Baby heel erg verkouden: iets doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RoAn1981, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ons meisje werd vanochtend snipverkouden wakker: het snot loopt uit haar neusje en ze heeft traanoogjes. Op zich was ze verder wel redelijk zichzelf, maar de fles dronk ze niet goed leeg. We hebben haar wel gewoon naar het kdv gebracht, dus ik hoop dat het daar vandaag goed gaat. Maar ik vroeg me af: wat kan/mag je doen aan verkoudheid bij zo'n kleintje? Mag Otrivin bijv. en helpt dat goed? Of kan ik iets anders voor haar doen? Vind het zo zielig..

2. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ik gebruikte altijd Viburcol. Wondermiddel. Mijn zoontje was een paar uur later af van zijn snotneusje en alle andere klachten.
    En dan niet de zetpil, maar de vloeibare die hij kon drinken.

Neusspray etc... ik ben daar niet zo een fan van.

3. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Een halve ui naast bed 's nachts doent wonderen :). Het hele huis stinkt ernaar, maar zolang het helpt....

4. micnick

micnick Actief lid

17 jan 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoutoplossing (Otrivin) om neusje beetje open te houden.
    In bad met Zwitsal Adem vrij (of eigen merk hiervan). Mag vanaf 3 maanden volgens mij.
    Goed in de gaten houden of ze blijft drinken en of ze koorts krijgt, anders contact met huisarts.
    Luuf opsmeren. Weet alleen niet vanaf welke leeftijd dat mag, mijn zoontje is al iets ouder en laatst gebruikt. Kan dat dit pas vanaf 6 maanden is.
    Ui in haar kamertje.
    Dan heb je denk ik wel gedaan wat je kan.

5. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Neusspray voor het drinken zou ik juist wel doen. Gewoon de zoutoplossing, niet die met troep er in. Als het neusje vrij is, dan drinken ze makkelijker.

Onze dochter is een aantal weken terug enorm verkouden geweest. Ook met moeilijk tot niet drinken en diarree en spugen erbij, en op een gegeven moment had ze een halve dag geen plasluiers meer gehad.
    Toen naar de dokter, gelukkig was alles goed, relatief...
    Een paar tips die hij ons gaf:
    - paracetamol voor het slapen. Je schrijft dat het slapen nog goed ging. Bij ons was dat een aantal nachten echt hel. Ze werd om het half uur wakker, zo zielig. Met een pcm voelt ze zich iets beter en slaapt ze dus ook beter.
    - als voor het drinken zelfs de neusspray niet helpt, zou je pap vanaf een lepeltje kunnen geven. Dat pakken ze vaak wel. Wij waren hier blij mee, omdat ze toen in ieder geval vocht binnen kreeg.
    - papje met banaan en melk maken ( voor jouw kindje nog iets te vroeg misschien). Banaan helpt bij het stoppen van de diarree, en er zitten lekker veel vruchtensuikers in waardoor ze een beetje opknapt. Als je de hele dag niets eet of drinkt voel je jezelf ook slap.
    - de standaard dingen helpen ook: hoofdeinde van het bedje omhoog, ui in 2en onder het bedje, luuf smeren, de douche op zijn heetst zetten en dan met de baby er naast gaan staan en stomen.

Verder als je echt bang bent voor uitdrogen uiteraard ors.

Sterkte!

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.698
    113
    Zoute neusspray (of als t heel erg is kan je de huisarts vragen om een neusspray met aangepaste dosering xylomethazoline), als ze er echt naar van is een paracetamolletje...

En heeeeeeeel veeeeeeeeeel knuffelen!

Deel Deze Pagina