Nog geen menstruatie, wel al wens voor een 2e

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Cyd, 31 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cyd

Cyd Bekend lid

28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Hoi dames!

Op 10 juni ben ik bevallen van een prachtzoontje. Het was een moeilijke start omdat hij meconium had ingeademd, 1 week aan de beademing had gelegen en in totaal 2 weken in het ziekenhuis moest blijven, maar nu is uiteindelijk wel alles goed gekomen.
    Mijn kraamvloed heeft niet zo lang geduurd en onmiddellijk erna kreeg ik mijn menstruatie op 7 juli die zo'n 11 dagen duurde. Maar sindsdien heb ik geen menstruatie meer gehad! Ik vind dat toch wel lang duren, of is dat normaal? Ik zou zo graag al voor een tweede kindje gaan, maar zo lang er geen menstruatie is (en dus ook geen eisprong...), moeten we maar wachten... Ik geef geen borstvoeding trouwens. Hoe lang duurde het vooraleer je tweede menstruatie kwam?

2. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Nou dat klopt niet helemaal! Je kan prima een eisprong hebben en zwanger raken zonder een menstruatie te hebben gezien (logisch want als je zwanger bent blijft de menstruatie uit..)

Het kan na je zwangerschap wel even duren voor je cyclus weer op gang is, heb er zelf geen ervaring mee want ben 6 weken erna aan de pil gegaan en dat is toch anders als je daarmee stopt ipv jouw situatie

Hoop dat je snel weer een mooie cyclus hebt!

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.112
    17.122
    113
    Mijn eerste menstruatie (bevallen in januari dit jaar) was 6 weken na de bevalling, toen meteen aan de pil gegaan. Dus geen idee hoe lang het anders zou hebben geduurd.

Maar je bent pas 2,5 maand geleden bevallen he! Je lichaam heeft echt nog tijd nodig om weer goed op gang te komen. Komt vanzelf weer goed.

Deel Deze Pagina