje (hormonaal) en dat gaat ook weg.
    Dit voelt ook zwaar. (zulke grote borsten heb ik ook niet, dus makkelijk voelen.)

5. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Dat heb ik ook wel vaker, maar dit voelt echt anders. Soort prikkeldraad zoals kinderen doen op je arm maar dan in je borst.
    Ik hoop dat het wel hormonaal is hoor!

6. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Herkenbaar, k heb geen cyclus dus hormonaal kan ik het bij mij niet verklaren. Ik ben ok behoorlijk slecht in het beoordelen van wat ik voel bij zelfonderzoek, dan word ik al snel bang bij al wat ik voel en ben ik niet objectief meer.
    Wel al meermaals vanwege vreemde wat pijnlijke klachten een echo en mammografie laten maken.
    Ik blijk in mijn linkerborst duidelijk meer klierweefsel dan rechts. Er zit verder niets kwaadaardigs maar door de klustertjes klierweefsel voelt het met tijden wat vreemder/pijnlijker aan.

Probeer rustig te blijven, stap er een beetje blanco in en laat het over je heenkomen.
    En ja, dat is heel makkelijk gezegd en verrekte moeilijk als je er voor staat.

7. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Herkenbaar. Ik heb ook een knobbel in mijn borst en de soort steken die jij beschrijft. Het bleek mastopathie te zijn.

Caithy vindt dit leuk.
  8. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik, maar geen harde schijf en ik weet hoe het komt) dl knalt er altijd tegenaan als ze op schoot springt)

9. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik denk dat ik met name zenuwachtig ben omdat vorige keer ik er blanco in ging (ik was ook alleen heen) en er moest direct een echo gemaakt worden want er zat iets.(het was even een hoop gedoe omdat ik eerst terug naar de ha moest omdat een punctie iets chirurgisch is en ik niet de juiste verwijzing had etc etc
    Dus toen ik dat nieuws kreeg was ik alleen en nu gaat gelukkig mijn man mee.

Ik heb idd al even gelezen over mastopathie, we zien het morgen wel.

10. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Dit is niet goed voor je borst.

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Kom jij het haar even uitleggen? :) Ik probeer het te ontwijken en ben erg blij dat het nooit meer een borstontsteking is geworden (1x gehad, brrr).

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  12. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Hahaha ja gaat helaas moeilijk. Je kunt het wel proberen, uitleggen dat het pijn doet.

13. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik had gehoopt dat ze dit inmiddels wel zou onthouden (ze is nu 4) maar helaas blijft ze regelmatig nogal lomp, zeker als ze enthousiast is :(

14. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    En hoe was t vandaag?

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Hoe is het gegaan?

16. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Op de mammo was niets afwijkends te zien en op de echo ook niets bijzonders. Gelukkig!
    Het zal toch iets van mastopathie zijn?

Vitamientjuh en Louise11110 vinden dit leuk.
  17. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Dat zou kunnen! Heb je
    daar met je arts over gesproken?
    Bij mij werkt de ac pil 0.02/0.1 erg goed!

Caithy vindt dit leuk.
  18. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Fijn iig dat er verder niets aan de hand blijkt te zijn!

Caithy vindt dit leuk.
  19. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Wat fijn dat er niks aan de hand is!
    Ik had als advies gekregen om geen BH's meer met beugels te dragen en bij voorkeur een sportbh omdat deze goed ondersteund. De pijn is daardoor zeker minder geworden.

Caithy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina