Pijn in baarmoeder...bezorgd

Discussion in 'Miskraam' started by mamatoB, Jan 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

Jan 15, 2009
    2,196
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik maak me een beetje zorgen... ik ben nu 7 weken en 1 dag zwanger. Ik had in de vierde week behoorlijke krampen maar dat duurde een paar dagen en daarna was het over. Geen bloedverlies ook.
    Maar nu heb ik een tijdje geen buikpijn gehad, niks, en vanmiddag opeens voelde ik echt pijn in de baarmoeder, het leek erg op een flinke menstruatiekramp... nu voelt het ook nog steeds alsof mijn baarmoeder niet in orde is (doet pijn alsof ik ongesteld moet worden).
    Mijn borsten waren tot gisteren heel erg gevoelig, echt pijnlijk, maar nu opeens een stuk minder gevoelig... :(

Tot nu toe geen bloedverlies gelukkig, wel vanmiddag wat slijm (sorry vd details :oops: ) maar niet rood...

Iemand hier ervaring mee? Moet ik me zorgen maken?

liefs
    mamatoB

2. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0
    Ik heb je een PB gestuurd.

Hope

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ervaring heb ik er wel mee alleen niet wat jij wil horen meid.
    Als je het niet vertrouwd bel je VK en vraag om een echo.
    Het hoeft niets te zijn maar het kan wel.

4. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Op zich kan het heel goed bij een zwangerschap horen hoor ( die krampen zijn geen aanleiding dat het noiet goed is)
    Je baarmoeder gaat oprekken etc en dat kan soms zeer doen en daar kun je je weer onzeker bij voelen.
    als je er erg ongerust over bent zou ik bellen na je vk om een echo te vragen ook al ivm eerder bloedverlies

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Steken en krampen in je baarmoeder hebben is zeker een zwangerschapskwaal. Ook het gevoel hebben dat je ongesteld moet worden hoort hierbij. Zoals danjo ook al schreef, je baarmoeder groeit nu al en dat voel je. Zolang je geen bloedverlies hebt, zal ik me zeker nergens zorgen over maken.

6. faye24

faye24 Bekend lid

Jan 5, 2009
    781
    0
    0
    meis leef met je mee..heb dezelfde klachten.Misschien heb je er wat aan maar de vk(heb net gebeld)zei zonder bloedverlies heb je geen reden om zorgen te maken.Enkele vrouwen hebben tijdens het begin stadia extreme pijnen,hoop dat het meevalt voor je.

7. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

Oct 17, 2008
    2,780
    0
    0
    even een hart onder de riem..

bij de eerste had ik dit ook gedurende de eerste weken.. zo af en toe kwam en ging het weer..op de dag dat ik 12 wk zwanger was stond ik bij supermarkt in de rij bij de kassa.. ik begon te zweten en kreeg ontzettende krampen. ik kon niet meer staan en heb mijn boodschappen neergezet en ben op mijn fiets gestapt (zover als kon) en naar huis gefietst. ik woonde 4 hoog en de trap leek eindeloos.. thuis belde ik aan. ik kon niet eens mijn sleutel gebruiken.. ik strompelde naar binnen en was ervan overtuigd dat het mis was. manlief geschrokken en direct de vk gebeld.. ik moest kijken of ik vloeide, maar ik durfde niet..

toch gekeken, maar vloeide niets..ben op de bank gaan liggen en de vk wist me te melden dat juist in de eerste 3 maanden dit gevoel heel normaal is..omdat je baarmoeder in zo'n rap tempo groeit geeft dit hetzelfde gevoel als ongipijn en bij sommige vrouwen kan dit heel heftig zijn...

Mijn zoon is inmiddels 5,5 jr.. daarna heb ik er geen last meer vangehad.. was ontzettend geschrokken en snap je bezorgdheid..

bij de mk in afgelopen november had ik deze krmapen niet.. helemaal geen pijn overigens.. ik begon gewoon te vloeien..zonder enige voorbereiding.. dus heb vertrouwen in je lijf dat ze het kan.. en dat het goed zit...! mocht je je zorgen maken.. gewoon de vk bellen.. daar is ze voor...

knufff

8. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

Jan 15, 2009
    2,196
    0
    0
    Dankjulliewel voor de lieve reacties. Ik heb tot nu toe geen bloedverlies, is wel telkens even zenuwachtig gedoe als ik naar het toilet ga... durf bijna niet te kijken. De krampen zijn gisteravond opgehouden en vandaag in de middag kwamen ze weer terug.
    Je kunt er dus eigenlijk helemaal niets van zeggen he, sommigen hebben het als symptoom van groeiende baarmoeder en in sommige gevallen is kramp juist weer een voorteken voor een mk... ik ga maar van het beste uit, hoewel ik me toch wel wat zorgen blijf maken.
    Sowieso bij deze eerste zwangerschap, merk ik echt dat er heel veel op me af komt, ik weet niet wat ik hoor te voelen, zou moeten voelen, wat normaal is etc.

liefs
    mamatoB

9. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Ik kan je iig geruststellen dat een mk heel anders aanvoelt dan heb je een soort van weeen.
    Gewoon van het beste uitgaan en trek je het niet meer bel dan gewoon ff je vk

Share This Page