Goedemorgen allemaal. Ik weet dat darmen die gek doen erbij horen. Ik heb noooit last van mijn darmen, maar sinds ik nu zwanger ben is het een grote .... zooi! Gisteren heb ik binnen een uur diaree gehad en nog geen half uur later keiharde ( zeer donkere ) ontlasting. Ook heb ik last van enorme winderigheid Lotgenootjes?
oh zeker. elke keer dat mijn darmen verplaatsen, gaat dat gepaard met de nodige ongemakken. dan na een paar dagen wordt het weer rustig. nu heb ik ook al weer een paar dagen licht ongemak. niet heel vervelend, het is al erger geweest sinds ik zwanger ben, kan ik wel bijna iedere dag naar de wc...
@la palma. Waarschijnlijk was je wat geobstipeerd waardoor je eerst diarree had en daarna harde ontlasting. Probeer veel water te drinken en vezels te eten. Ik had tijdens de zwangerschap ook enorm veel last van mijn darmen.
Nou en of dat ik het herken. Gisteren last van winderigheid maar zat tegelijkertijd ook helemaal vast. Vandaag opeens diarree. Laat het maar gewoon over me heen komen.
Vandaag 3x geweest!!! Ook voelt het de hele dag alsof ik moet kotsen. Het zit zo hoog! Ik zat zelf met een plastic tas in de auto, maar niets ach, ik heb het er allemaal voor over uiteraard
Bij mij juist omgekeerd, ik kon standaard iedere ochtend na m'n kopje koffie en nu is t alweer 2 dagen geleden denk ik Gebruik al lijnzaad en roosvicee laxo maar dat lijkt niet echt te helpen. Op m'n vrije dagen drink ik wat minder daar moet ik beter op letten.
Ontzettend vervelend! Ik heb al een prikkelbare darm, maar nu is het idd helemaal van de rel! Probeer veel fruit, groente en bruin brood te eten. Kies voor volkoren producten. Veel vezels eten is gezond voor de darmen. Nu doe ik dat al constant vanwege mn darmen dus erg veel kan ik er niet meer aan doen. Het is gewoon uitzitten en zo gezond mogelijk eten+leven.
Heel herkenbaar. Hier ook prikkelbare darmen maar sinds ik zwanger ben alleen nog maar erger geworden. Wel nu vooral 's ochtends last dat het te snel gaat ipv normaal 's avonds.
Sinds een paar dagen heb ik er ook last van. In de eerste weken zat ik juist verstopt, nu heb ik een abonnement op de wc. Heel vervelend. Enorme herrie maakt mijn buik ook de hele dag. Vandaag voor het eerst naar de vk, dus ik zal nog wat tips vragen. Groetjes, Suzanne
Ik weet net dat ik zwanger ben en heb vooral 's avonds een hele opgezette buik en veel krampen in mijn darmen. Soms ook wat pijn links onder in mijn buik. Zijn er meer mensen die herkennen dat de klachten 's avonds toenemen?
Poeh, ik ben er nog maar net achter dat ik zwanger ben,maar wat gaan mn darmen tekeer! Enorm veel lucht, en opgezette buik!
Ugh, ik kan ook veel moeilijker naar de wc.. gemiddeld duurd het zo'n 3 dagen per keer.... ik drink genoeg, voeding is goed.. maar bah.. wil gewoon niet.
Ik had dit vorige week vrijdag voor het laatst en toen pas maandag weer. Nu eet ik sinds deze week alleen nog maar volkorenbrood en vooral GEEN banaan meer. En ik kan weer elke dag. Drinken doe ik wel nog slecht maar dat gaat steeds beter.
K heb zoiezo al een prikkelbare darm maar nu is t echt van de zotte. Savonds heb ik ook meer winderigheid dan overdag. Ik denk omdat dan je darmen tot rust komen als je rustig op de bank ligt. Mijn ontlasting is elke dag anders. Ik geef alleen de tip om geen druk te zetten als je niet kan poepen...dan heb je meer kans op een verzakking.
Nu kan ik wel iedere ochtend naar de wc. Soms is het hard en soms zacht. Maar ik kan gelukkig wel gaan! Bij mij zijn de symptomen savonds ook erger. Niet alleen opgezette darmen en dergelijke maar ook misselijk! Pfff evening sickness! Eigenlijk vanaf een uir of 3 smiddags gaat het bergafwaarts
Diarree en harde ontlasting kan ook overloop diarree zijn. Dan wordt de ontslasting die voor de verstopping zit heel dun en gaat het langs de verstopping heen.
Mijn darmen gaan ook echt tekeer in de avond.. voorheen kon ik best moeilijk maar nu is het geen probleem smorgens..
Ja zeker! Heb er 's nachts ook last van.. lijkt nu wel iets minder te worden, maar nog steeds 's avonds erg opgezette darmen