Dag dames, Ik ben 7 weken zwanger en heb al wat kwaaltjes voorbij zien komen. De eerste paar weken waren getekend door extreme vermoeidheid en zeurende 'pijn' in mijn onderbuik. Vanaf ongeveer 5 weken + 3 dagen werd ik ook langzaamaan een beetje misselijker. De laatste dagen kende dat echt zijn dieptepunt... Ik was hele dagen hondsberoerd ( maar wist nog net iedere keer braken te voorkomen ). Gistermiddag had ik een 'opleving' en kon ik eindelijk ook weer wat eten. Sinds vanochtend is de misselijkheid ineens sterk afgenomen. Ik voel me nog steeds niet helemaal fit, maar het verschil met voorgaande dagen is erg groot. Andere symptomen blijven echter wel bestaan. Mijn borsten zijn erg gevoelig, heb nog steeds zo nu en dan die baarmoeder-groeipijntjes en heb ook nog stemmingswisselingen en voel me ietwat vermoeid. Mag ik genieten van het feit dat de misselijkheid 'nu al' afneemt of moet ik me een beetje zorgen maken? Ik hoor graag van jullie!
Lekker van genieten meid. Aan het begin schommelen de hormoonspiegels nog heel erg waardoor je je de ene dag beter kan voelen dan de ander. Bij mij lag de piek pas wat later zo rond 10 weken. Dit verschilt ook per vrouw dus daar is niks over te zeggen. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo misselijk geweest. Geen enkele keer een omhelsing met de wc pot gehad dus ook dat hoeft niet meer te komen. Meestal verdwijnt de misselijkheid na zo'n 14 tot 16 weken.
ik zou zeggen geniet ervan!! ik begon bij de 7e week ongeveer beroerd te worden, en dat ging door tot week 17ongeveer (brrr dat was minder prettig) Fijne zwangerschap!!
Juist doordat je gaat eten wordt de misselijkheid minder. In het begin was ik ook erg misselijk en at dan niet. Na een paar dagen kwam ik erachter dat ik juist zo snel mogelijk iets moest eten als ik misselijk werd en dan ging het over. Een tip van de verloskundige: eet vaker, maar minder grote porties. Ik begrijp je onzekerheid, maar denk dat het niet nodig is.