onduidelijkheid op echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lillebi, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    hallo,

ik heb weer een vraagje aan jullie, nu ga ik morgenmiddag ook even mijn eigen VK bellen, maar wil het ook even aan jullie voor leggen, ik heb afgelopen week mijn tweede echo gehad de eerste 2,5 week geleden, bij de eerste leek het alsof er een tweede vruchtzak te zien was, maar was erg onduidelijk te zien, afgelopen week bij de 2e echo weer goed gekeken en de vk die de echo's doet, ging erg twijfelen, zit er nu nog wel wat of niet, je zag duidelijk het kindje zitten, die ontwikkeld zich zoals het hoort niks mis mee, maar ze zag weer wat anders zitten, omdat ik een gekantelde baarmoeder heb die erg diep naar achteren ligt kon ze het niet beter zien, ze heeft wel tig keer opnieuw gekeken, nu houd ze het op een eenling, maar wel met twijfel, ze adviseerde mij om contact op te nemen met mijn eigen vk en vragen om een echo bij de gyn, ze zei als ik een week of twee verder ben dat dan door de groei mijn baarmoeder verder naar voren komt en dat het dan allemaal beter te zien is, mijn buik groeit enorm (is ook wel mijn vierde kindje wat op komst is) maar de vk vond mijn buik ook wel enorm voor de tijd dat ik ben, ben zelf geen zwaargewicht dus daar is het niet van.

nu mijn vraag, want ik ben nu wel heel benieuwd wat dat extra dan is in mijn buik, vk zei kan ook een cyste zijn of vleesboompje of toch een tweeling, hebben jullie dit wel eens vaker gehad of gehoord, stel dat het toch een tweeling is gebeurt het wel eens vaker dat die verder naar achteren ligt dat het erg moeilijk te zien is en dat men er pas later achter komt, de vk zei als het allemaal wat groter wordt dan kan je het beter zien. ben nu toch wel heel nieuwsgierig hierna.

ik ben benieuwd naar jullie antwoord.

prettige zondag nog.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoihoi,

Ja je hoort wel eens dat het toch een tweeling zwangerschap is maar vaak is een tweeling bijna even groot en zou je in beide vruchtzakken (als het een vruchtzakje is) een vruchtje moeten zien. Even afwachten tot de volgende echo!

Imke

3. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    bedankt voor uw antwoord!

ik heb de vk gebeld vanmiddag en zij vond ook dat er een gyn naar moet kijken, zij heeft het zkh. gebeld en ik kan nu a.s vrijdagochtend bij mijn eigen gyn. langs komen, dus ik ben heel benieuwd wat het is wat ze zien. zodra ik wat meer weet zal ik het u ook laten weten.

prettige avond nog!

4. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    ik heb gisteren de echo gehad en het was idd. een vruchtzakje maar verder niks erin, mijn lichaam was het al aan het opnemen, was al een stuk kleiner dan de week ervoor, dus we krijgen er gewoon eentje, die verder goed ontwikkelt.

prettig weekend!

Deel Deze Pagina