Zat ik laatst in een onderwerp nog te verkondigen dat mijn kleintje zo'n vreselijk makkelijk slapertje is.... Nou, dat had ik beter niet kunnen doen. Hij is al een tijdje verkouden en werd door al dat hoesten en al die slijm iedere keer s nachts wakker. Geen punt, slokje water, aai over het bolletje, soms even een knuffel en slapen maar weer. Ik kreeg stille hoop dat het beter zou gaan. 2 nachten had hij immers weer doorgeslapen, maar dat lijkt nu wel een stilte voor de storm te zijn geweest. Eergisteren bracht ik hem naar bed, lag meneer eerst een tijdje te kletsen, begon daarna te jengelen maar even later was het gewoon echt huilen. Op een gegeven moment maar uit bed gepakt omdat ik ook niet meer wist wat ik er mee moest. Na een dik kwartier was hij weer rustig. Nog even met hem gezeten en toen weer op bed gelegd. Mis! Weer gigantisch huilen. En niet verdrietig huilen, gewoon echt hysterisch krijsen. Dus uiteindelijk maar meegenomen naar beneden, nog even gezeten en toen weer naar bed. Toen ging het wel goed. Is 's nachts nog wel een keer weer wakker geweest, maar was toen vrij snel weer in slaap. Gisteravond begon het drama meteen. Normaal gesproken leg ik hem in bed, geef ik hem zijn knuffel, draait hij zich om en gaat slapen. Nou, voordat ik hem zijn knuffel kon geven stond hij alweer rechtop in bed en krijste de hele wereld aan elkaar. Was met geen mogelijkheid stil te krijgen op zijn kamer, dus op een gegeven moment maar weer mee naar beneden. Een half uurtje later heeft mijn man hem weer naar bed gebracht, maar weer hetzelfde drama. Dus ook maar weer naar beneden. Ik heb hem op een gegeven moment maar de slaapzak uitgedaan en laten spelen. Ik wist het echt niet meer. Dit heeft hij gedaan tot bijna half elf (je zou toch verwachten dat hij dan al lang en breed om zou moeten vallen van de slaap gezien het feit dat hij voorheen van 19 tot 8 sliep). Maar hij was ook echt klaar wakker, niet vervelend verder gewoon druk aan het spelen. Hoe kan dit nou ineens? Ik doe niks anders dan anders. Hij heeft nog nooit zo hysterisch lopen doen. Ik heb al een afspraak met de HA om zijn oren te laten checken, maar ik heb niet het idee dat het zijn oren zijn. Gezien het feit dat hij totaal niet aan zijn oren zit. Ik snap er echt helemaal niks van. Kan dit met eenkennigheid te maken hebben? Hij is de laatste tijd steeds eenkenniger aan het worden. Gaat ook sinds 3 weken naar de creche, misschien dat dat ook meespeelt? Maar ja, buiten het feit om dat hij huilt als we weggaan, speelt hij daar altijd heerlijk, slaapt goed, eet goed, dus hij heeft het daar wel naar zijn zin. Iemand een idee of een tip om het weer gewoon aan het slapen te krijgen?
miosschien even bij hem in de kamer blijven en een verhaaltje lezen zodat hij niet het gevoel heeft dat hij in de 'steek' gelaten wordt???
Ilana had dat ook op die leeftijd. Het duurde bij haar twee weken en toen was het weer over. Schijnt een sprongetje te zijn.
Mijn dochter had het ook op die leeftijd. Tot de 11/12 maanden heeft ze voorbeeldig geslapen, geen nacht wakker geweest. En toen... heeft ze vier maanden lang 's nachts lopen spoken. We waren echt compleet gesloopt. En een echte reden heb ik niet gevonden, denk dat het gewoon de leeftijd was. Hoop dat het bij jou niet zo lang duurt. Sinds dat het over is slaapt ze weer voorbeeldig, heel raar.
Wat herkenbaar!! Eline heeft het ook zo nu en dan. Je kan haar dan inderdaad weer mee naar beneden nemen, want ze krijst net zo lang tot het snot werkelijk overal zit! (dat wil zeggen, na 10 minuten proberen halen we haar er maar weer uit omdat je mijn hart dan wel met een veger en blik op kunt rapen) We blijven het wel proberen elke avond en na een aantal nachten gaat het dan plotseling weer goed. Ze heeft nu trouwens een nieuw ritme ontwikkeld. Ze is om half 9 wakker, slaapt dan weer van 11.15 uur tot half 2 en daarna gaat ze na de avondmaaltijd om een uur of kwart over 6 naar bed. Tussen 8 en 10 wordt ze dan nog wakker voor haar fles, die we haar in bed geven, waarna ze weer in slaap valt tot half 9 de volgende ochtend. Toen we zijn gaan toegeven aan dit ritme (het doorkregen dus) viel ze weer makkelijker in slaap! succes er mee!
Nou, ik hoop niet dat dit heel lang gaat duren . Vanavond ook weer. Ik leg hem in bed, geef zijn knuffel, hij draait zich om, nestelt zich in en vijf minuten later begint het weer. Eerst jengelen en dat wordt steeds erger tot het hysterisch krijsen is. Ik ben geen voorstander van laten huilen dus ga ik dan maar weer heen. 1 ding scheelt wel, hij doet het ook als mijn man hem naar bed brengt. We zullen wel zien wat de nacht verder zal brengen. Hij ligt nu weer in bed (poging drie van vanavond) en jengelt nog steeds. Zijn nog bij de HA geweest. Hij heeft in ieder geval geen oorontsteking. Had ik ook niet echt verwacht, maar kan het nu uitsluiten. Wel heeft hij een bacteriële infectie in de neusholte. Daar heeft hij een kuur voor. Nu maar hopen dat beide problemen snel opgelost zijn. Een tijdje verkoudheidvrij zou wel fijn zijn, net als rustige nachten. In ieder geval bedankt voor jullie reacties.