Hallo, Ik heb vanmiddag met mijn familie ge-bbqt en daarbij aten we hamburgers. Ze waren gemaakt van runder gehakt en waren nogal dik. Toen mijn schoonvader ze van de bbq haalde waren ze bij het opensnijden nog behoorlijk rauw. Hij heeft mijn portie er toen opnieuw opgelegd en we kregen ze daarna weer terug. Bij het verder snijden zag ik dat er nog rozige stukjes inzaten, maar ik dacht dat het gewoon gaar was. Voor de zekerheid heb ik nog wel die roze stukjes eruit gesneden en de voor mij op het oog lijkende gare stukjes opgegeten. Nu krijg ik net opeens kramp in mijn darmen en diarree. Ik ben ook misselijk. Kan dat hierdoor komen? En is dat erg voor de baby? Ik maak me er best wel zorgen om. Alvast bedankt.
Normaal gezien kan het niet komen van dit kleine beetje rauw vlees... Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel let op mijn eten maar dat ik toch ook al eens een broodje met prepare gegeten heb tijdens mijn zwangerschap...Volgens de gynaecoloog kan het geen kwaad maar ik moet gewoon met mate zo'n dingen eten...
In principe kan je gehakt rauw eten - als je niet zwanger bent, daar krijg je volgens mij op zn hoogst wormen van? Van roze gehakt denk ik niet dat je direct ziek word, misschien eerder van vlees wat niet goed in de koeling bewaard is enzo, slechte hygiëne. Maar je vraag; kan dit kwaad voor de baby, ik denk het zelf van niet. Ik heb zelf ook een voedselvergiftiging gehad tijdens deze zwangerschap ( Had chinees gegeten ) heb een dag flink gekotst en de dag daarna voelde ik me weer prima.
Rundvlees mag je normaal gesproken, dus als je niet zwanger bent, echt wel rosé eten, dus niet helemaal gaar. Dus je zult daar zelf écht geen last van krijgen. En ik denk sowieso dat je je echt geen zorgen hoeft te maken voor je kindje over die heel kleine beetjes niet helemaal gaar vlees die je eventueel misschien op hebt!! Misschien komt het wel door wat je misschien verder gegeten hebt... Ik kan natuurlijk niet zeggen of het vlees zelf goed was. Kwam het direct uit de koelkast of heeft het een uur in de zon gelegen? Hebben meer mensen er last van gehad? Als dat niet zo is, hoef je je daar ook geen zorgen over te maken. Je bent nu wel gevoeliger voor dingen, dus misschien heb je voor je doen te veel vlees of andere dingen op dan je normaal eet? Ik kan nu bijv. helemaal niet meer tegen knoflook, daar word ik ook misselijk van en buikkrampen. Dat heb ik al als er in een sausje knoflook zit. Diarree heb ik geen last van, eerder het tegenovergestelde
Bedankt voor jullie antwoorden! Het stelt me wel gerust. Ik heb nog steeds wat last van mijn buik enzo. Misschien heeft het idd te lang naast de koelkast gestaan, en ik had idd wel knoflook gegeten en sambal. Dus misschien kwam het daar wel van. Het is in ieder geval wel minder dan gister.