Pijn in bekken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door -, 30 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoihoi

Vorige week donderdag ben ik bij de verloskundige geweest ivm controle. Ze heeft toen gevoeld hoe het kindje ligt (ligt nu met het hoofdje naar beneden) alleen heeft daarbij nogal hard in mijn onderbuik gedrukt. Donderdagmiddag kon ik bijna geen stap meer verzetten vanwege de pijn in mijn schaamstreek/bekken. Sindsdien is de pijn eigenlijk niet meer weggeweest, vooral 's nachts in bed heb ik enorm moeite met draaien. 's ochtends gaat het wel weer, maar naarmate de dag vordert wordt het erger. Ik vraag mij af of ze te hardhandig is geweest, of dat het iets met bekkeninstabiliteit te maken heeft of dat dit bij het indalen hoort?
    Alvast hartstikke bedankt!

Groetjes Nann

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Nann,

je kunt inderdaad van uitwendig onderzoek last hebben. De plek zie we induwen als we naar de indaling voelen is precies op je banden en je blaas. Dat kan nare steken geven en een raar gevoel. Als je daar last van hebt gehad, duurt dat eigelijk hooguit 2 dagen. Van de indaling zelf kun je ook venijnige steken in je liesstreek krijgen. En ook je bekken zal een rol spelen. Dat is geen bekkeninstabiliteit, maar bekken pijn en hoe dieper het kindje gaat liggen/indalen, hoe meer je er last van kunt hebben. Dus het klinkt allemaal niet raar en zal een combinatie van alles zijn. Een lekker warme douche wil vaak helpen, net al een kruik. Leg ook kussens onder je buik en tussen je benn. Dan lig je 's nachts het meest stabiel voor je bekken.
    (Wanneer je die stekende pijn blijft houden of er meer last van krijgt, kun je ook even je urine naar de huisarts brengen. Wie weet zit er ook wel een blaasontsteking te wringen....)

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina