Mensen, ik houd hier zó veel vocht vast! Het was al veel, maar nu is het ineens nóg erger geworden! Hele pijnlijke vingers (vingerkootjes), héle pijnlijke en dikke, opgezette voeten. Het ziet er gewoon niet uit! En is ook nog eens erg pijnlijk. Lopen gaat bijna niet eens meer. M'n bloeddruk was vorige week maandag 140/70, dus dat was wel goed. Niet te hoog iig. Wie geeft mij echt werkende (ervarings)tips om het 'gezwollene' iets uit mijn voeten weg te kunnen krijgen? En ik wil straks gewoon voor de fun lekker in een warm bad liggen, maar is dat wel verstandig met zulke dikke voeten? Is dat dan niet te warm ofzo? Worden ze dan niet nóg dikker? Groetjes!
Als je ineens meer vocht bent gaan vasthouden, zou ik toch even de vk bellen. Ook al was je bloeddruk vorig week nog goed, da's al weer bijna 2 weken geleden. Volgens mij werkt brandnetelthee vochtafdrijvend, maar weet niet of je dat mag in een zwangerschap. Verder goed met je benen omhoog zitten en veel water drinken. Warm bad lijkt me persoonlijk niet prettig als je veel vocht vasthoudt, maar weet niet of het ook echt slecht is.
Brandnetelthee mag wel, maar wel beperkt. Weet alleen niet helemaal hoeveel je mag. Ook kun je je voeten en onderbenen insmeren met venal creme van bional. Dit moet je even in laten maseren en dan wel vanaf je voet naar je knie. Dit helpt ook om de bloedsdoorstroming op gang te houden. Verder heel veel drinken, daar ga je namelijk veel van plassen. Mocht je nou echt heel veel vocht vast houden en dat ineens, dan kun je beter even je vk bellen om je bloeddruk te laten meten. Voel jeje verder wel ok?
Uh... ik zie dat ik hier een fout heb gemaakt. Dat was niet vorige week maandag, maar gewoon deze week, dus afgelopen maandag (eer-eergister ) Ik voel me verder wel goed, heb geen hoofdpijn o.i.d. Alleen die pijnlijke gewrichten nu in mijn voeten en vingers door AL dat vocht. Ik kan er echt wel om janken... Ik denk dat ik straks maar eens wat thee ga drinken: rooibosthee. Dat is vast ook wel goed. Dus hoe meer drinken, hoe meer plassen en zo kun je je vocht kwijtraken?
Bij mijn vorige zwangerschap is aangeraden om brandnetelthee te drinken, blaas en nierthee, bleekselderij te eten en komkommer en natuurlijk veel drinken.
Hoe eet je eigenlijk bleekselderij? Ik ken het eigenlijk geeneens. Moet je dat rauw eten, of juist koken? 'k Heb nl. géén idee....
bleekselderij kan rauw, kleine stukjes snijden (1cm) en lekker knabbelen, koken kan ook. Mijn ervaring is dat niets echt heel goed helpt.......tenzij je bevallen meerekent, hihi. Bij mij valt het nu nog mee, maar tijdens de vorige zwangersxhap hield ik op het laatst erg veel vocht vast.
Niet gebruiken tijdens zwangerschap...,! Ook over brandnetelthee zijn de meningen verdeeld....! Toevallig hadden we hier op het januariforum over... en is er bij verschillende vk's navraag gedaan... Sommigen moesten dus gelijk stoppen met het gebruiken van deze thee! Op zich kan vocht vasthouden als je bloeddruk etc goed is ... geen kwaad.. al is het vervelend en pijnlijk.....! Als je vochtafdrijvende middelen gaat gebruiken kan de placenta een opdonder krijgen.... en dat kan dus wel kwaad.... hieronder wat info... Vocht Vasthouden (Oedeem) Het is heel normaal om vocht vast te houden tijdens de zwangerschap. Dit kan gemiddeld wel 2 tot 3 liter zijn! Vooral in de laatste maand van de zwangerschap is dit te merken aan bijvoorbeeld opgezwollen handen, voeten en gezicht (vollemaansgezicht). Ook met warm weer houd je eerder vocht vast. Vocht vasthouden heeft niets te maken met de voeding. Het is belangrijk om veel te drinken. Het lichaam is namelijk beter in staat om het extra vocht af te voeren wanneer je meer drinkt. Het vasthouden van vocht kan in principe geen kwaad, zolang je bloeddruk echter normaal blijft. Oedeem kan namelijk een teken zijn van een verhoogde bloeddruk. Tips om oedeem tegen te gaan: Drink veel, het liefs water. Een kussen onder je voeten of onder het voeteinde van het matras helpt ook. Hierdoor bevorder je de terugstroom van het vocht naar de vaten. Hierdoor kan je het beter uitplassen. Wat vrouwen nog wel eens gebruiken om oedeem tegen te gaan, zijn vochtafdrijvende medicijnen. Dit wordt ten zeerste afgeraden (dit geldt ook voor de homeopathische variant). Dit is omdat er aanwijzingen zijn dat er door de plotselinge afname van vocht problemen kunnen ontstaan bij de placenta. Nog enkele tips die kunnen helpen: Wisselbaden met koud en warm water stimuleren de bloedsomloop. Wanneer het erg warm weer is, kan een koud voet bad verlichting geven. Speciaal voor handen en vingers: houd je handen en armen in een âhoeraâ
Niet waar! Er staat op: "in overleg met arts". Deze heeft gebeld met het gratis servicenummer van Vogel en er werd akkoord gegeven. De bestanddelen (guldenroede en berkenblad) kunnen geen kwaad voor de foetus! Maar als je het niet wilt, dan moet je het vooral niet gebruiken. Ik heb er baat bij!
Hmm... dat van Dr. Vogel gebruik is niet. Maar ik drink wel 2 kopjes brandnetelthee per dag nu. Sinds gisteren... Maar zouden 2 kopjes brandnetelthee ('s ochtends en 's avonds) per dag dan ook al te veel zijn?
Waarom niet? Je gebruikt nu toch ook kruiden- en/of plantenbestanddelen (brandnetel, framboosblad, bleekselderij, courgette) om vocht af te drijven? Dat middel van Vogel doet niets anders! En het werkt niet zo als chemische plastabletten hoor! Bel anders even met het gratis servicenummer van Vogel, staat op de site. Je vroeg om werkende ervaringstips, bij deze!
het gaat niet om de bestanddelen.... maar als het middel (TE) goed zou werken... krijgt je placenta een opdonder vanwege dat het opeens een stuk minder vocht heeft en dus minder goed (of slecht) gaat functioneren.... Dit kan dus gevaarlijk zijn voor t kind... vocht opzich kan geen kwaad voor het kind.... alleen is het voor Mama... heel vervelend/ pijnlijk... Ik houd het dus gewoon bij de andere dingen.... en zoals iemand zei het grootste medicijnen.. is bevallen.... p.s.... ik vind het raar om een servicenummer van Dr vogel zelf te gaan bellen hiervoor.... Die zullen nooit zeggen dat iets niet mag... omdat zoals ik zei het niet gaat om de bestanddelen van hun middel..... en het is hun broodwinning (mijn mening)
Ik moet er niet meer van plassen als je dat bedoelt, maar het vocht in mijn benen en voeten is wel afgenomen. Ik betwijfel dan ook sterk dat er zoveel vocht is weggenomen dat de placenta daar een opdonder van krijgt! Dan ken jij dr. Vogel zeker nog niet. Zeer kundige en integere mensen werken daar. Mag ik de A.Vogel homeopathische geneesmiddelen en gezondheidsproducten ook tijdens de zwangerschap gebruiken? U mag de homeopathische geneesmiddelen en gezondheidsproducten van A.Vogel over het algemeen tijdens de zwangerschap gebruiken. Toch is het verstandig om dit gedurende de zwangerschap, en dan vooral tijdens de eerste drie maanden, tot een minimum te beperken. Ook al is de basis natuurlijk. Sommige homeopathische geneesmiddelen en gezondheidsproducten van A.Vogel mogen tijdens de zwangerschap niet worden gebruikt. Dit staat dan op de verpakking en op de bijsluiter vermeld onder Gebruik tijdens zwangerschap en borstvoeding. Dan nog iets: als er sprake is van oedeem in combinatie met hoge bloeddruk zal de arts eerder wel dan geen diuretica voorschrijven. Maar Solidago heeft niks weg van de synthetische diuretica.
Zogelukkig Bij de werking van het middel staat toch dat het bedoeld is om de urineproductie te verhogen.... Heb toevallig gisteren het middel opgezocht...omdat mijn vader ook vocht begint vast te houden... (meezwangeren ? ) Hoge bloeddruk en vochtvasthouden kan duiden op zwangerschapsvergiftiging.... en dan is er eerst nader onderzoek nodig.... Je mag zelf weten of je het middel in neemt hoor... maar ik heb nu al op verschillende boeken/ sites gelezen dat het afgeraden wordt.... en zelf speel ik graag op safe... Ik heb zoiets dat het er niet helemaal voor niets staat... en ondanks dat ik ook last heb van vocht... denk ik .... ik liever last... dan mn baby.... Verder geloof ik niet in integere mensen.... want mijn ervaring is, dat het helaas vaak maar om 1 ding draait...en dat is geld.... zo werkt het tegenwoordig in de maatschappij.... En zoals ik al zei... het zijn niet de bestanddelen die kwaad kunnen... er staat in de bijsluiter dat je het in overleg met een arts moet gebruiken... dus mocht er iets misgaan... dan zullen zij je doorverwijzen naar je arts... Als jij er baat bij hebt....en het wilt gebruiken... mag je t zelf weten... ik zing die laatste weken nog wel uit...!
Nee, dat staat er toch niet? Er staat: "De guldenroede (Solidago virgaurea) ondersteunt een goede werking van de nieren en de blaas en helpt daarmee een goede vochthuishouding in stand te houden." Ik ben heel voorzichtig met medicatie en gebruik helemaal geen chemische troep, maar toen ik vorige week niet meer op m'n benen bleef staan, ben ik toch maar naar mijn homeopathische huisarts gegaan. Omdat hij niet van alle middelen het naadje van de kous weet, heeft hij in mijn bijzijn met de voorlichtingslijn van Vogel gebeld en ik heb nou niet echt het idee dat ze hem iets op de mouw hebben gespeld hoor! Er zijn ook middelen van Vogel waarop staat dat je het niet mag gebruiken tijdens zwangerschap. En ik ben nog niet eens op de helft he? Als ik nog 10 dagen zou moeten, dan zou ik het wsl ook wel uitzingen. Vertel eens iets meer over die placenta, vind ik interessant! Ik weet wel dat van plastabletten je nieren een opdonder kunnen krijgen, maar hoe zit dat dan met de placenta?
ik had het hier opgezocht... http://www.consumed.nl/medicijnen/6023/ ... onderdeel6 Toepassingen (= indicaties) o.a. Gevoelige blaas Vermeerdering van urineproductie gewenst over die placenta bericht ik je van de week wel. ff..... laatst een heel stuk over gelezen... maarja.. dementie he..(!?)
Ja, maar dit staat er ook: Zwangerschap Voor zover bekend kan dit homeopathische middel tijdens de zwangerschap zonder bezwaar in de voorgeschreven dosering worden gebruikt. Maar ik ga het weer proberen hoor, trusten!