Nu al brandend maagzuur?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door maica, 2 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maica

maica Lid

28 feb 2007
    90
    0
    0
    barendrecht
    Ik ben ruim 22 weken en ik wilde weten of het normaal is dat ik nu al last van brandend maagzuur heb.Sinds enkele dagen borrelt het regelmatig op tot m`n keel en `s nachts. Ik drink geen prik dus daar komt het niet door.Ik dacht nl dat het pas ong vanaf week 30 voorkwam.Weet het niet meer van m`n eerste zwangerschap dat is 8 en half jaar geleden.
    Alvast bedankt

groetjes maica

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Maica,

jahoor, dat kun je nu al hebben, en ook al veel eerder. Het maagzuur komt omhoog omdat door de zwangerschapshormonen de sluitspier tussen je maag en slokdarm minder goed sluit. Daarnaast kun je extra last krijgen als de baby tegen je maag aan komt te liggen. Maar sommige vrouwen hebben dus al vanaf het begin af aan last. Heel vervelend. Maar je kunt er makkelijk iets tegen doen. Rennies zijn ongevaarlijk in de zwangerschap en die helpen meestal heel goed. Je mag er gerust meer op een dag nemen. Helpt het niet of slechts tijdelijk, dan moet je even naar de huisarts gaan voor een ander medicijn (ranitidine).

Mirjam

Deel Deze Pagina