Wie herkent pijn in je bil wat steeds terug keert? Daarnaast heb ik ook veel pijn aan mijn stuitje en liezen. Is dat normaal rond de 9 weken? Liefs
kunnen je banden zijn maar ook je bekken en lage rug laat het even controleren door de verloskundige liefs jaonita
Ok, wat ik was vergeten is dat ik ook pijn heb in mijn heupen.. Zo net achter die heupbotjes die aan de voorkant zitten zeg maar.. Moet ik gewoon alles opschrijven en meenemen naar de vk de 10e?
Ha Tinkerbell, Ik heb precies hetzelfde.. gooi het inderdaad op een soort banden of bekkenpijn. Kan erg vervelend zijn he?
Ja het is vervelend... Niet extreem pijnlijk wel aanwezig. En toch voelt het weer anders dan de bandenpijn die ik zo af en toe heb. Maar met 9 weken kan je toch nog geen bekkenpijn hebben?
nee, ik dacht ook van niet in eerste instantie..maar je bekken wordt wel wat weker. Hou het even in de gaten..want het is natuurlijk niet de bedoeling dat je bekken nu al erg week wordt. Ik kijk het ook even aan, heb er af en toe last van en ga het over een paar weken wel even aan de vk voorleggen..
Ok, dan ga ik even voor mezelf bijhouden wanneer ik er last van heb. Dan kan ik het voorleggen aan de vk.
Ik heb bij mn vorige zwangerschap ook pijn in mn bil gehad. Beetje constante zeur, en soms bij een beweging een verschrikkele pijnscheut (ben letterlijk door mn bene gezakt..) Bleek dat ik spit in mn bil had. Ik zou het gewoon bij de VK even navragen, of als je t niet vertrouwd even naar de HA. Dan weet je het in elk geval zeker. Succes!
Ik heb ook een paar weken last gehad van zeurderige en plotselinge steken in me bil. Bij mij is het vanzelf weer weggegegaan. ik heb er in ieder geval al een paar weken geen last meer van gehad. Liefs
Pff... de pijn in mijn bil komt steeds vaker. Hiermee ook de lage rugpijn (rond stuitje). Wat moet ik hier nou mee? Anders maandag ha bellen?
Ik heb precies dezelfde klachten gekregen sinds anderhalve week. De dokter heeft er even vluchtig naar gekeken en noemde het woord: ischias, een zenuwpijn die begint in lage onderrug en via je bil doorloopt naar je been. Niet om uit te houden zo pijnlijk. Eergisteren ben ik dus opgestaan vanuit een stoel en toen kreeg ik dus die ontzettende pijnscheuten, waardoor ik gewoon ben flauwgevallen! Gelukkig voelde ik het aankomen en kon me nog wat onbeholpen laten zakken op de grond. Ik zou toch even langs de dokter gaan om e.e.a. uit te sluiten alvast. Je bent namelijk wel erg vroeg om al last te hebben van bekkenproblemen, al kan dat natuurlijk wel. Liz01
Hallo, Ik heb sinds de twaalfde week ook erg last van mijn stuitje. Als ik wat onderuit gezakt heb gezeten kom ik met pijn weer overeind. Mijn verloskundige vertelde dat het komt door het weker worden van de gewrichten. Het is heel vervelend maar het komt zeker vaker voor. Groetjes Bonnie
Hier is het inmiddels zo erg geworden dat ik zelfs pijn aan mijn schaambotten enzo heb. Ik kan niks meer tillen of loop de hele dag met pijn. Teveel bukken, geeft ook veeeel pijn. Te veel zitten... PIJN en teveel lopen... je raad het al... PIJN. Op aanraden van de vk op blaasontsteking laten testen, 2x en dit was het niet. Dus dan moest ik van de vk naar een therapeut want dan waren het mijn bekken. Woensdag heb ik de eerste afspraak bij een bekkentherapeut (fysio gericht op de bekken). Hoop dat ik daar duidelijkheid krijg over wat het nou precies is. Bonnie, het is inderdaad het weker worden van de bekkengewrichten. Als je er teveel last van krijgt kan je zonder verwijzing op zoek naar een fysio.
hallo ik ken het ik had er ook altijd al last van gehad toen ik ongeveer 15 weken was maar nu ik bijna 20 weken ben is bekkeninstabiliteit geconstateerd op me werk trek ik het soms echt niet meer mag alleen nog maar halve dagen werken en niet te lang staan en zitten en naar de fysiotherapie hopelijk werkt het want wil niet later met krukken gaan lopen of erdoor in een rolstoel belanden. heel veel sterkte ik weet hoe het voelt liefs margot
Tinkerbell, Ik kan je zo een hand geven. Heb precies dezelfde klachten. Al vanaf de 7de week, toenbegon het met een pijnlijk schaambot. Op dit moment bjna 23 weken zwanger, en het is alleen maar meer geworden. Kan niet meer zonder pijn draaien, of opstaan. Laat ff weten hoe het bij jou vordert en ook hoe het bij de fysio gaat. Ideeeen zijn namelijk altijd welkom
OK, met 15 weken was het nog geen instabiliteit? Slechts bekkenpijn? Of heb je het niet laten uitzoeken? Ik werk op dit moment niet, zit in de ziektewet en wordt waarschijnlijk ontslagen door het bedrijf waar ik werk. Ik werk namelijk via een uitzendbureau en ben nu 1 keer tevaak ziek geweest.
ze dachten een begin van bekkeninstabiliteit dus gaven ze tips mee van kussen tussen je knieen tijdens het slapen en niet op 1 been leunen enz maarja aangezien het zeer ernstiger is geworden en soms niet weet hoe ik moet lopen van de pijn zei ze vandaag dat ik echt fisiotherapie nodig heb
Ok vandaar. Ik heb echt regelmatig veel pijn met lopen. Van het weekend bij een zwager geweest,... moest wel 5 trappen op. Heb daarna ook veel pijn gehad! Toen ik boven was begon het al! Moet je trouwens op je zij slapen als je zwanger bent? Op mijn zij heb ik meer pijn.. dus slaap liever op mijn rug.